Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 259201 keer)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #30 Gepost op: 21-08-2006, 15:31 »
Volgens die vriend van mij is hij niet vooruit te branden. Die heeft er toen een tweetal MX-dempers voor besteld via Husqvarna NL, maar die zijn uiteindelijk nooit geleverd.

Heeft die 610 niet dubbele uitlaten? Onhandig voor bagage lijkt me.

Noppy

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #31 Gepost op: 21-08-2006, 15:46 »
Noppy,

die TE610E van die vriend is niet dezelfde fiets als wat tegenwoordig door de importeur nieuw wordt verkocht. Die van die vriend is gaaf om te zien, maar heeft twee uitlaten, en iets van 40 of 45 pk. Drooggewicht 150 kg.

De huidige TE610 is een stukje lichter (droog 140 kg), heeft 55 pk, goede vering en een enkelzijdige uitlaat. Van wat ik erover gelezen heb is het een direkte concurrent van de 625 SXC met een motor die minder trilt. Enige nadeel? Er is geen grotere tank voor te krijgen.

Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #32 Gepost op: 21-08-2006, 15:52 »
55pk, begin je dan al niet in het 'veul powerrrr, doch ook veul sleutelen'-gebied te komen?

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #33 Gepost op: 21-08-2006, 15:55 »
55pk, begin je dan al niet in het 'veul powerrrr, doch ook veul sleutelen'-gebied te komen?

Nee hoor, dat is pas al je het ding gaat tunen. Standaard moet er uit een 600cc bak makkelijk 50pk komen.
Kijk als je uit een 450cc 55-60pk haalt dan zit je op het randje anders niet.

Denk dat je uit zo te610 wel makkelijk 65 tot 75 kan halen.

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #34 Gepost op: 21-08-2006, 16:05 »
Enige nadeel? Er is geen grotere tank voor te krijgen.


Wat is dit dan? : http://www.dirtbike.at/husky/te/te_tanks.html

Is die soms nog voor het oude model?

Nop

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #35 Gepost op: 21-08-2006, 16:08 »
Van een heel oud model noppy. zit zelfs geen USD op

Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #36 Gepost op: 21-08-2006, 16:08 »
Phew, 75pk uit zo'n lichte stampert. Dat vereist ballen om dat op het rubber los te laten als de weg niet recht is...

Maargoed, onze ideale allroad heeft aan 50-60pk meer dan genoeg.

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #37 Gepost op: 21-08-2006, 16:09 »
^^ Eensch isch.

Een Dakar heeft er 50, en een LC4 55. Die kunnen beiden zonder veel sleutelwerk oud worden. Lijkt me dus geen probleem. En zowel KTM als BMW beloven voor de volgende generatie dikke eenpitters vermogens van rond of boven de 60 pk. Tegen de 100pk/liter dus.

Spreek je echter over een lichtgewicht van 400 tot 450 cc, dan heb je het ineens over een specifiek vermogen dan zomaar 30% hoger ligt. Hogere toerentallen, kleinere olievoorraad, korter zuigerhemd, etc.

@nop: dit is de huidige TE610


Offline member

  • *****
  • kan altijd beter
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #38 Gepost op: 21-08-2006, 16:14 »
Je hebt de 2006 TE610E dual sport met meisjes knopje,dousteps,enkelzijdige uitlaat, bagage clips voor sadelbags. Het 2006 model heeft een 12 liter tank maar ik lees in australie 18/17 L(maar dat kan ook de 2000 model zijn, dat artiekeltje van van de vorige pagina)KLIK HIER EENS voor wat modellen.
140 kilo droog 53 Pk. kan getuned worden naar 74pk heb ik ergens gelezen.
Je hebt er ook een te510 /610 echte enduro versie (hebben alleen kickstarters)die hebben voor en achter ohlins, de dualsport E versie heeft achter sachs.

Heb je dat testje van de vorige pagina wel gelezen?

Voor de echte crosssers is er zelfs een 510C (zijn er maar 100 van gemaakt)voor maar slechts 20duizend euro(voor wie de hp2 al te duur vondt)

voor prijzen en hier eens

Ik denk echt dat je hier te maken hebt met een hele lichte goede meer offroad gerichte allroad, waar ook bagage mogelijkheden zijn.Helaas zijn de onderhouds schema's die ik gevonden heb in het iltaliaans en dus weet ik niet wat het onderhoud interval is. en de prijs vindt ik ook redelijk.


Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #39 Gepost op: 21-08-2006, 16:20 »
Voor de echte crosssers is er zelfs een 510C (zijn er maar 100 van gemaakt)voor maar slechts 20duizend euro(voor wie de hp2 al te duur vondt)

Ahum dat is de speciale tc510c de c van  centenial versie Brommer. En ja die kost serieus geld. Heeft ok anders gekleurd plastic rood/wit
dacht gelezen te hebben dat husqvarna die kleurstelling ook als optie gaat aanbieden op de reguliere modellen

Anyway vindt die 610 wel wat hebben lijkt een goede tegenhanger van de ktm sxc
grotere tank erop roadbooky/ico erop en laat de ritten maar komen.

Nu ga ik persoonlijk voor de KTM 300EXC vanwege de offroad/enduro aspiraties. en trips in het buitenland.


Offline member

  • *****
  • kan altijd beter
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #40 Gepost op: 21-08-2006, 16:27 »
ja dat weet ik oossie, maar dacht eerst dat het niet goed gelezen had, vondt het wel schrikken. Alle andere crossers dus de CR en tc zijn er dit jaar inderdaad in het exclusieve rood/wit in plaats van het traditionele ikeakleur.

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #41 Gepost op: 21-08-2006, 16:38 »
http://www.benvanerp.nl/index.php/Modellen/te610_2006

Verdomd, dit enduromonster heeft stepjes voor de passagier?

Waar is 't bagagerek?

Nop

Offline member

  • *****
  • kan altijd beter
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #42 Gepost op: 21-08-2006, 16:43 »
@Noppy

...knip....bagage clips voor sadelbags...knip...

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #43 Gepost op: 21-08-2006, 16:44 »
Alstublieft, bij de dealer  :)


Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #44 Gepost op: 21-08-2006, 16:46 »
Gaaf!

't beestje heeft dus een subframe. Weer 10 punten verdient op een belangrijk criterium.

Nou het raadsel van de grote tank van Dirtbike.at nog oplossen...




banner