Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SV 650 allroad: the story continues  (gelezen 6334 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #15 Gepost op: 05-03-2017, 07:30 »
Klopt, maar ik heb de originele radiateur met wat aanpassingen op dezelfde hoogte kunnen monteren als de custom made exemplaren. Het probleem zat m meer in de voorvork die bij maximale uitslag de radiateur zou raken. Maar ook dat is nu opgelost. Over een paar weken offroaden in de ardennen, ben benieuwd hoe dat zal gaan. De vorige keer met de transalp heb ik een aantal keer moeten omkeren omdat ik in de modder niet boven kwam.

Mocht er iemand interesse hebben in de 3 kleine radiateurs inclusief de slangen en het overdrukventiel, dan graag een berichtje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #16 Gepost op: 22-10-2017, 10:26 »
[/img]Dit seizoen heb ik met de SV weer ontzettend veel lol gehad. Onder andere een mooi weekend in de ardennen, veel dagritten in nederland en onlangs nog een 500 km door salland en de achterhoek. Ook met bagage is het lekker rijden. Afgelopen maand heb ik het sleutelen weer eens opgepakt. Deze keer is de originele tank komen te vervallen en is er een achtertank opgekomen. Dat betekent ook dat alle electra weer een plekje moest krijgen, ander zadel en kappen en een nieuw subframe. Ik heb meteen ook een andere uitlaat er op gebouwd, de oude maakte me wat te veel lawaai. Al met al weer wat kilotjes kwijt geraakt (denk ca. 15kg op totaal rijklaar gewicht) want geen stalen tank meer, een lichte 0,5 kg lion accu, andere uitlaat en minder benzine aan boord.

Vorig weekend de grote test met de Brabo 600. Wat een feestje! Mooi weer, gezelligheid en een erg mooie track. En de SV deed het super. Doordat de benzine nu laag en meer naar achter zit, stuurt hij veeeeel beter in de bochten. Single tracks, knippenpaden, mul zand, alles gaat lekker. Alleen de achterveer wil ik nog aanpakken (licht al klaar) en dan is het voor mij de perfecte bike voor offroaden en reizen.

Post Merge: 22-10-2017, 10:29
foto's zeggen meer dan woorden ;)



http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/Su7W
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/StfT
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/S6AN
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/SHtq
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/SW8u
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/Sfgy
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/Sb38

Post Merge: 22-10-2017, 10:36

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1921
  • KTM 790R / Husqvarna WR360
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #17 Gepost op: 22-10-2017, 10:39 »
Leuk tankje heb je gemonteerd!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4089
  • Rustig rijden en genieten
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #18 Gepost op: 22-10-2017, 11:02 »






Mooi man heb je zien rijden op de brabo had je graag willen spreken 'savonds maar wist niet wie er onder die helm zat.
Heb deze motor altijd erg bijzonder gevonden.
Wat is nu zo.n beetje het totaalgewicht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3265
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #19 Gepost op: 22-10-2017, 16:57 »
Wow gaaf ding, zo!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 837
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #20 Gepost op: 22-10-2017, 20:24 »
Zo, dat pak je lekker aan!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #21 Gepost op: 22-10-2017, 20:33 »
Tof! mijn eerste wegmotor was een sv650, zit genoeg pit in die blokken, ze zijn licht en daarbij nog de japanse betrouwbaarheid met het tot een goede combi voor n allroad, jammer dat ze de dl650 vstrom zo zwaar hebben gemaakt, die had zo gebouwd moeten worden.


Waar komt de tank vandaag die je erop hebt geknutseld? kunststof? Zou een 690 ktm tand niet passen? en dan nog rally tanks a la rfr aan de zijkant erbij en je kunt ermee de wereld rond
xt500, tt600, suzuki sv650, buell xb12x, ktm 690e, husaberg 570

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #22 Gepost op: 22-10-2017, 20:47 »
De tank is van een derbi, inderdaad kunstof. Ik zit nu volgetankd rond de 170 kg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3909
  • Adventure is my middle name
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #23 Gepost op: 04-11-2017, 09:01 »
Whoaa tof gedaan zeg!!! Nu echt een SV superenduro geworden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #24 Gepost op: 04-11-2017, 09:16 »
Thanks, fijne machine is het geworden. Nu komen er nieuwe ketting en tandwielen, banden en achterwiel lagers op en dan kunnen we weer even voorruit! Ook het zadel wordt nog even opnieuw bekleed en de achterveer is nog wat verder aangepast. Volgende week maar weer eens een ritje maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4089
  • Rustig rijden en genieten
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #25 Gepost op: 04-11-2017, 10:14 »
Ff opgezocht.
Er borrelt dus gewoon ruim 70pk.
Uit je blok.
Dat lijkt me een feest om mee te rijden.
Yamaha en ktm zijn dus rijkelijk te laat met hun 2 cilinder adventure uitvoering. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1578
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #26 Gepost op: 05-11-2017, 13:55 »
Ff opgezocht.
Er borrelt dus gewoon ruim 70pk.
Uit je blok.
Dat lijkt me een feest om mee te rijden.
Yamaha en ktm zijn dus rijkelijk te laat met hun 2 cilinder adventure uitvoering. :)
Over het blok. Klopt het deze hetzelfde blok heeft als de vstrom 650? Zo ja.... Lekker!

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #27 Gepost op: 05-11-2017, 14:41 »
Ik dacht dat de vstrom minder pk heeft en wat meer bottom Power.  70 pk is meer dan zat in ieder geval om een hoop lol te hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1921
  • KTM 790R / Husqvarna WR360
Re: SV 650 allroad: the story continues
« Reactie #28 Gepost op: 05-11-2017, 15:27 »
Die 70pk is leuk, maar los daarvan is het ook een blokje met een  ongelofelijk fijne respons.