Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389286 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1275 Gepost op: 07-07-2011, 10:24 »
Het is geen eerlijk vergelijk want kleinere tank, geen echt achterframe en geen windbescherming. Maar meer vermogen, extra versnelling, minder gewicht, stijver frame, minder verbruik. Injectie en frame zijn tevens ook twistpunten (draaicirkel en complexiteit).

Dat viel mij wel op....sjesus wat een draaicirkel heeft die 690 ::) !

En wat extra vrije versnellingen tussen de versnellingen door. ;D

Ach, zo heeft elke motor wat.


Gr, Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1276 Gepost op: 07-07-2011, 11:14 »
0.31 dat gaat lekker plat.

maar... 't is concept: er onbreekt nog veel, dsu de uiteindelijke versie met kenteken enzo zal wel nog lelijker worden.
en waarschijnlijk is het blok gewoon nog een (opgeboorde) 800 bmw.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1277 Gepost op: 07-07-2011, 11:17 »
niet alleen waarschijnlijk maar het is het blok van de f800 zelfs het frame is 1 op 1 overgenomen.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1278 Gepost op: 07-07-2011, 12:52 »
Is de klank van de motor werkelijk zo slecht dat er op 't promo-filmpje een schreeuwerig muziekje wordt overgeplakt?
Die jongens van Husq hebben blijkbaar nog wel wat te leren... :-X
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1279 Gepost op: 07-07-2011, 14:29 »
Schitterende fiets en mooi apart ontwerp. Mooie basis ook voor een Allroad.
 
Vraag is natuurlijk hoe het met de betrouwbaarheid en kinderziektes zit.
Het is tenslotte BMW en dan je weet je het maar nooit......................
Ik zou de eerste 2 jaar eens afwachten en de forums goed volgen voor ik er een kocht.
Als iedereeen dat doet schiet het natuurlijk niet op dat weet ik wel. Maar ja ik zou geen proefkonijn van Husqvarna/BMW willen zijn.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1280 Gepost op: 07-07-2011, 15:00 »
Haha, weinig zorgen om de tweepitter van BMW/Rotax hoor. Ik sloop zo'n beetje alles maar mn 800gs is niet verrot te krijgen. Geen enkel probleem de afgelopen 2,5 jaar. Is frenz een keer gebeten door een grote BMW ofzo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1281 Gepost op: 07-07-2011, 15:04 »
ja

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1282 Gepost op: 07-07-2011, 15:28 »
Ja , klopt gebeten door andere modellen en ook eens door een F800gs.
Meteen al tijdens de proefrit sloeg hij een paar keer om onverklaarbare redenen af en wilde niet meer starten. Net toen ik op punt stond de dealer maar te bellen deed hij het om onverklaarbare redenen opeens weer. Kijkende op de diverse forums, blijkt dit fenomeen naast andere electrische problemen vaker voor te komen. Ik stond echt op punt om er een te kopen en heb daar toen maar wijselijk van af gezien.
Dat Rotax blok zal mechanisch best wel goed zijn. Het zijn juist andere kwaliteitszaken waar ik zo mijn twijfels over heb

Vandaar..............

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1283 Gepost op: 07-07-2011, 15:37 »
Is frenz een keer gebeten door een grote BMW ofzo?

.... en het doet nog steeds zeer ...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1284 Gepost op: 07-07-2011, 15:41 »
Zeer?? Nee hoor ik heb er juist zoveel plezier in om een beetje te stangen.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1285 Gepost op: 07-07-2011, 16:31 »
HEEL HARD GEBETEN WAARSCHIJNLIJK !!!
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1286 Gepost op: 09-07-2011, 04:12 »



 :-*


Gruwelijk mooie voorbouw. :) En praktisch!
Pfff....nu ik er op gereden hebt...en plots deze settings en wensen tegen kom bij RallyRaid.uk......ehhhhh....


Gr. Johan
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1287 Gepost op: 24-07-2011, 03:24 »
Het duurde even, maar ze hebben het. De ideale offroad dan.



Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1288 Gepost op: 24-07-2011, 09:24 »
Het duurde even, maar ze hebben het. De ideale offroad dan.



als ik dat zie, dan komt de film TRANSFORMERS bij me op :D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1289 Gepost op: 04-08-2011, 07:56 »



 :-*


Gruwelijk mooie voorbouw. :) En praktisch!
Pfff....nu ik er op gereden hebt...en plots deze settings en wensen tegen kom bij RallyRaid.uk......ehhhhh....


Gr. Johan


Dat zijn meer volle bak rally machines dan allroads. Ik weet zeker dat je daar geen woon-werk km's op maakt.
Voor mij is de ideale allroad een vrij saaie allroad. Een XLV waar je mee naar je werk rijdt, maar ook de wereld mee rondgaat, een GS800 is ook zo'n fiets, de XTZ's en de XT's van yamaha e.d.. Prima fietsen voor elke dag, relatief weinig onderhoud, je rijdt de wereld er mee rond enz enz. Het enige wat je er niet mee doet (de meesten dan) is volle bak enduro rijden.
Soms heb ik wel eens het idee dat allroad rijden bijna synoniem is geworden voor rally of enduro.
 
Met andere woorden: Ík heb de ideale allroad  ;D 8)