Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389058 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1005 Gepost op: 07-01-2009, 10:47 »
mooi bakkie Ray  8)
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1006 Gepost op: 07-01-2009, 10:52 »

Ja he gaaf dat ouwe spul,als ik die ouwe Tourenfahrers bekijk dan kom je overal met zo`n reise enduro

Off road ook niet onaardig denk ik

http://www.youtube.com/watch?v=7BnaedfDAyU



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1007 Gepost op: 07-01-2009, 20:08 »
Tatarada mijn nieuwe aanwinst:

43 kg en 171 pk ( of zoiets  ::))


let op he DOHC !
Electric starter (& KICK)
alu achterbrug met excenters whahoe

bjr 9 sept 1989..............14 k



fucking cool machine





groot( voor de details he  ;))


http://ontour.smugmug.com/photos/450199107_6Yigz-O.jpg

Kom ik 'm zaterdag proberen ;)

HJ

Post Merge: 07-01-2009, 20:20
Ja he gaaf dat ouwe spul,als ik die ouwe Tourenfahrers bekijk dan kom je overal met zo`n reise enduro

Off road ook niet onaardig denk ik


... die kan er wel mee overweg  ;D

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1008 Gepost op: 07-01-2009, 20:57 »
Heel mooi exemplaar Ray, waar ga je hem laten??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1009 Gepost op: 07-01-2009, 21:19 »
Leuke fiets. Onderschatte motor ook. Vriend van mij woont in Canada en de KLR is daar wat bij ons de XT600 is. Heb er in Turkije mijn eerste offroad ervaring mee opgedaan. Veel plezier ermee. Je bent vast weer een reisje aan het plannen....  ;)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1010 Gepost op: 07-01-2009, 21:35 »
Heel mooi exemplaar Ray, waar ga je hem laten??

In de huiskamer natuurlijk ,naast mijn Swarovski kristallen verzameling van KTM`s( die gaan niet stuk namelijk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1011 Gepost op: 07-01-2009, 21:41 »
Je kunt die man ook geen dag alleen laten.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1012 Gepost op: 07-01-2009, 21:48 »
Eigenlijk had het deze kleur moeten zijn:

De mijne komt in de richting:


Die oude brikken doen me toch meer dan het meeste nieuwe spul.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1013 Gepost op: 07-01-2009, 21:55 »
... verzameling van KTM`s( die gaan niet stuk namelijk)

Daag me niet uit  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1014 Gepost op: 08-01-2009, 10:15 »
Die oude brikken doen me toch meer dan het meeste nieuwe spul.

Laten zweten zeker? :D

 ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1015 Gepost op: 08-01-2009, 10:31 »
Ray,

is de KLR600 ook geplaagd met het "doohickey" probleem? Veer/spanner van de balansketting die vroegtijdig de geest geeft.


(zo'n beetje het enige makke aan de KLR, en eenvoudig te verhelpen)


Erg mooie fiets trouwens!! Klasse

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1016 Gepost op: 08-01-2009, 13:07 »
Hey Max,

ja ik heb eea gelezen op het duitse KLR forum.

Staan een paar prachtige KLR`s op in mint condition pfweh ,
ik weet wat me te wachten staat maar deze heeft nog niet zoveel gelopen .
Was al blij dat de orginele uitlaat nog goed was,is altijd van boterkoek ijzer maar hoort wel op zo`n motor





Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1017 Gepost op: 08-01-2009, 14:38 »
Was al blij dat de orginele uitlaat nog goed was,is altijd van boterkoek ijzer maar hoort wel op zo`n motor
Is 14 kkm net voor of nadat de originele KLR tsjilp aan het uitlaatgeluid toegevoegd wordt  :)

Mijn KLR had em in ieder geval bij 20k toen ik em inruilde.
Mooi ding hoor, weer een extra reden om een zadel te laten maken  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1018 Gepost op: 11-01-2009, 17:23 »
Heb gister Ray's KLR te leen meegekregen: conclusie er is toch wel het e.e.a. verbeterd de afgelopen 15 jaar :)

De remmen (je had me al gewaarschuwd) doen niet veel: ongeveer net zoveel als op de motor remmen. Kijk dat je wat kracht nodig hebt om vertraging te krijgen is één ding, maar dat er dan nog steeds nauwelijks wat gebeurd is weer wat anders. Ik krijg met geen mogelijkheid de voor- of achterkant geblokkeerd! Rempunt achter (trommelremmetje) was eenvoudig bij te stellen middels een vleugelmoertje .... mooi simpel is dat toch. Heb het idee dat die enkele voorrem toch beter moet kunnen presteren. Hoop niet dat ik een noodstop met dit apparaat moet maken   :o

Het blokje loopt mooi, maar wil wel op toeren gehouden worden als je een beetje vaart wilt maken. Voelt in vergelijking met m'n 21ste eeuw XT660Z sloom aan: gas vol open gooien van onderuit en gezapig klimt het in toeren. Boven de 5000 tpm doet ie dat beter. Je zit vol met je bakkes in de wind, dus harder dan 120 wil je toch niet: blok draait dan zo'n 5000 tpm (rode gebied bij 8000). Wel een mooi geluid; is nog van voor de EURO-x normen. Temperatuur liep in de 1e 20 km nogal op (tot 3/4 v.d. schaal) bij een tempootje 120 op de snelweg, maar later bleef het keurig in het midden staan.

Sturen gaat loom, zeker als je op snelheid bent. Als je vlot wilt sturen zul je er voor moeten werken. In het terrein speelt dat natuurlijk minder.... toch?

Voorkant gaf duidelijk de korte knikkendoor, misschien doordat het -6 graden was en de vorkolie dan wat dik is? Achterkant is zacht, en hij zakt achter ook behoorlijk in, terwijl de voorspanning al bijna maximaal staat, slappe veer dus: gebouwd voor lichte mannetjes (ben zelf 75 kilo). Wel mooi klein, licht en laag fietsje vergeleken met de Tenere.

Ray had 'm afgetankt en na 100 km snelweg met kruissnelheid 120kph kon ik er 6 liter bij in gooien ... ! Da's niet echt zuinig, en een stuk slechter dan de Tenere (doet minimaal 1:20 op zulke stukken).

Kortom: een flash-back van hier tot Dordrecht, maar best leuk. Ik heb me wel vermaakt! Deze week moet ie dienst doen als woon-werk fiets, hoewel ik serieus getwijfeld heb of ik dat wel wilde met zulluke beroerde remmen..... maar goed, je moet het leven ook een beetje spannend houden, niet dan ;)

I.i.g hartstikke bedankt Ray dat je op korte termijn de KLR geritseld hebt!

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1019 Gepost op: 12-01-2009, 14:01 »
Trommeltjes zijn best goed meestal hoor.. Als je hem even open maakt, schoonblaast en wat remmenreiniger er door haal dan heb je best kans dat je weer 3keer harder rem. ook het aangrijppunt moet overeen komen met het asje dat er door loopt, al kan je die niet altijd afstellen...