Je hebt inderdaad zoals ze het in down under mooi zeggen, vibration induced pain syndrome. Vaak bij vrachtwagen chaufeurs die met de arm op het raampje rijde en mannen in de bouw met zo'n trilapparaat voor egaliseren. Het is dus niet geheel onwaarsschijnlijk dat zoiets op een motor ook kan gebeuren.
Een en ander afhankelijk van de persoon(zijn gesteltheid en belasting/belastbaarheid in de ruimste zin des woords).
Weet even niet of je dat ook kan meten, normaal kun je de geleidings snelheid meten van een zenuw maar of dit bij VIPS ook kan weet ik niet. de geleiding (electrisch) kan normaal zijn terwijl de chemiische geleidng gestoordt is.
de naam vibration induced.... komt trouwens als ik me niet vergis puur uit praktice based, dus veel personen die hetzelfde beroep-situatie bevinden en daaruit heeft men die naam bedacht, daarna is men gaan kijken of er door langdurige vibratie zenuwschade kan ontstaan, maar ja vindt maar eens vrijwilligers die aan een dubbelblind onderzoek willen meedoen, komt niet door de etische comissie. dus tot die tijd moet je het doen met practised based. d onderzoeken die erzijn filteren wel zoveel mogelijk andere aspecten uit, maar het is nooit een gecontroleerdt onderzoek.