Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388069 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #285 Gepost op: 29-11-2006, 08:58 »
Klopt  8)  ;)

Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er in de 644 zit.
Ze maken volgens mij geen blokken zelf, dus zou ook een bekende moeten zijn.....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #286 Gepost op: 29-11-2006, 09:06 »
Roos,

in de 644 zit een getuned blok van een Freewind. Bijna hetzelfde blok als in mijn DR, maar dan met twee ipv. één inlaatkanalen. Dus ook twee carbs.

Levert 53 pk ipv. 48 en is zoals we weten redelijk onverwoestbaar. Ik vind hem erg leuk en als ik de muntjes had ging ik op zoek naar een leverancier.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #287 Gepost op: 07-12-2006, 18:31 »
De Tiger 2007 is de eerste allroad die geen allroad meer is  ::).
Ze hebben d'r een 17 inch voorwieltje ingezet en beweren nu dat het vooral een allround is, en
"Supremely comfortable, two-up tourer; sporty solo funster or sleek, stylish city bike"



Gaat de kant van de Multistrada op zo te zien.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #288 Gepost op: 07-12-2006, 18:56 »
De Tiger 2007 is de eerste allroad die geen allroad meer is  ::).

wat doet ie dan in dit draadje  ???

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #289 Gepost op: 07-12-2006, 19:23 »
Citaat
wat doet ie dan in dit draadje 

Wat doet-ie dan op dit forum?  :D  Een afscheidsbericht dus ...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #290 Gepost op: 07-12-2006, 20:04 »
Inderdaad: overleden dus...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #291 Gepost op: 08-12-2006, 12:49 »
De Tiger 2007 is de eerste allroad die geen allroad meer is  ::).

Op het ARM forum is de Tiger in ieder geval uitgestorven :-\
Benieuwd of de PvdD hier nog wat aan gaat doen 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #292 Gepost op: 09-12-2006, 19:59 »
Op het ARM forum is de Tiger in ieder geval uitgestorven :-\
Benieuwd of de PvdD hier nog wat aan gaat doen 8)

tiger zou voor mij ook wel de laatste keus zijn, dat vind ik nou echt een wegmachine..
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #293 Gepost op: 14-01-2007, 13:41 »
Eigenlijk net als mijn nieuwe wegmotor: de Suzuki V-Strom. Tuurlijk je kan er een verdwaald zand/gravelpad mee nemen, maar als het iets bonter wordt moet je er met een grote boog omheen. Trouwens het ABS is ook niet uitschakelbaar.

Daarom heb ik hier eigenlijk ook geen draadje geopend dat ik een nieuwe motor heb als opvolger voor mijn BMW F650 GS Dakar. Ik zie de V-strom net als de Tiger een wegmotor / toerbuffel met allroad looks. Het is trouwens wel een lekkere motor zeker voor woon-werk en om even naar vrienden te rijden 150 km verderop...
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #294 Gepost op: 14-01-2007, 19:27 »
Heb je 'n 650 of een litert?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #295 Gepost op: 14-01-2007, 20:50 »
650 want ik wil op mijn woon-werk motor ABS, bovendien is de 1000 een zuipschuit :-X Voldoende vermogen om je in Nederland, maar ook daarbuiten kostelijk te vermaken. Heb de Black Rhino editie gekozen. Wordt geleverd met valbeugel skipdplate, vario-screen, handkappen, middenbok en een complete kofferset. Kleurkeuze is van wijlen Henry Ford: u mag alles kiezen als het maar zwart is (matzwart in dit geval dan ;) )

Grootste pluspunt van de Soes is wel de verlichting. Dubbel dimlicht  :o Je weet niet wat je meemaakt de eerste keren. Net thuis nadat ik vrijdag Flipse Night Guide heb geïnstalleerd... Nu is de verlichting helemaal top!  8)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #296 Gepost op: 16-01-2007, 09:28 »
Bovenaan staat natuurlijk een KTM 640 Adv (het liefst eentje die heel blijft),

maar is dit wat? ( Die van eva vind ik toch te lomp  :confused:)

copy:adv rider




http://www.dieselmotorcycles.com/models.htm

I had my eye on this one until the war kicked up demand. Now we will have to wait.
I think they delivered about 200 before the stopped production to the public.
some stats...

With a world class rolling chassis, the proven performance and durability of the M1030M1 Military Motorcycle engine, the spectacular patriotic graphics, and over 102 mpg, the Diesel fueled D650A1Bulldog is a true "triple threat", winner for sport touring, on/off road riding, and everyday commuting. Production is scheduled for March of 2006. PRODUCTION TO PUBLIC ON HOLD!

ENGINE:
Type: 4-Stroke, IDI, single cylinder, liquid cooled.
Displacement: 611cc
Power: 30 PS @ 5700 RPM
Torque: 32 ft-lbs @ 4200 RPM
Lubrication: Wet sump
Air Filtration: High capacity, 3-stage, oiled foam, reusable
Transmission: 5-speed, constant mesh, return shift.
Final Drive: Self lubricated, sealed, O-ring roller chain.
WEIGHTS & MEASUREMENTS:
Dry Weight:369 lbs-------------------------------------------------->167,4 kg niet slecht voor een all road
Max Width:37 inches
Max Length:85 inches
Max Height:49 inches (w/o mirrors)
Wheel Base:57 inches
Ground Clearance:10.7 inches
PERFORMANCE:
Acceleration: 0-30 mph (53 kph), 3.3 sec0-60 mph (106 kph), 10.6 sec
Gradeability: 60% (32E)
Turning Radius: Less than 7 feet
Maximum Speed: In excess of 90 mph.
MinimumConstant Speed: Less than 3 mph.
Fording Depth: 24 inches
Fuel Mileage: 102 mpg @ 55 mph (Tested)
Range: 600 miles @ 55 mph

102 MPG, 600 mile RANGE! Yea baby!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #297 Gepost op: 16-01-2007, 12:18 »
Hmmm, zouden ze de productie voor public ondertussen hervat hebben?
Heb 'm al eens eerder voorbij zien komen dacht ik, maar toen ook nog niet voor het publiek.

167 kg allroad, 600mijl (960 km?) op een niet zo groot uitziende tank....yammie yammie.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #298 Gepost op: 16-01-2007, 13:00 »
Eigenlijk net als mijn nieuwe wegmotor: de Suzuki V-Strom. Tuurlijk je kan er een verdwaald zand/gravelpad mee nemen, maar als het iets bonter wordt moet je er met een grote boog omheen. Trouwens het ABS is ook niet uitschakelbaar.

Daarom heb ik hier eigenlijk ook geen draadje geopend dat ik een nieuwe motor heb als opvolger voor mijn BMW F650 GS Dakar. Ik zie de V-strom net als de Tiger een wegmotor / toerbuffel met allroad looks. Het is trouwens wel een lekkere motor zeker voor woon-werk en om even naar vrienden te rijden 150 km verderop...

Is de f650 gs wel redelijk geschikt voor offroad gebruik dan?

Ik heb zelf een nx650 en denk wel eens na over een opvolger. Deze opvolger moet dan beter geschikt zijn voor 140 rijden op de snelweg, maar ook om een keertje met mijn vriendin te toeren op zondagmiddag. Verder zou het fijn zijn als ie geschikt is voor een keerjte te crossen over de uiterwaarden. Zou een f650 gs in aanmerking komen?

gr en bedankt.
JEEP

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #299 Gepost op: 16-01-2007, 13:16 »
Geschikt en geschikt is twee.

Een F650GS is een motor waarmee je prima 140 kunt rijden en tevens allroad wegen mee kunt pakken. Het blok is oersterk (wel een beetje tam) en de wegligging is vrij eenvoudig op een redelijk niveau te krijgen. Een fijne allroad reismotor. Hij is echter niet licht en kan niet zo goed tegen vallen. De tankcover zit met 14 schroeven vast en elke lug kan afbreken of dol draaien.

De robuustheid van een KTM 640 Adventure heeft hij helaas niet.