Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389515 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1530 Gepost op: 09-10-2014, 08:05 »
Interessant ding. En 650 crosser. Kijken of ze er een degelijk subframe aan hangen en de ergonomie ook voor langere ritten ok wordt. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1531 Gepost op: 09-10-2014, 10:52 »
Nice. Tenere-blok lijkt me.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1532 Gepost op: 09-10-2014, 17:11 »
vandaag mailtje van de fabriek ontvangen:

Citaat
The bike was engineered at AJP and includes the brand DNA in terms of chassis, like the hybrid frame with aluminum twin spar, casted aluminmum swinging arm, rear fuel tank (under the seat) and top quality suspensions.

The engine is the proven Minarelli 660 with fuel injection and liquid cooled (same engine of all Yamaha 660’s) and the bike is scheduled to enter production early 2016.

AJP is now finalizing an agreement with a distributor in the Netherlands, so we expect that you can have our products available quite soon.


duzz...
idd yamaha, maar moet nog even zoeken wat minarelli daarmee te maken heeft..
maar nog wel even geduld...begin 2016..
zijn er wellicht al andere gelijke modellen ook op de markt ..

Post Merge: 09-10-2014, 17:16
zie:
http://www.minarelli.com/pdfeng/xt660.pdf
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1533 Gepost op: 09-10-2014, 17:47 »
Dat ziet er behoorlijk ideaal uit!
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 71
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1534 Gepost op: 09-10-2014, 19:03 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1535 Gepost op: 09-10-2014, 19:10 »
51 kg voor het blok vindt ik meevallen.
Maar is het nu wel of niet Yamaha??
Of een kloon???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1536 Gepost op: 09-10-2014, 19:57 »
minarelli produceert voor yamaha. dat yamaha blok is ook gebruikt door MuZ, Derbi, Aprilia, maar allemaal geproduceerd door minarelli.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1537 Gepost op: 09-10-2014, 20:00 »
Goed blok heb ik gehoord. Maar dat kunnen sommigen hier bevestigen of ontkrachten. Zelf geen ervaring mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1538 Gepost op: 09-10-2014, 20:18 »
weer wat geleerd
dank je
Net zoiets Als de Rotax blokken.
Wat zou je winnen als je er roadbook en kuipje af zou halen?
13/14KG??

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1539 Gepost op: 09-10-2014, 20:27 »
Wat zou je winnen als je er roadbook en kuipje af zou halen?
13/14KG??

Transalp kuip incl 1kilo wegende tellerpartij, 1kilo koplamp, kuipdeel en frame, elk ook een kilo... Das 4 kilo heavy build shit. Ik denk dat een alu frame, koplampjes en een broodbakje met electromotortje en een setje ICO's lichter zijn.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1540 Gepost op: 09-10-2014, 20:41 »
Zou dus best eens op 13/14 kilo uit kunnen komen als je perse een schatting in breuken wilt uitdrukken.  ::) Ikzelf zou zoiets afdoen met 'ongeveer 1 kilo'. ;D
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2551
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1541 Gepost op: 09-10-2014, 22:08 »
Goed blok heb ik gehoord. Maar dat kunnen sommigen hier bevestigen of ontkrachten. Zelf geen ervaring mee

uitstekend blok zelfs.
wordt gebruikt in de ''gewone'' xt en de tenere.
in de laatstgenoemde wordt alleen een andere injectie gebruikt
waardoor het aan/uit gevoel (wat in de x en r versies)zit geheel
verdwenen is.
en best zuinig ook (ik reed minimaal 1:20 maar meestal 1;24
Niek heeft er een 100.000 km mee gereden dacht ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1542 Gepost op: 09-10-2014, 23:05 »
Niek zat ergens aan 160K.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1543 Gepost op: 10-10-2014, 01:18 »
Dus een beter blok als van Rotax.
Misschien is er nog net iets meer power uit te peuteren.
48pk  kan maar mag ietsje meer zijn.
Met bagage rekjes komen er wel kg bij.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1544 Gepost op: 24-10-2014, 18:11 »
 :D  Koop dus een oude dominator