Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388710 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #585 Gepost op: 17-12-2007, 15:00 »
Ik heb wel eens een kromme remschijf gehad maar dat was omdat hte remschijfslot er nog op zat.
Dat met veel warmte en dan een doorwading geloof ik niet zo erg, tot nu toe ken ik alleen jou verhaal, wat enigzins in "bekende"kring is.
Dat had ik trouwens niet verwacht dat er uberhaupt iemand was die zoiets heeft meegemaakt.


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #586 Gepost op: 17-12-2007, 15:05 »
Ik heb vaak zat kromme/rommelige schijven gehad, maar weet nooit hoe het komt.  :-\

(ja behalve bij mijn huidige fiets, die heb ik gewoon een keer te veel verkeerd neergelegd)

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #587 Gepost op: 18-12-2007, 15:13 »
doe je toch iets raars, max...ik heb niet of nooit krómme schijven...wel te ver afgesleten...door te laat onderhoud dus :(
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #588 Gepost op: 18-12-2007, 17:29 »
Vergeet ook vooral niet de verkeerde montage als oorzaak!!
Zorgvuldig op de pasvlakken monteren,schoon en geen onzin als kopervet daar tussen smeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #589 Gepost op: 18-12-2007, 18:59 »
even over die gasgas desert.
Waarom heeft men voor twee grote tanks voor gekozen en niet voor zijtankjes achter?
Daardoor hou je het gewicht wat lager naar de grond en meer verdeeld over voor achter.
Of zit ik ernaast? wie weet dat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #590 Gepost op: 18-12-2007, 19:00 »
Aan de achterkant komt(komen) nog de verplichte watertank(s)...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #591 Gepost op: 18-12-2007, 19:03 »
die zitten toch aan het carter beschermer links daar zie ik een tankje voor water, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #592 Gepost op: 18-12-2007, 19:12 »
Tja, daar heb je mij even.... Misschien heb ik de klok wel horen luiden, maar.....
Kan het zo ook niet terugvinden...

• Deltabox chroommolybdeen frame
• 4 kleps eencilinder met electronische Kokusan injectie
• Electronische ontsteking
• Vloeistof koeling met ventilator
• Electrische- en kickstarter
• 6 versnellingen
• Hydraulische multidisk koppeling
• Voorrem enkelschijf 260mm Nissin met dubbelzuiger remklauw
• Achterrem enkelschijf 220mm Nissin met enkelzuiger remklauw
• Stalen remleidingen
• Grondspeling 370mm
• Voorvering"Ultimate Racing Suspension" 290mm veerweg
• Achtervering "Ultimate Racing Suspension" 320mm veerweg
• Zithoogte 960mm
• Wielbasis 1465mm
• Ledig gewicht 140 kg.

Rally specificaties
• Aluminium benzinetank (31 L) in 2 compartimenten afzonderlijk afsluitbaar.
• Rallye voorspatbord
• Carbon/kevlar Rallye-kuip
• Aluminium kuipframe tbv instrumenten
• Carbon instrumenten paneel
• Dubbel koplamp unit
• Aluminium carterbescherming incl 2ltr waterreservoir en toolbox
• Lederen Rallye zadel incl documentenvak en carbon/kevlar onderzijde
• Verhoogde luchtinlaat
• 21" en 18" Excel-velgen incl RVS spaken en Talon naven
• Race uitlaatdemper
• Handprotectoren
• Aangepaste vering en demping
• Rallye computer incl afstandsbediening
• Electrisch Roadbook incl afstandsbediening
• Additioneel achterlicht
• inclusief spuitwerk en bestickering

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #593 Gepost op: 18-12-2007, 19:31 »
Net ff nagevraagd....

Ik zat er inderdaad helemaal naast.
Er komt niks op de achterkant, ze hebben allerlei varianten getest, maar kwamen hierop uit. Deze 31 liter tanks zitten zo centraal en laag, dat achtertanks helemaal niet nodig waren. Ze hebben het wel getest met achtertanks, maar daar werd de stabiliteit alleen maar slechter van. ( daarnaast zou het alu subframe dan verzwaard moeten worden, wat weer gewicht kost)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #594 Gepost op: 18-12-2007, 19:47 »
en hoe kom jij aan deze info???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #595 Gepost op: 18-12-2007, 19:48 »
De bouwer (Ton) van deze motor is een vriend van mij (en heeft al vele wonderen verricht aan mijn motoren)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #596 Gepost op: 18-12-2007, 22:10 »
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #597 Gepost op: 19-12-2007, 09:59 »
Yep dat is de site, maar daar staat niet op hoe en waarom voor sommige dingen gekozen is...
Daar komt wel die lijst met specs vandaan....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #598 Gepost op: 11-01-2008, 12:41 »
En hier is die dan:




Staat bijna klaar in de schuur,alleen nog ff repareren en ff spuiten en klaar is ESS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #599 Gepost op: 11-01-2008, 13:36 »
Je bent een man met smaak ESS  8)

Valt me eigenlijk op dat deze rally bike uit +-1990 het roadbook gewoon nog op het stuur had.