Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016  (gelezen 1049 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Gepost op: 11-08-2016, 13:59 »
Dit voorjaar ben ik 10.000 km onderweg geweest om lekker lang in Marokko te kunnen rijden. Veel off road gedaan en er achter gekomen dat dit echt een waanzinnig mooi en fijn land is. Ik heb een topic aangemaakt op het openbare forum van de Transalpclub, omdat ik het op een Aplje heb gedaan. En het scheelt me een hoop typewerk :) Zie:

http://transalpclub.nl/forum/index.php?topic=14336.msg140414#msg140414

Volgend jaar wil ik terug, maar dan met mijn sv 650 allroad ombouw. De ontwikkelingen daarvan zijn op dit forum te volgen bij 'Projecten'.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #1 Gepost op: 11-08-2016, 14:32 »
Leuk man. Originele route naar het zuiden over Oujda. Daar zie je bijna geen toeristen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #2 Gepost op: 11-08-2016, 16:05 »
Veel plaatsnamen komen me bekend voor.
Wil 2017 ook weer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2016, 17:30 »
Ziet er goed uit, veel bekende plekken. Heb je je route ook op wikiloc gezet?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #4 Gepost op: 11-08-2016, 18:12 »
Nope. Heb meerdere routes van wikiloc gehaald en elke dag off line een route gekozen uit wat ik bij me had. Op een ouderwetse kaart heb ik wat bijgehouden hoe ik ongeveer gereden ben

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #5 Gepost op: 11-08-2016, 21:39 »
Hoi Richard, geweldig! Heb zojuist je verhaal gelzen en foto's bewonderd op de link. Zou wel wat route tips aan je willen vragen voor mijn a.s. tripje. Kan dat?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #6 Gepost op: 04-09-2016, 12:55 »
Mooi verhaal en prachtige foto's !


Mag ik wel even wat vragen over het land? Hoe is het met benzine voorzieningen? Ik kom net uit IJsland en daar deed mijn KTM een slordige 7,2L -7,4L per 100km (gravel, zand, etc ...). Ik kwam dus maar 300km/320km ver met een volle tank.


Ik heb mij laten vertellen dat een plek om te overnachten makkelijk kan gevonden worden in Marokko (zonder vooraf te reserveren). Dat de kosten voor een hotel laag genoeg zijn om te overwegen alle kampeer spullen thuis te laten.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #7 Gepost op: 04-09-2016, 15:02 »
Mag ik wel even wat vragen over het land? Hoe is het met benzine voorzieningen? Ik kom net uit IJsland en daar deed mijn KTM een slordige 7,2L -7,4L per 100km (gravel, zand, etc ...). Ik kwam dus maar 300km/320km ver met een volle tank.

Ik heb mij laten vertellen dat een plek om te overnachten makkelijk kan gevonden worden in Marokko (zonder vooraf te reserveren). Dat de kosten voor een hotel laag genoeg zijn om te overwegen alle kampeer spullen thuis te laten.


300km is vaak genoeg. Ligt aan je route. Op het Rekkam plateau (oost ri Algerije) en het diepe zuiden zijn pistes die langer zijn. Dan moet je toch losse jerrycannetjes of petflessen meenemen.

Kamperen is idd niet nodig of je moet het leuker vinden om onder de sterren te slapen. De campings zijn vaak ook niet geweldig. Bijna overal zijn voordelige hotels/auberges/maison d'hote etc. Niet in ieder dorp maar dan wel in een straal die je makkelijk met de motor doet. De enige reden dat ik slaapspullen meesleep is vanwege tegenvallers in de route of mechanische pech. Maar de laatste jaren eigenlijk steeds minder.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #8 Gepost op: 04-09-2016, 16:11 »
Of helemaal niet meer😘

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Reisverslag allroad door Marokko in april 2016
« Reactie #9 Gepost op: 04-09-2016, 17:35 »
Afh van period wil je bij pech bescherming tegen kou/wind/zon. Mn in noorden kan het echt koud worden