Voor mij zou dat zijn, gebaseerd op een stevig potje offroadrijden, lekker asfaltraggen, rallyes, korte reisjes, halve wereldreizen, etc....
*Vermogen rond de 850cc met lekkere koppel. (discussie 1cyl/2cyl durf ik ff niet aan)
*Betrouwbaar blok!! (150.000+ zonder problemen) Met vriendelijke onderhoudsintervallen (lastig hoor tijdens je reis olie verversen, kleppen stellen,..)
*Laag verbruik in benzine, olie, etc...
*Grote tankinhoud (>25liter) maar zo gevormd dat het zwaartepunt zo laag mogelijk ligt en je nog met goed fatsoen staand naar voren kan, zonder O-benen nodig te hebben.... en het zou ook nog leuk zijn als je een tanktas kwijt kan voor 1)pakruimte, 2)gewichtsverdeling bagage voor/achter.
*Complete gewichtsverhouding moet goed zijn, niet kopzwaar, maar ook nog stabiel op de snelweg....
* Comfortabel zadel voor lange afstanden, maar niet zo breed dat je weer met goed fatsoen kunt staan, zonder verplicht je zadel tussen je benen te klemmen...
*Sterk Subframe die zelfs als je door kuilen etc rost een flink paar koffers of zadeltassen kan dragen én een dikke plunjebaal kan dragen zonder dat dat subframe'pje afbreekt....
*Goede accu, waar je zonder problemen alles aan kunt hangen (ook zonder te rijden), GPS, batterijlader, Mobiel lader, lampje voor bij de tent, etc....
*Crash proof voorkuip, de bmw en AT/TA buigen bv alle kanten op waarbij ophangpuntjes afbreken en de boel uiteindelijk futloos wordt, de kuipen van de KTM Adventures lijken tot nu toe knap hufterproof te zijn.
*Eigenlijk gaat dat voor de hele motor op, geen blote radiators die makkelijk stuk gaan, uitstekende delen die stuk kunnen, etc....
*Veerweg!! En kwaliteit vering natuurlijk!!
*En al dat eigenlijk voor minder dan 180 kilo.