Op de Tiger 1050 zittten 17"wielen 120 voor en 180 achter dus geen ervaring mee. In die maten is er alleen de Pirelli Scorpion denk ik. Dat wordt ook de reden dat er een meer allroad geschikte motor gaat komen. ooit z.s.m.
Ben al flink wezen proefrijden maar moet de Tiger 800 XC toch maar eens proberen voor het -20 gr. wordt hoor ik net.
Mijn proefritten research tot nu toe dit jaar, alleen op asfalt:
Yamaha supertenere 1200, zwaar en voelt traag, comfortabel, goede sta houding
Moto Guzzi 1200, 2011 de nieuwe, is zwaar voel lichter en sneller, comfortabel ook goede sta houding, leuk ding met 30ltr tank!
KTM 990 Adv, voelt licht, niet supersnel, comfortabel en héél goede sta houding
In mijn BMW tijd heb ik vorig jaar de F800GS en de 1200GS als gratis leenmotor proefgereden (voordeel van veel re-calls
)
Post Merge: 11-10-2011, 16:01
Dat heb je goed gezien. Dit is het nieuwe type van Heidenau. De scout. Op de weg stuurt dit perfect, ook bij 160
In het zand was ik noppenbanden gewend (husky 450) en vindt de Heidenau tegenvallen. Het is natuurlijk maar net wat je er van verwacht. Als het droog is, wordt de tiger behoorlijk dweilerig. Vooral als het los zand is. Bij de dealer heb ik de continental banden gezien. Dit is een noppenband met een iets grotere nop dan standaard. Maar ja, hoe gaan deze weer op het asfalt. Heb jij daar misschien ervaring mee ?
Bestaan er eigenlijk andere merken all-road banden in wegmaten 120/70/ZR17 en 180/55/ZR17?
??
Dat ik ze niet ken wil niet zeggen dat ze niet bestaan.