@ Toine: ik denk dat de ritten die jij rijdt meer vallen in de categorie off-road dan allroad. Je moet er maar zin in hebben om na een KNMV rit, of een Transardennaise nog op je motor naar huis te rijden, helemaal nat van de bagger, en doorweekt van het zweet. Nog afgezien van het feit dat het niet echt verstandig is. Plus dat het ook nog eens ten koste gaat van je dure endurobandjes, als je nog 150-200 km naar huis moet rijden.
Mensen die all-roads rijden zul je denk ik dus ook niet zo snel tegenkomen bij dat soort ritjes. (is ook veel leuker om dat soort ritjes met een lichte enduro te rijden) Maar als je wat verder weg gaat met de motor, zoals er eerder dit jaar 15 man naar Marokko gingen, is het altijd zoeken naar het juiste compromis. Niet te zwaar om ook nog leuk off-road te kunnen rijden, niet te licht ivm de bagage die je bij je hebt, en geschikt om ook nog eens een dagje
800-1000 kilometer asfalt te branden. KTM Adventure lijkt volgens velen hier de beste keus, maar het is natuurlijk altijd leuk te filosoferen wat er eigenlijk door de fabrikanten gebouwd zou moeten worden. (zonder de illusie te hebben dat dat ook gebeurt natuurlijk) Een GS 2-klepper lijkt mij ook nog wel eens een leuke motor voor een Afrika tripje.
Ook leuk: een vette 4x4 truck met flink wat proviand en een aantal lichte brommers erin, 4 weken Libiƫ of Niger ofzo, en lekker een paar weekjes duinen rijden.