Meneer Husqvarna schijnt trouwens gewoon twee jaar garantie te geven op alle modellen (op kenteken??), dus ook de TE450, 510 en de 610. Daar wordt in de Noppennieuws zelfs mee geadverteerd. Lijkt me toch wel wat.
Tja, betrouwbaartheid heeft natuurlijk niets met garantie te maken (denk daar maar 's over na).
Wat heb je nu aan twee jaar garantie als je midden in Oezbekistan staat.....
Betrouwbaarheid kun je eigelijk alleen maar achteraf bepalen.
Verder krijg je betrouwbaarheid door een bestaand concept verder te evolueren.
Koop dus nooit nieuw uitgebrachte motorblokken.....(zijn gewoon te weinig getest).
Verder moet je maar 's nadenken over een uitspraak uit de tuning wereld.
Het is gemakkelijker om een snel blok betrouwbaar te maken
dan om een betrouwbaar blok snel te maken...
En aangezien we licht en sterke blokken willen hebben, gebruiken we toch wel enigszins getunde blokken.
Met die gedachte in m'n achterhoofd denk ik dat van alle, zeg maar 50 pk, blokken het LC4 blok het meest uitgekouwde en geevolueerde blok is dat er te krijgen is.
De gewicht Pk verhouding en de betrouwbaarheid staan onbetwist op eenzame hoogte.
Verder is de motor rijwieltechnisch ook langzaam geevolueerd tot iets perfects.
Ook is het natuurlijk zo dat de omzet die de fabrikant maakt ook wel wat zegt over zijn mogelijkheden om te evolueren.
Ieder wijziging kost immers geld.
Tja en als laatste is het ook wel lekker als je weet wat de nukken zijn van een motor.
Hoe meer er verkocht zijn, hoe bekender het is en dus ook hoe betrouwbaarder.
Iedereen kent de oliepomp 'problemen' van de XR600,
stom als je daar nu nog mee in de fout gaat.
Iederen weet ook van de afgebroken spaken van de Adventure.
tja, als je je daar door nog laat verrassen ben je eigenlijk gewoon een sukkel.
Waarom zit ik dit toch eigenlijk weer allemaal in te typen.....?
Ik ben gewoon helemal gek van m'n Adventure :-)