Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389376 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1395 Gepost op: 29-07-2012, 23:02 »
Kan dat deze motor geweest zijn, .... ik werkte toen idd op een  een niet nader te noemen ministerie  :D
 

 
En, ik heb er een 2 x 17 (!!!) liter tank bij voor de lange afstand, dan ziet-ie er zo uit:
 

 
 
Geweldige stuurfiets van 350cc. Is een Moto Morini Kanguro X1 uit 1984. De elders getoonde Morini is een Camel. Alle Camel modellen zijn 500cc. Inmiddels heb ik er het nodige aan gedaan om 'm te verbeteren. O.a. bagagerek, zijstandaard, nieuwe uitlaat en banden.
 
 
 
 
vandaag gespot in de garage van een niet nader te noemen ministerie. een erg gave moto morini vtwin.
moet bijna wel deze zijn:
http://www.desertpistons.com/4strokesd/morinivalentini/morini.htm


erg gaaf en nog in geweldige staat. redelijk uniek in NL lijkt me.


ik wilde een foto maken, maar toen was hij al weg.


zag er erg licht uit, geen onnodige rotzooi en toch twee pitten.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1396 Gepost op: 30-07-2012, 09:13 »
He leuk, ik dacht al heel misschien zit de eigenaar ook hier op t forum. Mooie fiets!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1397 Gepost op: 31-08-2012, 21:42 »
Wel een paar jaar overgedaan,maar uiteindelijk afgekomen.. "mijn" ideale, zelf in de woonkamer geprutstse tegen beter weten in ,te grondig geteste...allroad
 
Trans Labrador Highway Iggy at Speed
 
Deels crossmotor, deels wegmotor,en deels oudijzerbak, 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1398 Gepost op: 17-11-2012, 10:54 »
Wat ik zoek?
Dat weet ikzelf eigenlijk ook niet maar er over kleppen is altijd leuk en leerzaam.
Er staat bij mijn in de schuur.
Suzuki DRZ 400S omgebouwd naar E qua vermogen.
voor mij ruim voldoende.maar minder op de weg (trillingen)

en sinds kort een Transalp 600
De ALP loopt erg prettig op de weg.
en redelijk in het terrein maar te zwaar.

Hoe vindt ik de perfecte 2 cilinder???
Ben bereid om er 3 motoren voor in te leveren.
bmw1150GS  DRZ 400 Alp600.
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1399 Gepost op: 17-11-2012, 19:12 »


Hoe vindt ik de perfecte 2 cilinder???
Ben bereid om er 3 motoren voor in te leveren.
bmw1150GS  DRZ 400 Alp600.
aju propje


Look no further:
LC8 baby! 8)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1400 Gepost op: 17-11-2012, 19:17 »
Maar wil je die ruilen voor de brommers van propje?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1401 Gepost op: 17-11-2012, 19:20 »
ik zoek mooie drz ;D ;D ;D , dus die kan hij mischien wel bij me kwijt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1402 Gepost op: 17-11-2012, 19:50 »

Look no further:
LC8 baby! 8)
weegt dat?
Zal wel zwaarder zijn als de Alp
dan geen optie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1403 Gepost op: 17-11-2012, 20:05 »
620 of 690 niks voor je?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1404 Gepost op: 17-11-2012, 20:09 »
690 zit ook door te spitten maar dat zijn nogal wat pagina,s.
en injectie zit ik over te dubben.
620 ken ik niet is dat de opvolger van de 640?? die heeft teveel trillingen.
mijn vrouw rijd met een F800gs ook te zwaar.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1405 Gepost op: 17-11-2012, 20:12 »
620 is voorloper van 640 en daarna is de 690 gekomen
Lijkt me ideale tussenfiets, otr ritje kan en keer weekend op asfalt kan ook.
 
dus allroad zou ik voor 690 gaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1406 Gepost op: 17-11-2012, 22:55 »
690 zit ook door te spitten maar dat zijn nogal wat pagina,s.
en injectie zit ik over te dubben.
620 ken ik niet is dat de opvolger van de 640?? die heeft teveel trillingen.
mijn vrouw rijd met een F800gs ook te zwaar.

eerst de 620 en dan de 640  ;) en van dat trillen, heb je dat van het @ of zelf ervaren? kan er prima mee leven, andere niet dus zelf ervaren is altijd het best ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1407 Gepost op: 17-11-2012, 23:16 »
weegt dat?
Zal wel zwaarder zijn als de Alp
dan geen optie.


Staar je niet blind op dat gewicht, het is belangrijker waar dat gewicht zit en hoe de fiets aanvoelt, zowel on- als offroad. Ik vind de LC8 gewoon te gek offroad en je kan er ook nog eens lange reizen mee doen.
Ik ken geen allroad-twin die lichter is dan de LC8, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
En...ik ben niet bereid om m'n LC8 in te ruilen hoor.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1408 Gepost op: 18-11-2012, 11:15 »
eerst de 620 en dan de 640  ;) en van dat trillen, heb je dat van het @ of zelf ervaren? kan er prima mee leven, andere niet dus zelf ervaren is altijd het best ;)
gehoord en van het net maar ik wil dus liever geen stampende 1 cilinder omdat zoals ik schreef de DRZ zo trilt.
En ik ben totaal niet merk gebonden maar sleutel het liefst zelf.
 En daar past injectie en labtop aansluiting dan weer niet zo op aan.
Heb verder geen ervaring met KTM en daarom gooi ik m,n vragen hier neer.
Het is ook niet de bedoeling dat ik hier motorfietsen ga aanbieden ter inruil.
wil gewoon 3 motorfietsen kwijt en daar een super uber motor voor terug.
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1409 Gepost op: 18-11-2012, 11:17 »
een laptop aan je motor hangen en je "carburateur" er mee afstellen is toch ook gewoon een vorm van sleutelen?