Ha! Een nuance! mijn eerwaarde collega vindt het geen allroad, maar jij gelukkig wel, hoewel niet ideaal.
Ah, nu past het in joúw hokje doch niet in het hokje van een ander. Zowel de oude als de nieuwe Transalp is wat míj betreft een allroad. De nieuwe alleen wat meer goede road en in míjn perceptie is het een zwaargewichte niet-verbetering van de oude.
Het er vorige week een rondje mee door het dorp gestuurd en ík zou er geen camino mee willen rijden waar ik met de Innova overheen fluit. Nee ik ben geen Mario Rinaldi, heet ook anders, en als dat aan mij rijkwaliteiten ligt dan is het nóg veelzeggend
Wat ík gewoon erg amusant vind is dat de meeste motorfietsen bedoeld voor de derde wereld écht alle´wegen´ zijn doch vrijwel zonder uitzondering buiten de hokjes van de allroadrijders hier zullen vallen. Zíjn ze het daardoor echter niet? Als ik reisverslagen van allroaders lees, ook hier, dan doet Achmed op zijn opgevoerde brommer erg goed in de woestijn
Op wikipedia staat trouwens een erg goede onderverdeling en analyse van de verschillen types enigzins terreinwaardige motorfietsen. De ´allroad´ wordt daar toereigenschappen voor grootoeristen toebedeeld en eiegnelijk maar nétaan in deze categorie gezte. Dat sluit aan de ene kant ´derde-wereld-motorfietsen´ buiten deze categorie doch ook wordt erbij aangegeven dat het terreinwaardigheid vrijwel uitsluit.
Zoals ík het zie is een echte álleweg niet zwaar en was de EXP2 een briljant concept zij het ongeschikt voor groottoerisme en dus geen allroad?
Overigens heren, ben ik het er echt wel mee eens dat een Innova geen ´allroad´ is ook al is het veel allerwegwaardiger motorfiets
De crux is wat in het stuk van Wikipedia terecht wordt aangestipt: het ding is voor locaal gebruik en een allroad juist voor daarbuiten.
Ondertussen vind ík het jammer dat er geen barkbusters op een Innova kúnnen. Ik zal dus wat anders moeten verzinnen met simpeler handkappen