Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389235 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1170 Gepost op: 11-11-2009, 19:39 »
Wou 'm net posten. ;D

Vet ding inderdaad! Wat zwaar....maar wel een mooi apparaat!
Gaaf ding. 8)


@ Zappa: XT/BIG meeting....top! Ben benieuwd! Ze zijn gewoon aan elkaar gewaagd. :D
Zelf ook een Big gehad......blijft toch wel jeuken. ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1171 Gepost op: 11-11-2009, 20:18 »
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1172 Gepost op: 12-11-2009, 08:14 »
Wat een gave fiets!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1173 Gepost op: 12-11-2009, 08:29 »
Ziet er idd erg gelikt uit, mooi hoor...
 
Waar ik wel een beetje m'n twijfels over heb is het kuipwerk. Volgens mij moeten dergelijke fietsen wel tegen een stootje kunnen zonder dat je gelijk met gescheurd plastic zit en dus dure reparaties... De moderne "All-Roads" lijken steeds meer op SUV's en met dat concept kan ik niet zoveel  :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1174 Gepost op: 12-11-2009, 09:55 »
Heb 18000 km op een Multistrada gereden, maar heb niet de indruk dat je die fiets, of deze nieuwe, een all-road kunt noemen... tenzij je bv. een Yamaha TDM ook als all-road bestempeld...
 
Vind het wel een mooi doorgedacht concept hoor. Ook de oude Multi was heel leuk om te rijden, m.n. op de landweggetjes. Daarbij ook heel bruikbaar voor op de snelweg met voldoende comfort. Echt een goede all-rounder, maar geen all-road...
 
HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1175 Gepost op: 12-11-2009, 13:18 »
Mee eens, het zijn gewoon straatfietsen. Maar dan wel met de veerwegen en handelbaarheid uit de allroadhoek. En daarmee het beste soort voor op de weg.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1176 Gepost op: 12-11-2009, 14:09 »
Mee eens, het zijn gewoon straatfietsen. Maar dan wel met de veerwegen en handelbaarheid uit de allroadhoek. En daarmee het beste soort voor op de weg.
Juist!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1177 Gepost op: 27-11-2009, 14:23 »
Geen ideale...maar wel een vergeten All-Road.
De Yamaha TDR250!

Wat een bruut ding!! 2-takt, 2 lijn blok, 50pk en 138kg.
Zit al een hele tijd te loeren op deze machine, wat is ie geweldig! Ooit komt ie er.....



En van dit filmpje krijg ik echt de zenuwen.. ::) Wat een machtige machine en techniek, Een 2-takt All-Road, met een vleugje Supermotard.
http://www.youtube.com/watch?v=s6-fThTFJec#noexternalembed

Ook geweldig, zijn 125 zusje! 30pk 1 cil 2-takt. Erg mooi en wat een leuk speelgoed zeg... :D


En de DT125 Tenere....wat stoer zeg ::) ..


2-takt......het blijft geweldige techniek. En de geur en sound.....super!
Jammer dat het een zachte dood tegemoet komt... :'( :'(


Gr. Johan.

Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1178 Gepost op: 27-11-2009, 14:27 »
@Max: Weer dubbele uitlaat, net als die 610. Vorige 610 was niet bepaald een succesnummer...

@Johan: koele machine. Heb zoiets ook al eens in Kroatië zien staan. Maar dat was een TD125, met volle kuip.



Mooi alu frame. Mooie basis voor een rallyfiets. Maar ja, weinig cubics...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1179 Gepost op: 27-11-2009, 22:34 »
D'r is een Athena 175cc bigbore kit voor te krijgen....en meer leuks... :D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1180 Gepost op: 14-12-2009, 16:26 »
Enneeeh, wat dachten we van deze "allroad" met als basis een Triumph Bonneville??
 
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/Customs--modified-bikes/2009/December/dec1409-bonneville-supermoto-trouble/
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1181 Gepost op: 14-12-2009, 22:03 »
Geen ideale...maar wel een vergeten All-Road.
De Yamaha TDR250!

Wat een bruut ding!! 2-takt, 2 lijn blok, 50pk en 138kg.
Zit al een hele tijd te loeren op deze machine, wat is ie geweldig! Ooit komt ie er.....



En van dit filmpje krijg ik echt de zenuwen.. ::) Wat een machtige machine en techniek, Een 2-takt All-Road, met een vleugje Supermotard.
http://www.youtube.com/watch?v=s6-fThTFJec#noexternalembed

Ook geweldig, zijn 125 zusje! 30pk 1 cil 2-takt. Erg mooi en wat een leuk speelgoed zeg... :D


En de DT125 Tenere....wat stoer zeg ::) ..


2-takt......het blijft geweldige techniek. En de geur en sound.....super!
Jammer dat het een zachte dood tegemoet komt... :'( :'(


Gr. Johan.



Ergens in Zaandam e/o rijdt nog zo'n 250 rond. Heb een jaartje geleden nog een mooi gesprek gehad met de eigenaar.
Prachtige motor!
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1182 Gepost op: 20-12-2009, 15:16 »
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1183 Gepost op: 20-12-2009, 16:59 »
Openliggende nokkenas, die je met de oliekan moet smeren zeker?

Niet geschikt voor de woestijn, lijkt me :-X

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1184 Gepost op: 20-12-2009, 17:05 »
't Is een stoommachine op noppen, gewoon lollig  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain