Belangrijkste eigenschap:
- injectie
Werkt op alle hoogtes en is zuinig.
Succesvolle voorbeelden zijn:
- BMW F650 Dakar
HIer ben ik het niet mee eens en dan spreek ik uit ervaring.
Ik had zon F650 GS PD en na de 1000 km beurt ben ik blijven klagen dat hij bij wat warmer weer en wat kouder weer het niet goed deed of vaak zelfs niet deed. Aangezien het injectiesysteem niet iets is waar je zelf iets aan kan doen, en dealers niet altijd even hulpvaardig zijn, heb je dan dus een groot probleem. Pas na hulp van Roos en het GS forum bij 55000 km bleek dat er een stekkertje op een onmogelijke plaats los zat en hij dus ruim 50000 km in zijn noodloop had gelopen.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar een motor
die niet te veel weegt
waar je zelf gewoon onderhoud aan kan plegen
waar niet te veel electronica op zit
waar niet al te veel op zit wat je eigenlijk niet nodig hebt
waar je snel en makkelijjk overal bij kunt
voor een leuke prijs
waar ik mee kan spelen en een stuk mee op de snelweg kan
Eigenlijk heb ik dus de ideale all-road voor mezelf gevonden, de DRZ!

Wat ben ik toch een gelukkig mens
