Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388033 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #150 Gepost op: 27-09-2006, 15:05 »
Al die autosnufjes komen ook wel onze kant op.
Ik hoorde dat BMW met tractioncontrol en bandenspanningscontrole komt in 2007  :o
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #151 Gepost op: 27-09-2006, 15:11 »
Niks mis mee, toch? Mits je het uit kunt zetten....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #152 Gepost op: 27-09-2006, 20:35 »
Tuurlijk...nog zwaarder en nog ingewikkelder: nog meer zooi dat kapot kan...Lekker mee op de weg blijven.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #153 Gepost op: 27-09-2006, 21:02 »
Die BMW's zijn ook bedoeld om voornamelijk op de weg te blijven, en er pas vanaf te gaan als de weg ophoud. Niet voor op de crossbaan.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #154 Gepost op: 27-09-2006, 22:20 »
berm tourisme bedoel je ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #155 Gepost op: 27-09-2006, 23:03 »
DaBit, alles gaat over bruikbaar vermogen. PK's zeggen niets tot je op volle damp bent, daaronder telt het koppel. En dat is nu eenmaal hoger bij een 1 of 2 pitter.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #156 Gepost op: 28-09-2006, 11:00 »
IVoor de tractie maakt het trouwens ook nog uit of die 40 pk opgebouwd is uit 1 klap per 720 graden, 4 kleinere klappen per 180 graden. Big bang effect zeg maar.

Inderdaad.

plus..

In het zand/blubber/klei/gras, op steile hellingen/knippen enz.  is niet het vermogen of koppel het belangrijkste maar de controle over het vermogen of koppel. De gasresponse dus.

En gewicht natuurlijk. (hoewel ik laatst een raar verhaal las over dat je op een HP2 minder moe wordt dan op een EXC maar ik heb daar zo mijn eigen ideeen over)

Je theorie klopt wel DaBit, maar ik rij op een motor, niet op een computer.  :D
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #157 Gepost op: 28-09-2006, 13:54 »
Je theorie klopt wel DaBit, maar ik rij op een motor, niet op een computer.  :D

Weet ik, maar vaak zijn dingen zoals ze zijn omdat ze al honderd jaar zo zijn. Zeker bij motorrijders, want da's een uiterst conservatief volkje. Als ik dan vraag waarom het is zoals het is, dan krijg ik een standaard antwoord. Gooi ik een stelling in de lucht en vraag ik waar ik de mist in ga, dan komt er meer informatie naar boven.

Gewoon niet te hard op die wereldvreemde techneut letten ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #158 Gepost op: 28-09-2006, 15:03 »
Citaat van: member
hoewel ik laatst een raar verhaal las over dat je op een HP2 minder moe wordt dan op een EXC

Ja, heb ik ook gelezen. Ben maar afgehaakt het verder te volgen. Ik ervaar het anders en gezien de verkoopaantallen van de diverse concepten ben ik niet de enige. :-X
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #159 Gepost op: 28-09-2006, 15:29 »
 ;D  ::)

We moeten maar es een rit organiseren voor HP@ mensen en LC8 mensen zien we onmiddelijk waar de pijnpunten liggen.

Leo en X kabouter hebben vast wel een uitdagende route liggen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #160 Gepost op: 28-09-2006, 15:41 »
Ik ervaar het anders en gezien de verkoopaantallen van de diverse concepten ben ik niet de enige. :-X
:-X
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #161 Gepost op: 28-09-2006, 16:28 »
;D  ::)

We moeten maar es een rit organiseren voor HP@ mensen en LC8 mensen zien we onmiddelijk waar de pijnpunten liggen.

Leo en X kabouter hebben vast wel een uitdagende route liggen

Redelijk zinloos.

Bovenal omdat iedereen toch aan "self fullfilling prophecy" lijdt. (Ik ook)
LC8 is breder dan alleen noppen. HP2 vs. SE is de enige vergelijking die in me op zou komen. Maar daar heb ik me al eens aan gewaagd en laat het daar maar bij. LC8 Adv zit conceptueel tussen de 1200 GS en HP2 in.

Een rondje in NL is niet maatgevend. Zoals ik de Alto op de EXC heb gereden was gewoon super relaxed. Zowel fysiek, mentaal als qua €€€. Ik had dat niet op een eigen HP2 willen doen. (Watje....)

Voor de rest is motorrijden toch vooral een smaakkwestie. Hier kan je redelijk relaxed over allerlei motoren lullen. Zelfs over Max's groene AT  ;D en kan je zelfs voorzichtig over de HP@ praten. Zo kwam ik in mijn laatste Italië Dolo trip een HP2 rijder tegen..........  :D ;)





- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #162 Gepost op: 28-09-2006, 16:41 »
Effe wat anders, kan het ook voorkomen dat mijn motor op zoek is naar de ideale allroadrijder?  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #163 Gepost op: 28-09-2006, 16:43 »
Effe wat anders, kan het ook voorkomen dat mijn motor op zoek is naar de ideale allroadrijder?  :-\


hmmm in jouw geval Max, jouw motor heeft die al gevonden en die komt volgende week kijken....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #164 Gepost op: 28-09-2006, 17:09 »
..... daaronder telt het koppel. En dat is nu eenmaal hoger bij een 1 of 2 pitter.

Wijdverbreid misverstand....'t Is andersom: meer cilinders = meer vermogen en koppel. 't Komt er alleen vroeger in bij een eenpitter of twin, dat vinden veel mensen handig qua bruikbare kracht (waaronder ik). Maarreh, als ik het max. koppel van mijn tamelijk opgefokte Tuono (1000cc twin) vergelijk met een al even opgefokte 4cilinder 1000 zoals een GSX-R of R1 zie ik toch echt andere getallen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain