Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389045 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #975 Gepost op: 11-11-2008, 22:20 »
Zou je eigenlijk niet met een mechanische compressor op de krukas een leuk sterke en lichte krachtbron kunnen fabriceren met fatsoenlijke levensduur?

Dat is geen gek idee! Zat nog even te herkauwen op dit draadje (volgens mij de langste ooit op ARM) en kwam dit bericht van DaBit tegen.



Ben benieuwd wat het doet voor de klepstelinterval, maar PK's genoeg zo te zien...

Die luchtinlaat voor de turbo, die moet eigenlijk naar boven toe, naar het balhoofd. De tank is een neptank dus daar is plek zat voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #976 Gepost op: 12-11-2008, 09:50 »
Zat bijna geen Bagage in de tassen.
Tas opstuur bijna leeg zat fototoestel en GPS en wat kaarten... Tas voor neem ik ook niet mee naar Ghana (te groot.).
Achter zat ook bijna niks ook wat kleding (mag max 9 kilo dragen)
Voor GHhana zullen de achtertassen bijna leeg zijn gebruik deze alleen als beackup, voor extra water, en eten.
Zal misschien 3 kilo in en met het moutainbiken geen problemen gehad ook met aanhanger.
In aanhanger de tent , matjes , kookspullen, kleding, schoenen.
(dikke) slaapzakken. Voor Ghana veel minder kleding en meer water.....
Voorverig heeft een automatische lockout (teralogic) achter bijna vast.

en dat tegen de bult op met wind tegen??
knap hoor :)

groet johan
ja......... even toen het wer berg op ging........ :-\
Het gevaarlijke is spoorvorming bij een vaartje van 55 km/u....... op asfalt.
Afdalen offroad (graffel/stenen is echt super gaaf en goed tedoen, klimmen ook......)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #977 Gepost op: 12-11-2008, 22:00 »
Nou je hebt het goed voor elkaar dus ;) Veel plezier op je trip 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #978 Gepost op: 13-11-2008, 15:17 »
Nou je hebt het goed voor elkaar dus ;) Veel plezier op je trip 8)
Dank U
Hier alvast de weblog, moet nog wat aan worden gedaan.. maar houd em in de gaten.
http://haroldenmargrieta.waarbenjij.nu/
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #979 Gepost op: 14-11-2008, 11:33 »
Er staat deze week een erg leerzame vergelijkingstest tussen 4 nogal verschillende " allroad" in de MOTOPLUS.

Het gaat om de Yamaha WR250r, de KTM 690, de BMWF800gs en de BMW1200gs.

Ben benieuwd wat we allemaal van die test vinden?

gr
Frans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #980 Gepost op: 16-11-2008, 07:45 »
Als ze dan maar wel echt all-road gaan testen: dus ook echt vies maken dat spul. Heb al een aantal 'all-road' testen gezien met o.a. Honda Transalp, Yamaha Tenere, Suzuki V-Strom (?), Kawasaki Versys (??), BMW F800GS waarbij dan niet of nauwelijks onverhard werd gereden, iets wat je met zo een Versys of V-Strom ook eigenlijk niet zou moeten willen.

Het begrip all-road wordt door fietsen als Versys, V-Strom, Multistrada, Varadero, e.d. nogal opgerekt. Ik bedoel ik rijdt met m'n huidige MT-03 (2e fiets naast de Tenere) ook wel eens een zandpad door, net zoals ik dat ook wel eens deed met m'n vorige fiets .... een 120pk sterke BMW R1200S..... maar is het daarmee ook een all-road?

Is de vraag "wat is de definitie van een all-road?" eigenlijk al gesteld? En zo ja; wat was het antwoord? Stof tot nadenken...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #981 Gepost op: 16-11-2008, 08:46 »
Citaat
Is de vraag "wat is de definitie van een all-road?" eigenlijk al gesteld? En zo ja; wat was het antwoord? Stof tot nadenken...

Die is er niet echt. Het varieert op dit forum van aan de ene kant crossers met kenteken waarmee je eigenlijk het asfalt niet op wil tot aan de andere kant wegmotoren die wat hoger op de poten staan en een breed stuur hebben.

Een "echte" allroad moet volgens mij echt goed geschikt zijn voor zowel asfalt als onverhard. En niet een beetje van het een en heel veel van het ander. Die zijn er nog steeds, maar je ziet sommige fabrikanten steeds meer opschuiven naar puur weggerichte allroads, zoals Transalp, Varadero, GS, Tiger enz. Kan je natuurlijk altijd nog een gravelpaadje mee pakken maar dat kan met alles.

(Ik realiseer me dat ik zojuist mijn 2 eigen motoren buiten de boot heb laten vallen  ;D)

"Echte" allroads zitten volgens mij in de hoek van Africa Twin, oer-GSsen, XT(Z)'s, DR(Z), LC4/8 Adventure enz.

In Duitsland hebben ze nog het begrip "Reise-Enduro" waaronder ze de zwaardere asfalt-gerichte reismotoren vatten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #982 Gepost op: 16-11-2008, 10:26 »
... dan zijn er iig twee mensen het met elkaar eens Gert.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #983 Gepost op: 16-11-2008, 14:36 »
Gevonden! Topic kan dicht :)



Zie hier voor meer leuks over de Motra
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #984 Gepost op: 16-11-2008, 15:59 »
Woooow, ding loopt 1 op 100 bij 30 km/h zo even op mijn beste japans er uit gehaald  ;). En voor 165k Yen echt goedkoop ook.
Geeft je met de 8 liter tank een range van 800km!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #985 Gepost op: 16-11-2008, 17:32 »
Woooow, ding loopt 1 op 100 bij 30 km/h

Ziet er ook niet uit alsof je er harder mee zou willen!

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #986 Gepost op: 07-12-2008, 15:56 »
Goedemiddag allemaal.

Mag ik nu (na 66 pagina's gelezen te hebben) de volgende conclusie trekken?
De beste all road is de http://www.imz-ural.com/gearup/#

m.vr.gr. Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #987 Gepost op: 07-12-2008, 17:23 »
neeeeeeeeeeeeeee,............zo'n Oeral is volstrekt onbetrouwbaar............

........So the search continues........................

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #988 Gepost op: 08-12-2008, 12:24 »
neeeeeeeeeeeeeee,............zo'n Oeral is volstrekt onbetrouwbaar............

........So the search continues........................

En toch een wezenloos gaaf ding  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #989 Gepost op: 08-12-2008, 18:40 »
Stop maar met zoeken, dit is em!
Met dank aan Mars.