Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 378648 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1635 Gepost op: 12-09-2016, 13:38 »
Een Honda 4-takt brommertje is gewoon het ultieme summum van de all roads. Gaat nooit kapot, komt overal doorheen (en zo niet, leg je hem over je schouder), verbruikt weinig, valt te repareren met een hamer en schroevendraaier en in elke uithoek van de wereld zijn reserve onderdelen te vinden.

Iets zwaarders? Bij mijn ouders in de buurt rijden nog redelijk wat Honda XLV750's rond. De voorloper van de Trans-Alp/Africa Twin zegmaar. Daar zou ik er ook wel een van in de schuur willen hebben staan.



(Kosten ook geen drol in frankrijk trouwens: https://www.leboncoin.fr/motos/1017420236.htm)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1636 Gepost op: 12-09-2016, 18:33 »
[modbreak: effe plaatje aangepast, werkte niet]

Geen geld trouwens, zou hem zo ophalen!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1637 Gepost op: 15-09-2016, 19:52 »

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1638 Gepost op: 15-09-2016, 20:16 »
Ugh ok  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1639 Gepost op: 16-09-2016, 20:45 »
Kun je wel je slaapzak makkelijk droog houden. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1640 Gepost op: 17-09-2016, 08:21 »
En ik snap nu ook waarom ie " Adventure " is ;
" The firm (Honda) said in a release: ‘At the same time, the X-ADV offers the practicality of a five-stage adjustable windscreen and storage space for an off-road style helmet.  "
[/size][/color]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1641 Gepost op: 04-10-2016, 20:13 »
Wat theorie over hoe te bepalen wat ideaal is en wat niet...

http://www.sibirskyextreme.com/2013/09/adv-bike-selection-2/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1642 Gepost op: 06-10-2016, 07:30 »
Wat theorie over hoe te bepalen wat ideaal is en wat niet...

http://www.sibirskyextreme.com/2013/09/adv-bike-selection-2/
Goed verhaal. Over carbs vs FI en het argument dat je een carb kunt reviseren aan de kant van de weg, vraag ik me altijd af hoe. Ik heb een keer een set carburateurs uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, maar met zoveel kleine delen en een hoop Mongolisch stof, gaat dat volgens mij helemaal niet zo makkelijk. Naast dat je nooit een extra carb meeneemt aan onderdelen... Denk ik dan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1643 Gepost op: 06-10-2016, 08:01 »
Reviseren is ook een groot woord. Grootste euvel is vuile benzine en dus vervuilde sproeiers/intern filtertje. Die kun je langs de kant van de weg relatief gemakkelijk loshalen en schoonmaken. Is het leuk? Nee.


Rijd je op zo'n 20 jaar oude Honda kunnen de vlotternaaldjes gaan plakken/inslaan of het membraan scheurt misschien. Vlotternaaldjes zijn dingen die je misschien wel mee zou moeten/kunnen nemen. Veel problemen zijn ook niet meteen einde verhaal maar de motor gaat minder lopen.


Ik weet persoonlijk niet hoe gevoelig injectie nou echt is voor vuil maar volgens mij houd het dan snel helemaal op. Voordeel, er zitten verder weinig onderdelen in die kunnen verslijten. En om eerlijk te zijn vind ik het ook wel vervelend om op grote hoogte met mijn carbjes zoveel vermogen te verliezen. Sta je dat ding nog te duwen.

Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1644 Gepost op: 06-10-2016, 09:27 »
Ja, maar ik bedoelde jou ook niet Pim, maar mensen zoals ik. :P  Jij kunt natuurlijk een motor met een hamer en een nijptang volledig reviseren.  ;)


Even zonder dollen, voor slechte en vervuilde benzine heb je op je injectiemachine ook gewoon een filtertje zitten natuurlijk. En als je echt vreest voor rotzooi zou je zelfs een iets grover filter ervoor kunnen zetten. Dan wissel of reinig je hoogstens je filter en kun je ook weer door. Verder heb ik net als de schrijver al aardig wat kilometers met injectiemotoren gereden en heb ik nog nooit een injector hoeven vervangen. Ik zie wel wat in zijn argumenten. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1645 Gepost op: 06-10-2016, 09:36 »
Precies, pim wil ook wel eens injectie op zijn volgende brummer :)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1646 Gepost op: 06-10-2016, 10:25 »
Zelf ook nooit problemen gehad met injectie, maar wel forumvrienden die met onoplosbare problemen zitten.

Probleem is een beetje dat foutzoeken in die sensoren een probleem kan worden. TPS, LMM's, Lambda en wat zit er al niet meer in een injectiemotor die supergoed loopt onder ALLE omstandigheden?

Zonder een Dynobank of een electronisch onderlegd mannetje die alle sensoren op spare heeft liggen om uit te wisselen, sta je al snel voor raadsels als het misgaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1647 Gepost op: 06-10-2016, 19:28 »
....
voor slechte en vervuilde benzine heb je op je injectiemachine ook gewoon een filtertje zitten natuurlijk. En als je echt vreest voor rotzooi zou je zelfs een iets grover filter ervoor kunnen zetten. Dan wissel of reinig je hoogstens je filter en kun je ook weer door.....

Hier ben ik nog niet over uit, heb een tank filter in de vul opening gezet. Maar wat een gepruts zeg met het tanken, die gaat denk ik wel mee voor als ik twijfels heb over de benzine maar standaard in de tank lijkt me niets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1648 Gepost op: 06-10-2016, 20:40 »
Het is ook niet alsof je op veel plaatsen echt slechte benzine kunt krijgen. Valt ook allemaal wel mee.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1649 Gepost op: 06-10-2016, 21:57 »
zo'n injector kan je toch ook als reserve meenemen,
kan je makkelijker wisselen (mits je geen RXV heb.... ::) )
en heb je er altijd één reserve welke je (professioneel) kan laten reinigen..

(geen idee wat tegenwoordig een injector kost)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....