Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388405 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #435 Gepost op: 02-07-2007, 15:46 »
Lui,

De test in Motorrad is natuurlijk geheel straatgericht en zegt niets over de offroad kwaliteiten dat snap ik, maar het blijkt in ieder geval een geweldige allround fiets te zijn tussen al die veel duurdere.

Verder heeft een groep Nederlandse dealers bij de introduktie met een aantal van die DLs ergens door Afrika geragd en zij waren bijzonder onder de indruk'van de offroad kwaliteiten.
Ook heeft Toon van der Vliet in zijn blad 2x2 Noppennieuws een keer met crossbanden zo'n Soes in het terrein uitgeprobeerd en ook hij was onder de indruk.

Tussen de Afrikatwins, Transalps en Superteneres zou hij volgens mij geen gek figuur slaan. Hij is om te beginnen veeel lichter. Ik ben benieuwd of iemand dat eens een keer gaat proberen.

Zomaar mijn duit in het zakje,
Frenz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #436 Gepost op: 02-07-2007, 15:48 »

Ook heeft Toon van der Vliet in zijn blad 2x2 Noppennieuws een keer met crossbanden zo'n Soes in het terrein uitgeprobeerd en ook hij was onder de indruk.


die is van alles onder de indruk :-X
geef hem een step met noppenbanden en zelfs dan komt er nog een artikel uit waaruit blijkt dat we gek zijn dat we geen step met noppenrijden :-X

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #437 Gepost op: 02-07-2007, 15:53 »
de woorden uit mijn mond, 2x2 noppennieuws schrijft positief over alles   :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #438 Gepost op: 02-07-2007, 17:03 »
Lui,

De test in Motorrad is natuurlijk geheel straatgericht en zegt niets over de offroad kwaliteiten dat snap ik, maar het blijkt in ieder geval een geweldige allround fiets te zijn tussen al die veel duurdere.

Ik vond de Pan European ook een fantastische allroundfiets, ik heb er zelfs de Parpaillon en de Varita Maira kamstrasse mee gereden maar all round wil niet zeggen dat ie all road is.

Citaat
Verder heeft een groep Nederlandse dealers bij de introduktie met een aantal van die DLs ergens door Afrika geragd en zij waren bijzonder onder de indruk'van de offroad kwaliteiten.

In Afrika is ondertussen al heeeeeel erg veel asfalt en wat gravel/grind kan je met elke motor aan.

Citaat
Ook heeft Toon van der Vliet in zijn blad 2x2 Noppennieuws een keer met crossbanden zo'n Soes in het terrein uitgeprobeerd en ook hij was onder de indruk.

Mja, ik weet niet of hij nou zo`n serieuze graadmeter is...

Citaat
Tussen de Afrikatwins, Transalps en Superteneres zou hij volgens mij geen gek figuur slaan. Hij is om te beginnen veeel lichter. Ik ben benieuwd of iemand dat eens een keer gaat proberen.

Niets legt je een strobreed in de weg maar ik vind toch dat je op allroadgebied met een V-strom de schoenen van een alp, twin of tenere niet kan/mag poetsen... Ik zie het meer als een soort TDM een hoog op de poten wegfiets...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #439 Gepost op: 02-07-2007, 17:17 »
ben benieuwd wanner de eerste V-storm met 21 inch voorwiel verscheint..
nou ja 19 mag ook wel.  ;D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #440 Gepost op: 02-07-2007, 20:44 »
Citaat
Tussen de ... Superteneres zou hij volgens mij geen gek figuur slaan.

Zeker niet als ik er op zit  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #441 Gepost op: 02-07-2007, 21:30 »
V-Strom... allroad... ik heb 'm zelf en wel eens een keer een zandpak en gravelpad opgenomen... nou ik verlangde heel snel naar iets anders. Een V-Strom is toch ernstig straatgericht. 2007 model heeft ABS, maar is niet uitschakelbaar... ok, twee zekeringen onder je buddy lostrekken, maar een gewone schakelaar ontbreekt. Ook de veerweg werkt niet mee. Prima reis-enduro (zoals de duitsers 'm kwalificeren) net als de 1200 GS e.d. maar niet te vergelijken met meer off-road geörienteerde fietsen.

Ideale allroad... BMW X-challenge is een goede: Je kan zowel op de weg er mee uit de voeten, maar ook in het terrein staat ie z'n mannetje. 2 dagen Hechlingen hebben me dat wel duidelijk gemaakt.

Euh.... Beat: de V-Strom heeft voor 19" ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #442 Gepost op: 02-07-2007, 22:31 »
Maartoch, zou zo'n V-strom in standaardtrim het nou echt zoveel slechter doen dan een BMW R1xxxGS in standaardtrim?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #443 Gepost op: 02-07-2007, 23:07 »
Ik denk van wel...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #444 Gepost op: 02-07-2007, 23:13 »
De GS is sowieso een stuk degelijker gebouwd. De V-strom is toch echt gemaakt van pisbakkenstaal.(het ding roest al in de folder)
Maar dat is ook weer enigzins logisch als je naar de nieuwprijs kijkt van beide motoren.


De gs is dan ook geen off-road, maar nog wel enigzins een allroad, een echte reis-enduro.
'98 R1100GS XL600V Transalp

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #445 Gepost op: 02-07-2007, 23:58 »
Je moet wel appels met appels vergelijken. Dat een 525EXC het beter offroad doet dan een V-strom of GS lijkt me duidelijk.

En de GS degelijker gebouwd? De 11xx wel, maar als ik zo lees wat er allemaal stuk gaat aan een 1200, wat toch dezelfde generatie is als de V-strom.... Ik heb het idee dat er maar weinig zijn die de garantieperiode halen zonder problemen. Die dingen roesten niet in de folder, maar ze lekken al wel olie uit diverse keerringen  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #446 Gepost op: 03-07-2007, 00:03 »
Och, valt reuze mee hoor, heb er nu dik 40K opzitten in een goeie 10 maanden en heel veel heb ik niet te klagen gehad. Ik had die maanden echter NIET op een V-strom door willen brengen, laat dat duidelijk zijn.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #447 Gepost op: 03-07-2007, 00:11 »
Hmm, ik meende gelezen te hebben dat ook 'jouw' 1200GSA een keertje teruggeweest is voor het een of ander. Maargoed, buiten dat vind ik de 1100 en 1150 zowiezo degelijker gebouwd, en ook die zijn niet zo heel blij met veel offroad.

Maar ik kan er zelf moeilijk een oordeel over vellen; ik heb exact 0 kilometers achter de rug op zowel V-strom als 1200GSA. Van horen zeggen moet die V-strom best een aardig fietsje zijn. Op asfalt iig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #448 Gepost op: 03-07-2007, 00:14 »
Nou, er waren wat kleinigheidjes (vieze sensor achterrem waardoor de bekrachtiging uitviel en ik dus bijna geen remmen had is het ernstigst) en nu heb ik idd een lekke bakkeerring maar dat wordt op de 50K beurt opgelost. Eind juli ergens.

Ik heb wel al op een V-strom gereden en ik vind het niet mijn ding. Dan kan je net zo goed een TDM of een kawa versys kopen
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #449 Gepost op: 03-07-2007, 00:22 »
Lekke bakkeerring en uitvallen bekrachtiging vind ik niet niks, maargoed. Je zult maar een jaarsalaris aan zo'n ding besteed hebben.

Maar toch vind ik zo'n V-strom net zo min een ideale allroad als een GS. Te duur, te zwaar, te snel stuk. Maar als je eenmaal geaccepteerd hebt dat je vrijwel elke motor wat moet verbouwen, dan kun je van zo'n V-strom volgens mij best wat leuks maken. Zeker als je het prijsverschil met andere motoren meeneemt.