Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388929 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #795 Gepost op: 28-04-2008, 18:15 »
Maar wel 2 wielen teveel :P
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #796 Gepost op: 28-04-2008, 22:00 »
Hé Steve,

Wat vond jij van Roel zijn WR250R? Of heb je 'm niet zien staan op de Enclaverit?

Grx.

Ik heb m wel zien staan, op de aanhanger, maar ik dacht eerlijk gezegd dat het een WRF was. Ik vind het wel een mooie motor, goed geprijsd ook.  Mooie roadbookrittenfiets voor mensen die niet het allersnelste willen/hoeven te zijn, maar gewoon lekker willen rijden.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #797 Gepost op: 29-04-2008, 09:25 »
Ideale allroad op 4 wielen vind ik de Lada Niva.... de trent zetter
(ideetje voor nieuw topic......)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #798 Gepost op: 29-04-2008, 09:41 »
(ideetje voor nieuw topic......)

Liever niet, het topic is nog niet gestart en we hebben nu al 2 opties ... ::)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #799 Gepost op: 29-04-2008, 16:36 »
Gezien in Nicaragua:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #800 Gepost op: 29-04-2008, 17:07 »
Gezien in Nicaragua:

Tevens geschikt om Midden-Amerikaanse dames het hof te maken blijkbaar.

Geeft een geheel nieuwe dimensie aan "Ideaal" :)
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #801 Gepost op: 29-04-2008, 17:20 »
Liever niet, het topic is nog niet gestart en we hebben nu al 2 opties ... ::)


Dit probleem vraagt om een gedeelde oplossing blijkbaar.
2 of 4 wielen?
hoeveel daarvan aangedreven?
Zwaar of licht?
rood of blauw?
En wat nog al niet meer.

Denk dat ik voorlopig het maar blijf doen met oranje met twee wielen.

Totdat we het er samen over eens zijn wat de ideale Allroad is.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #802 Gepost op: 29-04-2008, 18:16 »
Gezien in Nicaragua:



Heb ik in zandkleur mee gereden in Costa Rica. Gewoon helemaal exact wat je daar voor wat er ook aan weg is in droge of natte tijd. De rekken zijn naast stevige bagagedragers fantastisch in de modder.

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #803 Gepost op: 29-04-2008, 22:45 »
Geinig apparaat, maar wat is het voor iets?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #804 Gepost op: 29-04-2008, 22:49 »
Noppen? Hoge spatborden?

Het lijkt wel een "Allroad"... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #805 Gepost op: 30-04-2008, 09:47 »
Geinig apparaat, maar wat is het voor iets?

Een Yamaha 'XT' (maar dan anders) 350.
Een volkomen praktisch ding. Let op de gesloten kettingkast!

De militairen van Nicaragua en Costa Rica reden er ook mee. Die hadden een foedraal voor het geweer tegen de voorvork. Jagers idem.

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #806 Gepost op: 04-05-2008, 20:11 »
Peter,

Is dít niet wat voor jou?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #807 Gepost op: 04-05-2008, 20:57 »
Wonderlijke retro die alleen in engeland gebakken kan zijn.

Lijkt me bepaald geen slecht ding, alleen voor uiterlijkheden onnodig zwaar en daar ben ik niet zo van.

Ik begrijp ook niet waarom na 20 jaar 'ontwikkeling' een TransAlp met een GROTER gat in het cilinderblok 40 kilo ZWAARDER moet zijn  ;)

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #808 Gepost op: 05-05-2008, 09:52 »
De vraag blijft of CCM ondanks kapitaalinjecties van o.a. mevrouw Fogarty ooit daadwerkelijk productiefietsen gaat maken.

http://www.ccmmotorcyclesuk.com/

Een europese homolgatie gaat er voor dit soort dingen natuurlijk niet in zitten.

http://www.raptorsandrockets.com/Reviews/2007_CCM_SR40_Street_Scrambler.htm

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #809 Gepost op: 08-05-2008, 10:33 »
Vanmorgen een 'ideale' allroad gekocht  :)

Een Fantic Caballero 50 cc. met automaat, een trailmatic. Een serieus terreinwaardig ding maar dan gewoon mikken en gasgeven  :D
Is maar 1 jaar gemaakt en toen geflopt; niet 'sportief'  genoeg.... Ach, dat is slechts perceptie en reken maar dat een trailautomaat veel mans is, dus ideaal voor mijn vrouw die gewoon blijft zitten en met gas erop overal over-/doorheen hobbelt met haar Honda motorscooter.

Er zit standaard een DellOrto SHA 14/12 op en daar kan in een half uur een 15/15 op als ze wat meer pep nodig mocht hebben. Die hebben ze hier met keuze uit sproeiers in het dorp op de plank.
Ideaal dus.