Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388532 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #495 Gepost op: 05-11-2007, 16:39 »
Frenz er was vorige week al eend radje over... ;)

en wat ik ervan vindt.............. iig de snavel is in combi met de lampenpartij volledig uit lijn.
Bij de koplamp krijg ik het idee dat de heren ontwerpers dachten dat er toch maar iets van verlichting op moest. En de snavel.... is een calimero snaveltje geworden.

Oh ja verder zien in het echie en dan pas oordeel ik over het totaal concept, maw k mot hm voele

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #496 Gepost op: 05-11-2007, 17:19 »
Hij is duidelijk minder lelijk dan de meeste andere BMW's. 'k Snap alleen niet dat ze er niet gewoon een dubbele koplamp opzetten met dezelfde afmetingen in plaats van dat kleine dichtgeslagen oog. Zo lelijk. Verder wel prima.
Blok is goed op de weg maar ik zou willen weten hoe de kracht onderin is, dat wil je in het terrein. Dat was nooit zo'n sterk punt bij de 650GS.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #497 Gepost op: 05-11-2007, 18:18 »
Hij is duidelijk minder lelijk dan de meeste andere BMW's. 'k Snap alleen niet dat ze er niet gewoon een dubbele koplamp opzetten met dezelfde afmetingen in plaats van dat kleine dichtgeslagen oog. Zo lelijk. Verder wel prima.
Blok is goed op de weg maar ik zou willen weten hoe de kracht onderin is, dat wil je in het terrein. Dat was nooit zo'n sterk punt bij de 650GS.
:stupid: Nu ik er wat drie DDDD plaatjes van gezien heb moet ik mijn oordeel iets bijstellen. Het zwart/geel doet hem goed maar het blijft: ....... Apart.... En bovendien, oranje staat mij gewoon beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #498 Gepost op: 05-11-2007, 18:53 »
Ik zeg: mwoa, ik heb ze wel eens lelijker gezien. Ff testen van't voorjaar!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #499 Gepost op: 05-11-2007, 21:14 »
tja de ideale all-road,  goed op de snelweg, niet te zwaar, goed bruikbaar offroad, onderhoudsvriendelijk, makkelijk te repareren zonder speciaal gereedschap, eenvoudige universele onderdelen waar mogelijk.

dan kom je op een kruising tussen een oostblok 2 takt, een jappanner en een europeaan..... tussen de 400 en 750 cc, luchtgekoeld, carburateur, 4takt blok ,grote tank met lage flanken ivm zwaartepunt

ikzelf ? een NX650 dominator, die bezit een aantal punten wel... maar toch echt niet alles, wie vind de ultieme all-road uit ?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #500 Gepost op: 06-11-2007, 08:33 »
Citaat
wie vind de ultieme all-road uit

Na 34 pagina's geleuter hebben we 'm nog niet, dus we moeten nog wat pagina's door  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #501 Gepost op: 06-11-2007, 14:02 »
en toch bestaat ie :D [ sorry kan het niet laten :-X ]
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=4156.0
goed miks van ktm adventure en de betrouwbaarheid van een BIG..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #502 Gepost op: 08-11-2007, 20:21 »
bedankt hoor,

als we elkaar ergens tegenkomen moet je hem maar eens proberen.
en binnenkort met de hydraulische koppeling is hij helemaal af.(denk ik)
grtn
ktm boven of in de toekomst iets anders

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #503 Gepost op: 09-11-2007, 11:53 »
bedankt hoor,

als we elkaar ergens tegenkomen moet je hem maar eens proberen.
en binnenkort met de hydraulische koppeling is hij helemaal af.(denk ik)
grtn
ktm boven of in de toekomst iets anders

probeer hem graag!
gr zappa
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #504 Gepost op: 11-11-2007, 09:59 »
in belgie reeds bekent, nu nog in nederland
de rmz450 enduro versie (of sm)

KLIKERDE KLIK

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #505 Gepost op: 11-11-2007, 14:00 »
Die RMZ is het volgens mij nog niet. Heeft voorzover ik weet nog steeds een crossbak. Vier versnellingen met een lange eerste.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #506 Gepost op: 18-11-2007, 16:25 »
Volwaardig uit de winkel lijkt dus niet te bestaan. Sinds ik in het bezit ben van een ktm adventure 640 lc4 ben ik van mening dta dit de ideale allroad behoorlijk benaderd. Grote tank, sterk frame, superbe vering, goede remmen, kuipje voor windbescherming, elektrische starter, relatief licht, sterk subframe, meer dan genoeg vermogen, 130 op snelweg prima te doen. Blok schijnt betrouwbaar te zijn (al kan alles stuk). Plenty onderdelen nieuw en tweedehands voor redelijke prijzen. Kan tegen een stootje

Kofferrek erop met alukoffers,valbeugel, corbin zadel, extra oliekoeler om olievooraad te vergroten en temp bereik wat te vergroten. Blijft als nadeel over: trillingen, want dat doet ie wel, en korte onderhoudsintervallen (5000km)

Voor ons reden genoeg de Africa twin aankomende lente waarschijnlijk te verkopen. Deze heeft dezelfde opties en is altijd enorm goed bevallen. Hij is alleen wat zwaar en kwetsbaar voor het echte offroadwerk.
De LC4 gedraagt zich hier ook perfect, dus ideale vakantie fiets voor ons. Voor op de weg blijft mijn GS1100 mijn ideaal.



 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #507 Gepost op: 19-11-2007, 13:45 »
Als ik dit topic lees vraag ik me toch af: er zijn blijkbaar heel veel mensen die heel veel nadenken over hoe de ideale allroad er nou uit moet zien. Maar is het wel nodig om de perfecte motor te hebben?

Je kan het ook andersom bekijken: Hoeveel plezier kan ik hebben met de motor die ik al heb?

Nou heb ik toevallig een heel leuk voorbeeld bij de hand:
Kijk eens op http://www.knastercross.nl/Knastercross2007fotosAngeliqueBindels/photos/photo181.html

Wat u daar ziet is geen lichte motor (+ 220 kg), ze heeft überhaupt geen vering (iets van 3 cm voor en achter) en is bovendien erg zwaar om op te tillen.
Dat laatste weet ik uit ervaring, want ik heb er de offroad rit in Handel mee gereden (nee, niet met dat belachelijke pakje aan, daar ben ik toch net te verlegen voor).
Die motor was bedoeld voor de Zwarte cross en de Knastercross, en dat ging zo goed dat ik geprobeerd heb om de off-road rit in Handel uit te rijden.
Ben er een paar keer af gevallen en heb er een week sprierpijn aan over gehouden, maar ik heb wel de grootste lol gehad.
En dat met een motor uit 1980 die niet eens bedoeld was voor in t zand.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat je ook veel plezier kan hebben zonder de ideale motor.
Het is niet het ideale gereedschap dat 't 'm doet, maar de manier waarop je met je gereedschap om gaat  :D

Goed, en ik wilde jullie even laten lachen om die maffe foto  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #508 Gepost op: 19-11-2007, 16:08 »
Het is niet het ideale gereedschap dat 't 'm doet, maar de manier waarop je met je gereedschap om gaat  :D

Goed, en ik wilde jullie even laten lachen om die maffe foto  ;)

Ik zeg: Psies, haalt me de woorden uit de mond!

Volgens mij heb ik je op de crossbaan zien liggen tijdens het Handelritje...Dacht eigenlijk dat ik het niet goed zag, maar nu weet ik zeker dat ik geen bril nodig heb. HELD!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #509 Gepost op: 28-11-2007, 12:03 »
Eigelijk heeft ktmboven gelijk er is geen fijnere motor dan de Big, zowel op de crosbaan als op het circuit is die te gebruiken maar deze komt toch akelig in de buurt




Of toch deze??