Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388049 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #120 Gepost op: 26-09-2006, 09:05 »
Nog wat licht afstelwerk, poetslapje erover en hij kan de showroom in  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #121 Gepost op: 26-09-2006, 10:24 »
Heftug ding zeg!

Maar via jouw linkje kom ik hier: http://www.2wd.nl/. Als ik dat zie wordt de LC8 ook een goede kandidaat voor de titel "De Ideale Allroad" :o
Of wastie dat al :P


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #122 Gepost op: 26-09-2006, 11:23 »
'k Weet (nog) niet hoe-ie rijdt maar ruig wordt-ie wel  8)

Hoog ook zo te zien.





http://www.dieselmotorfiets.nl/

Wow, khad niet verwacht dat dit project echt zou gaan opleveren, website zag er nogal kaal uit enzo. Maar de specs zijn wel goed. Met een automatische koppeling....  :o
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #123 Gepost op: 26-09-2006, 11:49 »
Hij gaat er echt komen. Medio oktober zouden we de eerste tests gaan doen, maar dat wordt iets later (bijzondere projecten lopen altijd wat uit  ;))

Of-ie "ideaal" gaat worden weet ik niet, vooral "anders". Het karakter van een diesel is erg verschillend van benzine: weinig toeren, veeeeeel koppel.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #124 Gepost op: 26-09-2006, 14:37 »
Als ie maar de dakar mee kan rijden. Goede test voor um. Jimmink erop en gaan.

Gesprekken zijn al gaande :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #125 Gepost op: 26-09-2006, 14:42 »
Veel koppel en weinig toeren of weinig koppel en veel toeren; aan het wiel maakt het geen bal uit. Uiteindelijk zijn het de paardjes die de motor accelereren, en niet koppel an sich.

Ik vind het ding afgrijselijk om te zien, maar da's persoonlijk. En 40kW icm 210kg maakt het ook geen racemonster. Maar dat hoeft ook niet, als het maar lekker doortokkelt. En dat zal het wel doen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #126 Gepost op: 26-09-2006, 14:48 »
Als ie maar de dakar mee kan rijden. Goede test voor um. Jimmink erop en gaan.

Gesprekken zijn al gaande :)



Laat het reglement dat toe dan? is tenslotte wel een 3-cilinder.....

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #127 Gepost op: 26-09-2006, 14:53 »
Laat het reglement dat toe dan? is tenslotte wel een 3-cilinder.....

Ik begrijp dat soort regels nooit he? Watmaakt het aantal cilinders nou uit? ook al zou iemand met 8 cilinders in een rij mee willen doen, so what? Het gaat toch om de rijkunsten nietwaar? Wat meer diversiteit in de machines maakt het alleen maar boeiender.

Just my 2 cents....
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #128 Gepost op: 26-09-2006, 15:32 »
ik weet het niet met dat ding, de banden keuze snap ik niet waarom achter nop en voor niet?

offtopicof dakar: de organisatie wil natuurlijk niet dat er allemaal halve gare avonturiers komen die met de meest gekke dingen door het zand willen knallen. Ze willen professionals/ervaren amateurs, denk ik waardoor het aantal ongelukken geminimaliseerdt zal worden, en dit hopelijk bijdraagt aan de continuering van dit soort evnementen.
Alhoewel ik voor de lone rangers,einzel gangers wel het meeste respect heb.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #129 Gepost op: 26-09-2006, 15:43 »
ik weet het niet met dat ding, de banden keuze snap ik niet waarom achter nop en voor niet?

Wordt heus nog wel goed geregeld, moet je effe doorheen kijken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #130 Gepost op: 26-09-2006, 15:46 »
Bedoel ik, die banden zaten gewoon toevallig onder die wielen toen ze gescoord werden.

Hijs nog niet af he? ;)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #131 Gepost op: 26-09-2006, 15:48 »
Als ie maar de dakar mee kan rijden. Goede test voor um.

Kan tegenwoordig over de snelweg  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #132 Gepost op: 26-09-2006, 15:55 »
Hijs nog niet af he? ;)
Ik vond die koplampen al zo lelijk totdat ik de bedoeling er van zag.


Kan tegenwoordig over de snelweg  :D
Of met de boot, lekker relaxed  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #133 Gepost op: 26-09-2006, 16:16 »
Kan tegenwoordig over de snelweg  :D

Snel Erik gebelt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #134 Gepost op: 26-09-2006, 21:33 »
die LC8 met 2 wheel drive zal er voorlopig wel niet komen want dat was een idee van evamotors... en dat is niet meer.

Ik zou het graag willen uitproberen: Het gewicht aan het voorwiel kan wel een erg groot nadeel vormen (LC8 heeft daar zowieso al last van). De rally is een mooie testgelegenheid, maar dan moet de sponsor wel het spul voor mij aanleveren (ik ga niet ook nog eens voor de spullen betalen als ik ze test ...)