Die LT-Z motor, nou ik weet niet of ik dat in een straatfiets wil hebben. Titanium kleppen, hoge toeren, onderhoud? Ik geloof nooit dat je daarmee zonder brokken 30.000 km haalt. Wel leuk voor een speleding SM fietsje. En zoals Klei al zei, is dit volgens mij inderdaad een blok afgeleid van de RMZ450, heeft zelfs dezelfde boring/slag verhouding.
(wat een vreselijk reclamepraatje post je trouwens hierboven Noppy)
En die Kingquad weegt 272 kilo droog, ik vraag me hoeveel daarvan voor rekening van de motor komt (en heeft CVT aandrijving dus dat gaat sowieso niet werken). Misschien kan ik maar beter gaan sparen voor een bigbore setje en een vlakschuif carburateur. Meteen het frame opnieuw poedercoaten (wit?) en ik heb een nieuwe fiets.
Een ideale allroad!
De trend is gewoon hoogtoerige viertakters te bouwen die toch betrouwbaar zijn.
De motor van de DRZ is daar een van de weinige voorbeelden van.
Dus zeker geen trend als Suzuki de enige is met de DRZ, de overige 400's en omstreken hebben intensief onderhoud nodig. Gaan misschien echt niet snel kapot, maar een oliewissel interval onder de 5000km vind ik voor een "ideal allroad" simpelweg te kort.
Ik wil gewoon een basic fiets die droog ruim onder de 150kg weegt en een beetje flink koppel heeft. Dus geen Aprilia Pegaso, geen F650GS, en ook de huidige XT660 vind ik zwaar en vrij komplex. Zelfs een KLR650 (een winnaar in de States) vind ik niks. Te zwaar en teveel plastic.
Momenteel zie ik eigenlijk maar drie fietsen: KTM 625 SXC, Husky TE610E en die nieuwe G650 van BMW (en dus dat ouwe hok van me wat hier beneden in de gang staat, maar die is niet echt standaard meer
). Wordt tijd dat die markt vanuit Japan een beetje wordt aangevuld.