Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388322 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #345 Gepost op: 11-02-2007, 09:46 »
Over het blok van de LTZ is al veel geschreven in de pers.

Ik eerste instantie had ik ook zoiets van oh dat is het RMZ blok.
Maar zoals Noppy schrijft het is een totaal ander blok met een andere gedachten gang.
Suzuki heeft voor de quad zelfs een nieuw blok moeten onwikkelen omdat het RMZ blok simpelweg niet voldeed. Er komen schijnbaar hele andere eisen voor het motorblok van een quad naar voren tov een crosser.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #346 Gepost op: 11-02-2007, 09:51 »
Oka  (zegt meteen iets over de kwaliteit van het RMZ blok imho  :-\ )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #347 Gepost op: 11-02-2007, 09:52 »
Die Husky TE610 daar zou ik maar vanafblijven; vriendje van me heeft die hagelnieuw gekocht en na 5 maanden met pijn in zijn portemonnaie ingeruild tegen een DRZ400K uit 2001 (bij dezelfde dealer die hem de Husky had verkocht). Hij kreeg niet eens geld terug!

Zegt dit iets over de restwaarde van de Husky of van de DRZ ::) :-X

Hij had alleen maar problemen met dat ding, onderdelenleveranties gingen maanden duren.

Die BMW (die ik zelf nog niet gezien heb, maar Roos blijkbaar wel) daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Indien dat een echte hardenduro is en dat hij op alle punten/aansluitpunten uitwisselbaar is met de meer allroadversies, dan kan je nog eens een tankje of een achterlichtje overzetten, niet?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #348 Gepost op: 11-02-2007, 09:56 »
Over het blok van de LTZ is al veel geschreven in de pers.

Ik eerste instantie had ik ook zoiets van oh dat is het RMZ blok.
Maar zoals Noppy schrijft het is een totaal ander blok met een andere gedachten gang.
Suzuki heeft voor de quad zelfs een nieuw blok moeten onwikkelen omdat het RMZ blok simpelweg niet voldeed. Er komen schijnbaar hele andere eisen voor het motorblok van een quad naar voren tov een crosser.


Je hebt gelijk Andre, volgens mij heb je met een quad juist laagtoerig koppel nodig ipv topvermogen. En natuurlijk, die  Kingquad is een heel ander verhaal (da's meer voor d'n boer) maar het blijkt dat ze de basistechologie heus wel in huis hebben. Een CVT-automaat in een crosser lijkt me overigens best wel handig...

Noppy
P.S. Andre, ben jij degene met wie ik heb zitten praten in de kantine over je enkel??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #349 Gepost op: 11-02-2007, 10:02 »
Oka  (zegt meteen iets over de kwaliteit van het RMZ blok imho  :-\ )

Klopt is een echt crossblok, niets aanders dan van een CRF of YZF.
Dat is ook de reden dat Honda de CRF-X heeft ontwikkelt op basis van de crossblok. CRF-X is stukkie teruggetuned door andere nokkenassen. En paar delen van het blok zijn anders.
Hetzelfde bij KTM een SX is duidelijk anders dan een EXC. Heeft ook een ander onderhoudsinterval.
Een crosser hoeft maar voor 2 a 3 manches betrouwbaar te zijn.
Een enduro/offroad fiets moet allemaal betrouwbaarder zijn. Kijk bij de sixdays enduro. Daar worden toch serieus een paar km-tjes gemaakt, en zover ik weet mag een blokwissel niet bij de enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #350 Gepost op: 11-02-2007, 10:03 »
Andre, ben jij degene met wie ik heb zitten praten in de kantine over je enkel??

Jep :D , in alle hecktiek gewoon niet voorstellen en handjes schudden he ;)


Trouwens wb de tank op de Xchallenge er staat een grote tank in de TT cat.
Zal wel hard to get worden maar TT heeft dus al het een en ander ontwikkelt. blz 411

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #351 Gepost op: 11-02-2007, 10:05 »
Een CVT-automaat in een crosser lijkt me overigens best wel handig...


Denk je? Mij niet. Bij een "handbak" kies je ruim voor een bocht welke versnelling je wilt hebben, een CVT doet dat pas op het moment dat je gas geeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #352 Gepost op: 11-02-2007, 10:08 »
CVT Weet ut niet. wellicht handig. altijd het juiste koppel en vermogen op het wiel.
Inbouw zal nog te groot voor een 2-wieler zijn.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #353 Gepost op: 25-02-2007, 20:15 »
Nu lees ik steeds dat de éénpitters de voorkeur hebben. Wat is hiervan het voordeel behalve het gewicht dan ?
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #354 Gepost op: 25-02-2007, 21:39 »
Weinig tot niks.

Kijk nu maar eens naar de nieuwe Aprillia. Het idee is erg goed (in mijn ogen toch), met het gewicht van een 1 cilinderfiets een twin. Veel mooiere motorkarakteristiek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #355 Gepost op: 25-02-2007, 21:39 »
De eenvoud van onderhoud en reparatie; er zijn twins waarbij je eerst het blok uit het frame moet halen voordat je het kleppendeksel los kunt halen (ik overdrijf een beetje).

Noppy :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #356 Gepost op: 25-02-2007, 21:56 »
Weinig tot niks.

Kijk nu maar eens naar de nieuwe Aprillia. Het idee is erg goed (in mijn ogen toch), met het gewicht van een 1 cilinderfiets een twin. Veel mooiere motorkarakteristiek.

Ja inderdaad, en als je dan wel eens een afstand op snelheid wilt overbruggen kan dat ook nog eens redelijk confortabel.
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #357 Gepost op: 25-02-2007, 21:58 »
De eenvoud van onderhoud en reparatie; er zijn twins waarbij je eerst het blok uit het frame moet halen voordat je het kleppendeksel los kunt halen (ik overdrijf een beetje).

Noppy :D

Ja maar onderhoud zal ook minder nodig zijn met een twin, dus tja........
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #358 Gepost op: 25-02-2007, 21:59 »
Yep,

Ergens hoorde ik iedere 3.000 km kleppen stellen, dat mag ook wel bij dat toerental ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #359 Gepost op: 25-02-2007, 22:00 »
Nouja, comfort maakt weinig uit, of hoeft weinig uit te maken. Als ik mijn motor ken, is die ook prima comfortabel voor lange stukken, indien mét balansassen ;)

Maargoed, lange stukken op hogere snelheid vind ie niet echt heel fijn technisch gezien, en als je met die vertanding in het terrein gaat ist een drama, dan moet het blok veel te laag in toeren. een twin heeft een veel breder bereik, en dat maakt hem lijkt mij veel veelzijdiger.