AllRoad-Forum > Projecten

Dottori 690

(1/4) > >>

pepdeze:
In januari 2014 kocht ik een 690 Enduro R uit 2011 met de bedoeling deze te verbouwen naar een rally machine. Na veel zoeken, wikken en wegen een Dottori Africa Race kit gekocht. Niet goedkoop, maar dan heb je wel iets.
Ware het niet dat ik in maart 2014 mijn linker achillespees volledig afscheurde en hier tot oktober zoet mee was. Omdat ik bijna niet op dat ding heb kunnen rijden ben ik niet gaan verbouwen maar ff blijven rijden. In januari 2015 werd ie in Utrecht bij mijn vriendin voor de deur gejat. Een straat verderop vond ik m terug met de nodige schade. Dat werd een verzekering touwtrekkerij omdat hun vonden dat het slot niet voldeed aan de de ART eisen. Uiteindelijk heeft het tot juni geduurd voordat er een keer werd uitbetaald en de fiets hersteld kon worden. Toen kwam de zomer vakantie en in september werd ie weer gejat.  gewoon uit mijn achtertuin, op bestelling. In Ridderkerk terug gevonden, volledig gestript. Dagwaarde uitgekeerd gekregen en wrak teruggekocht van de verzekering. Wat onderdelen kunnen verkopen en toen eind oktober een 2015 690 Enduro R abs gekocht.
En toen, de schuur in dat ding en ombouwen.
Ja jammer........totaal ander frame dan een 2011 en de rechter tank paste niet ivm de dubbele bougie die een 2015 heeft en een 11 niet.
Via Dottori de tank kunnen ruilen en eindelijk kunnen beginnen met bouwen en passen.





het 2015 model met ABS, met een apie erop!


rechter tank erop.


linker tank erop.


zijpanelen en topkuip erop.





De kuipdelen en de tanks liggen inmiddels bij de wrapper, dat leek mij een praktischer oplossing dan spuiten, kost in elk geval minder tijd en geld.
De originele Dottori steun moet geboord en gebout op het balhoofd.Omdat ik niet zo'n fan ben van in het frame boren heb ik bij pemopa.de een klem besteld en navi toren speciaal voor de Dottori kuip. Kost wat, maar zit wel in 1 keer goed.


update volgt.......

patrick2wd:
Hoe gaat t met je achilles pees?ik heb dat anderhalfjaar geleden gehad...
Half jaar daarvoor kniescopie...
Goed dat je zo bezig bent..
Maar mijn conditie is nu 0.0...

 :-\

TravelmaniacsGert:
Aan doorzettingsvermogen geen gebrek zo te lezen  ::)  Respect.

pepdeze:
Die achilles ging redelijk vlot, met 3 maanden kom ik weer gaan hardlopen en fysio-en. Alleen het motorrijden durfde ik toch niet gelijk aan. Daar heb ik maar ff mee gewacht. Alleen jammer van die restpijntjes elke dag.
Post Merge: 13-08-2016, 20:26 de klem om het balhoofd


en de navi-toren die daarop komt.

SingleMinded:
Die  navi toren ziet er goed uit!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie