Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388368 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #375 Gepost op: 04-03-2007, 00:27 »
Toevallig overgenomen van een gewaardeerd forumlid?
]

Niet dat ik weet.  ;D

De beste man had zich op het motr-forum ingeschreven om hem te verkopen dus ik vermoed van niet.
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #376 Gepost op: 04-03-2007, 23:12 »
Kwijl.....











J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #377 Gepost op: 05-03-2007, 08:22 »
Mooi hoor, en de 'echte' kleuren!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #378 Gepost op: 19-03-2007, 12:41 »
de lc4 adventure komt toch aardig in de buurt van jullie wensen??

De nieuwe 690 zal volgens mij een betere motor zijn (in zijn geheel), maar de LC4 blijft het meest ideaal als allroad!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #379 Gepost op: 19-03-2007, 19:20 »
das best persoonlijk. de lc4 adv. is super hoor, maar ik kan persoonlijk niet tegen de trillingen en trek het geluid ook niet zo goed. Het algehele motor karakter van de lc4 vind ik ook te 'bullig'.
Dus zeker niet mijn ideaal, maar wel best sterk door het blok. een 690adv. zal het daarom best wel kunnen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #380 Gepost op: 19-03-2007, 21:09 »
das best persoonlijk. de lc4 adv. is super hoor, maar ik kan persoonlijk niet tegen de trillingen en trek het geluid ook niet zo goed. Het algehele motor karakter van de lc4 vind ik ook te 'bullig'.
Dus zeker niet mijn ideaal, maar wel best sterk door het blok. een 690adv. zal het daarom best wel kunnen zijn.

Neen Steven, wat jij zegt is best persoonlijk  ;D Alles bij elkaar bekeken zal je geen moto vinden die zo dicht mogelijk ligt bij de hiervoor reeds oneindig veel aangehaalde voorwaarden waar een allroad moet aan voldoen...690 heeft injectie en dat is volgens sommigen niet zo ideaal in afgelegen gebieden.... Maar dit is uiteraard een eindeloze discussie... Als ik er ooit één koop, dan is het wel een 690  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #381 Gepost op: 20-03-2007, 10:21 »
Ik ben langzaam aan niet zo bang meer voor injectie. en anders is een keihin makkelijk op de 690 geplaatst, de injectie module heeft dezelfde ruwe afmeting als een carburateur bij de 690. een blok met injectie, vlinderkleppen ed. in een (mooi systeem hoor!).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #382 Gepost op: 20-03-2007, 12:00 »
'Persoonlijk' heeft altijd betrekking op de subjectieve percepties van een persoon en de bijbehorende hersenpan.

Je moet voor de gein eens praten met Freek Knol die 'persoonlijk' en fysiek last heeft gekregen van de subjectieve trillingen van zijn LC4. Door lang met het ding rond te reizen zijn zijn zenuwbanen in zijn onderarmen permanent beschadigd en herstellen niet meer.

Dit zal een verdoofd gevoel geven, net also je 's nachts op je arm hebt liggen slapen.

Nee, geeft u mij dan toch maar een Rotaxblokje :-X

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #383 Gepost op: 20-03-2007, 12:05 »
'Persoonlijk' heeft altijd betrekking op de subjectieve percepties van een persoon en de bijbehorende hersenpan.

Je moet voor de gein eens praten met Freek Knol die 'persoonlijk' en fysiek last heeft gekregen van de subjectieve trillingen van zijn LC4. Door lang met het ding rond te reizen zijn zijn zenuwbanen in zijn onderarmen permanent beschadigd en herstellen niet meer.

Dit zal een verdoofd gevoel geven, net also je 's nachts op je arm hebt liggen slapen.

Nee, geeft u mij dan toch maar een Rotaxblokje :-X

Noppy

objectief bekeken lijkt de LC4 me daardoor net iets minder "de ideale allroad" ...  :o Serieuze trillingen dan!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #384 Gepost op: 20-03-2007, 12:16 »
Beetje hetzelfde dus als ik in mijn rechter voet had, ik heb na marokko nog maanden zonder gevoel in de linker kant van mijn rechter voet gelopen.
Echt zo'n je voet slaapt gevoel, maar dan maar voor de helft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #385 Gepost op: 20-03-2007, 12:47 »
Je moet voor de gein eens praten met Freek Knol die 'persoonlijk' en fysiek last heeft gekregen van de subjectieve trillingen van zijn LC4. Door lang met het ding rond te reizen zijn zijn zenuwbanen in zijn onderarmen permanent beschadigd en herstellen niet meer.

Dat is zeker ook 'objectief' vastgesteld.  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #386 Gepost op: 20-03-2007, 13:57 »
Je hebt inderdaad zoals ze het in down under mooi zeggen, vibration induced pain syndrome. Vaak bij vrachtwagen chaufeurs  die met de arm op het raampje rijde en mannen in de bouw met zo'n trilapparaat voor egaliseren. Het is dus niet geheel onwaarsschijnlijk dat zoiets op een motor ook kan gebeuren.
Een en ander afhankelijk van de persoon(zijn gesteltheid en belasting/belastbaarheid in de ruimste zin des woords).
Weet even niet of je dat ook kan meten, normaal kun je de geleidings snelheid meten van een zenuw maar of dit bij VIPS ook kan weet ik niet. de geleiding (electrisch) kan normaal zijn terwijl de chemiische geleidng gestoordt is.
de naam vibration induced.... komt trouwens als ik me niet vergis puur uit praktice based, dus veel personen die hetzelfde beroep-situatie bevinden en daaruit heeft men die naam bedacht, daarna is men gaan kijken of er door langdurige vibratie zenuwschade kan ontstaan, maar ja vindt maar eens vrijwilligers die aan een dubbelblind onderzoek willen meedoen, komt niet door de etische comissie. dus tot die tijd moet je het doen met practised based. d onderzoeken die erzijn filteren wel zoveel mogelijk andere aspecten uit, maar het is nooit een gecontroleerdt onderzoek.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #387 Gepost op: 20-03-2007, 15:05 »
Een en ander afhankelijk van de persoon(zijn gesteltheid en belasting/belastbaarheid in de ruimste zin des woords).

Precies! Net als degene die de hele dag zit te computeren en met een fluthouding achter de PC zit geen muisarm krijgt. En een ander wel. Heeft met zoveel factoren te maken, dat het een beetje koffiedik kijken is. Uiteraard zijn er wel elementen die het ontstaan van dit soort 'ziektebeelden' zeker geen goed doen, maar of ze daar nu puur van ontstaan??
Zelf heb ik ook tweemaal aanloop van RSI gehad. Door tijdig maatregelen te nemen is dit in de kiem gesmoord. Maar dat waren maatregelen die niets met een muis en zithouding te maken hadden. Terwijl dat toch de 'belangrijkste' oorzaken zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #388 Gepost op: 20-03-2007, 16:32 »
Zelf heb ik ook tweemaal aanloop van RSI gehad. Door tijdig maatregelen te nemen is dit in de kiem gesmoord.

Moet je eens kijken hoeveel het zou helpen indien Ferd het forum een week down zou gooien: alle RSI direct over!  :D ;D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #389 Gepost op: 20-03-2007, 18:50 »
 ;D ;D ;D auw auw auw ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...