Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389302 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1335 Gepost op: 04-10-2011, 11:52 »
zo he, dr bean, wat is die van jou nog mooi. als ik die van mij eens was hoop ik dat hij ook weer zo te voorschijn komt (maar ik ben bang van niet)

trouwens de 650 gs dakar is terug (en misschien wel iets beter). iets meer vering, 21 voorwiel en spaken natuurlijk.

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/motor-nieuws/bmw-lanceert-g650gs-sertao.html

ik had ooit de dakar, en een weekend retourtje zwitserland was onverwacht makkelijk en comfortabel. 180 op de teller, met bagage en dt ding gaf geen krimp. en nog comfortabel genoeg ook.

Maar die voorpoten ogen wel iel zeg. usd hoeft niet beter te zijn, maar had er wel wat robuster uitgezien denk ik.




op alle fronten gewoon de dakar van weleer. enige is het plastieken omhulling. veerweg is zelfs hetzelfde. Brings back great memories :)

Geweldig zou deze wel in de garaschje willen hebben staan.of toch maar liever de Triumph 800XC..... keuzes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1336 Gepost op: 04-10-2011, 16:37 »
Beiden gewoon hele gave motors  8) 
helemaal mee eens hoor! Maar ze lijken alleen wat op elkaar. Misschien kan BMW in navolging van Apple een verkoopverbod afdwingen voor de tiger wegens namaak!  8)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1337 Gepost op: 04-10-2011, 16:50 »
We gaan dit forum toch niet vervuilen met Apple gezever  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1338 Gepost op: 06-10-2011, 15:00 »
Wel apples met peren vergelijken hè... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1339 Gepost op: 06-10-2011, 15:07 »
 :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1340 Gepost op: 06-10-2011, 16:36 »
 ::)
 
De Jappen jatten van de Engelsen 1970 (W1- BSA A65)
Jappen gaan hun eigen weg met succesvolle 4 in lijn fietsen
De Jappen jatten van de Italianen 1980 (TRX850-900SS)
Italianen winnen en bouwen nog steeds dikke twins
De Engelsen jatten van de Jappen 1990 (GPZ900-Daytona 1000)
Engelsen laten 4 pitters varen gaan hun eigen weg met Triple's
De Duitsers jatten van de Jappen 2010 (S1000R-Fireblade)
Deze competitie duurt nog even voort
De Engelsen jatten (uiterlijk) van de Duitsers 2010 (Tiger 800-GS800)
 
Hoewel voor de Tiger 800 en de aankomende 1200 de volgende treffende uitspraak in een toonaangevend motorblad opgaat;
 
It looks like a GS; but with a much better engine  ;D
 

Offline member

  • Soms naast de weg, meestal er op...
  • *****
  • Berichten: 165
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1341 Gepost op: 06-10-2011, 19:33 »
huh? 800cc en drie cilinders en allroad? Die heb ik toch al? Zelfs met cardan ;)

Wie "inspireert" wie in motorland... Beter goed gejat dan slecht bedacht ::) En wees niet verbaasd als op de ontwerpafdeling van merk X het allernieuwste model van merk Y staat, soms nog voor de officiële introductie :-X

Groeten, Tom.
We don't want to but the people of earth leave us nog choice
Motor: Track T800CDI "Geel Spoor" & R 1200 GS Adventure 2006 Wüstengelb (waarom nog eigenlijk ;-) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1342 Gepost op: 07-10-2011, 17:02 »
Helemaal goed Tom  ;)
 
En nog een zuinige diesel ook !
 
Wat is het doorsnee gemiddelde verbruik ? En heb je er al veel mee gereden ?

Offline member

  • Soms naast de weg, meestal er op...
  • *****
  • Berichten: 165
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1343 Gepost op: 07-10-2011, 19:27 »
Hoi,

ik zit nu op zo'n 21 kkm en gemiddeld blijf ik onder de 1 op 30 (dus vaak 1 op 30,5 of 31). Tweede set banden staat nu ook klaar, asbak is nog niet vol  ;D dus ze mag nog even blijven.
Allroad staat ze goed haar mannetje, rondje crossbaan in Rutten is goed te doen (springen is wel einde veerweg bij te hoge snelheid, logisch) en rondje IJsland is ook goed te doen inclusief de reis ernaartoe (wel stukje met de boot gedaan natuurlijk). Echt allround dus ;) Helaas is ze niet goedkoop en ook nog relatief zwaar, "denk aan BMW GS". Voor wat ik er allemaal mee doe geen probleem, het is mijn enige vervoermiddel.

Groeten, Tom.
We don't want to but the people of earth leave us nog choice
Motor: Track T800CDI "Geel Spoor" & R 1200 GS Adventure 2006 Wüstengelb (waarom nog eigenlijk ;-) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1344 Gepost op: 10-10-2011, 22:13 »
Luitjes, hierbij een foto van mijn nieuwe Tiger 800 XC:


Wat een aparte banden, soort noppen die aan elkaar zitten?
Toch niet toevallig Heidenau.
Stuurt dat ook goed op de weg als je stevig doorrijdt.
 
Misschien toch wel de kandidaat volgende motor voor mij want de 3 pitter van de Tiger 1050 is iig NIET de reden om naar iets anders te kijken, wat een smeuïge blokken zijn dat!
Ik wacht iig ook de introductie van de 1200 af áls íe tenminste in Milaan wordt geshowed, mijn dealer denkt van wel maar weet het ook niet zeker.
 
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht hier enthousiaste Tiger 800 XC eigenaren te vinden, heb hem nog niet gereden, toch maar eens doen.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1345 Gepost op: 10-10-2011, 22:54 »
Wat een aparte banden, soort noppen die aan elkaar zitten?
Toch niet toevallig Heidenau.
Stuurt dat ook goed op de weg als je stevig doorrijdt.
 
Misschien toch wel de kandidaat volgende motor voor mij want de 3 pitter van de Tiger 1050 is iig NIET de reden om naar iets anders te kijken, wat een smeuïge blokken zijn dat!
Ik wacht iig ook de introductie van de 1200 af áls íe tenminste in Milaan wordt geshowed, mijn dealer denkt van wel maar weet het ook niet zeker.

Dat heb je goed gezien. Dit is het nieuwe type van Heidenau. De scout. Op de weg stuurt dit perfect, ook bij 160  :D
In het zand was ik noppenbanden gewend (husky 450) en vindt de Heidenau tegenvallen. Het is natuurlijk maar net wat je er van verwacht. Als het droog is, wordt de tiger behoorlijk dweilerig. Vooral als het los zand is. Bij de dealer heb ik de continental banden gezien. Dit is een noppenband met een iets grotere nop dan standaard. Maar ja, hoe gaan deze weer op het asfalt. Heb jij daar misschien ervaring mee ?
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1346 Gepost op: 10-10-2011, 23:02 »
Op de Tiger 1050 zittten 17"wielen 120 voor en 180 achter dus geen ervaring mee. In die maten is er alleen de Pirelli Scorpion denk ik. Dat wordt ook de reden dat er een meer allroad geschikte motor gaat komen. ooit z.s.m.
 
Ben al flink wezen proefrijden maar moet de Tiger 800 XC toch maar eens proberen voor het -20 gr. wordt hoor ik net.
 
Mijn proefritten research tot nu toe dit jaar, alleen op asfalt:
Yamaha supertenere 1200, zwaar en voelt traag, comfortabel, goede sta houding
Moto Guzzi 1200, 2011 de nieuwe, is zwaar voel lichter en sneller, comfortabel ook goede sta houding, leuk ding met 30ltr tank!
KTM 990 Adv, voelt licht, niet supersnel, comfortabel en héél goede sta houding
 
In mijn BMW tijd heb ik vorig jaar de F800GS en de 1200GS als gratis leenmotor proefgereden (voordeel van veel re-calls :D )

Post Merge: 11-10-2011, 16:01
Dat heb je goed gezien. Dit is het nieuwe type van Heidenau. De scout. Op de weg stuurt dit perfect, ook bij 160  :D
In het zand was ik noppenbanden gewend (husky 450) en vindt de Heidenau tegenvallen. Het is natuurlijk maar net wat je er van verwacht. Als het droog is, wordt de tiger behoorlijk dweilerig. Vooral als het los zand is. Bij de dealer heb ik de continental banden gezien. Dit is een noppenband met een iets grotere nop dan standaard. Maar ja, hoe gaan deze weer op het asfalt. Heb jij daar misschien ervaring mee ?
Bestaan er eigenlijk andere merken all-road banden in wegmaten 120/70/ZR17 en 180/55/ZR17??????
Dat ik ze niet ken wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1347 Gepost op: 22-11-2011, 19:14 »
effe google-en;        Yamaha XTW250 Ryoku (lees ik net in Offroad&Adventure SA)  8) :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1348 Gepost op: 23-11-2011, 08:36 »
Als in, less is more  :)   (ziet er op de foto alleen meer uit als plastic speelgoed dan een echte motor  ::) )
 
Ach als ik moest kiezen, op wereldreis met een XTW250 of een van deze:
 
Multistrada 1200 220kg,
BMW GS 225kg
Tijger 1050 245kg
BMW GS Adventure 256kg
Tijger Explorer 259kg
Tenere Explorer 261kg
Hando X-over 275kg

Denk ik dat ik toch voor het 250-je ga....
Liever een beetje de lange stukken snekwegen vermijden, dan alles wat ook maar een beetje verder gaat dan een gravelweg vermijden....  ;)

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1349 Gepost op: 23-11-2011, 09:29 »
Ik had dan liever een XTW750 gezien. Okee, op z'n minst een XTW400 dan.

Dan verkoop ik de boot.
As je maar niet falt!