Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389298 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1305 Gepost op: 19-09-2011, 23:20 »
Als je moet kiezen tussen 48 (XT) en 95 pk (Tiger) met nagenoeg hetzelfde gewicht dan lijkt me de keus vrij makkelijk. ;D

Inderdaad...dan ga je voor een KTM adventure! :-X ;D
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1306 Gepost op: 19-09-2011, 23:44 »
Jullie kunnen wel nagaan hoe ik hier zit te popelen om jullie in te lichtten over mijn ervaring met de Tiger. Hij is besteld en kan deze over goed 2 weken ophalen. gggggrrrrrrrrrroeoeoeoeoeoeoeoem.  :D :D :D :D :D :D :D :D :D
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1307 Gepost op: 20-09-2011, 08:49 »
Goed bezig man, gefeliciteerd!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1308 Gepost op: 20-09-2011, 11:27 »
Ik heb zelf sinds kort een Tiger800. Perfekt voor op de weg en je kunt er best een aardig bospad of een gravelweg mee pakken.
 
Maar als ik je verhaal zo lees wil je eigenlijk iets tussen een Tiger en een Tenere in. Beter in het terrein dan de Tiger, beter/sneller op de weg dan een Tenere.
 
Dan zou ik gaan voor een KTM 690 en er dan met alle mooie spullen die er te koop zijn, een echte 690 Adventure van maken. Dan heb je een fiets waar je op de (snel-) weg veel beter mee uit de voeten kunt dan met de Tenere en in het terrein kun er je alles mee doen waar een Tiger niet voor is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1309 Gepost op: 20-09-2011, 19:17 »
Bedenk me ineens dit;
 
Toch eeuwig jammer dat Aprillia niet een leuke all-road heeft gebouwd met het 450/550 blok. Dat heeft toch eigenlijk wel het beste van 2 werelden.....Snel,power en toch licht. Misschien hadden ze zelf niet zoveel vertrouwen om het onderhoudsgevoelige blok in een all-road/wegfiets te hangen  :-X
 
Raar dat fabrikanten daar niet wat enthousiaster in springen.15 jaar geleden won je Dakar nog met twins als een Elefant/GS/ST of AT en die cc's zijn toch ook gehalveerd inmiddels......

Post Merge: 21-09-2011, 18:46
Gefeliciteerd Suske ! Goede keus gemaakt  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1310 Gepost op: 21-09-2011, 20:50 »
Bedenk me ineens dit;
 
Toch eeuwig jammer dat Aprillia niet een leuke all-road heeft gebouwd met het 450/550 blok. Dat heeft toch eigenlijk wel het beste van 2 werelden.....Snel,power en toch licht. Misschien hadden ze zelf niet zoveel vertrouwen om het onderhoudsgevoelige blok in een all-road/wegfiets te hangen  :-X
 
Raar dat fabrikanten daar niet wat enthousiaster in springen.15 jaar geleden won je Dakar nog met twins als een Elefant/GS/ST of AT en die cc's zijn toch ook gehalveerd inmiddels......

Post Merge: 21-09-2011, 18:46
Gefeliciteerd Suske ! Goede keus gemaakt  ;)

Bedankt  ;)
Jij kunt het weten met al je Tiger kilometers ervaring.

De Tiger heeft natuurlijk al een flinke brok power, maar als we er voor gaan, dan willen we ook........... De katalysator is altijd een rem op het vermogen. Weet iemand of deze er een beetje fatsoenlijk uit te halen is ?
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1311 Gepost op: 24-09-2011, 13:04 »
De ideale off-road blijft de fiets en lopen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1312 Gepost op: 27-09-2011, 23:17 »
Luitjes,
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe Tiger 800 XC opgehaald. Dat rijdt effe anders zeg, vergeleken met een husky 450 TE waar ik af kom.
Hiervoor heb ik heel wat soorten en modellen gehad, maar de Tiger rijdt echt retestrak. Perfecte zithouding en je hebt niet eens het gevoel dat je van de motor af wordt geblazen door de wind.
Eerst maar eens een paar km wat inrijden. Daarna maar een kijken hoe de tiger wil klauwen  :D :D :D :D
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1313 Gepost op: 28-09-2011, 03:37 »
Plaatje?  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1314 Gepost op: 28-09-2011, 12:45 »
Nog steeds niet??? :-[
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1315 Gepost op: 28-09-2011, 21:24 »
Vers van de pers. Vandaag wat foto's gemaakt van een 1 dag oude motor.

In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1316 Gepost op: 28-09-2011, 21:45 »
Fraai hoor. Gefeliciteerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1317 Gepost op: 28-09-2011, 23:39 »
Mooie motor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1318 Gepost op: 29-09-2011, 12:46 »
Das een heeeeeellllllleee mooie! Gefeliciteerd! 8)
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1319 Gepost op: 29-09-2011, 12:57 »
Alstie zo goed is als hij er uit ziet  :o

Prachtige fiets!