AllRoad-Forum > Projecten

SV 650 allroad: the story continues

(1/6) > >>

richardrmx:
Hoi, even voorstellen: Richard en woonachtig op de Veluwe. Een paar weken terug heb ik de SV 650 ombouw allroad gekocht die hier op het forum te koop stond. Ik heb lang op een Transalp rond gereden. Ik deed er alles mee, woon-werk, vakantie en allroad ritjes. De zandpaden liggen hier in de achtertuin :) Hij deed het allemaal maar het was voor mij niet de ideale allroad, te zwaar, vering die te kort schoot ondanks upgrades, weinig vermogen. Hij heeft me wel van oost naar west door de Pyreneeën gebracht en dit voorjaar heb ik er 10.000 km mee gereden naar Marocco. Waarvan 3000 km offroad. Prachtige ervaring, hij is heel gebleven en we hebben het samen zwaar gehad maar gered zonder brokken. Bij thuiskomst is de Transalp helemaal opgeknapt en verkocht en als snel stond de SV in de garage.

Zo kocht ik 'm (nogmaals bedankt steven!):



De motor was goed rijdend en had een grote beurt gehad, maar was nog niet af gemaakt.
Ondertussen is de carterbak er onder uit, te zwaar/lomp en was vastgezet aan het motorblok. Bij een harde klap vangt het blok de krachten op en dat leek me niet handig met het oog op scheuren. Nu zit er een lichtere carterplaat onder die aan het frame vastzit. Verder is de hele achterkant opnieuw opgebouwd, subframe gelast, ktm zadel er op, high mount uitlaat, etc. Onder het zadel is nu mega veel ruimte voor onderdelen, binnenbanden en extra benzine. De electra is weer terug gebouwd naar origineel en uitgerust met een betere mosfet spanningsregelaar. Ook de de digitale teller is nu netjes aangesloten op een originele stekker van de kabelboom ipv allerlei losse draden her en der vandaan. En de cockpit is aangepast met nu een navigatiesteun, etc. Op korte termijn komt er nog een andere achterveer onder.

Qua rijden is het echt een feestje. Heb nu bijna 500 km gereden waarvan de helft offroad. In vergelijking met de Transalp is het een lichte motor met een super wegligging. Heel wendbaar en meer dan voldoende vermogen.
Al met al is dit nu al de perfecte allroad voor mij, licht genoeg (denk 160-170 kilo), goed om er flink offroad mee te kunnen en ook prima om er mee over de snelweg naar een verre bestemming te rijden. Voorlopig ben ik nog tientallen dingen aan het aanpassen en zal af en toe wat er over posten hier.

Zo staat ie er nu bij:


Post Merge: 07-08-2016, 11:17

popnagel:
Gaaf !
Leuk dat je t verhaal hier vervolgd.
De ideale allroad ?

TKC80:
Gisteren ruim 200 km de achterkant gezien van Richard gaaf ding en power zat onderscheidend ook gaaf ding

Jonne:
Leuk dat ie verder afgemaakt wordt. Ik heb er ook nog op proefgereden, maar niet gekocht ivm het vele werk wat er nog aan gedaan moest worden. Veel plezier ermee en blijf foto's posten.

crazybond700:
Leuk, doen we volgen. Zal ik hem in het projecten deel zetten?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie