Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388406 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #420 Gepost op: 13-06-2007, 11:34 »
Dat gaat geld kosten.....  :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #421 Gepost op: 13-06-2007, 13:38 »
 :D
Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd  :P

Enige opmerking op de LC8 na de oer is toch wel het benzine verbruik, juist wanneer je heeeel rustig aan doe verbruikt hij relatief veel terwijl heenweg met flinke stukken 140/150 en zelfs een flink stuk 200 gereden: 1 op 15,3!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #422 Gepost op: 13-06-2007, 20:15 »
Citaat
verbruikt hij relatief veel
Ach een mooie vrouw vergeef je ook graag een schoonheidsfoutje  :D

Maar: motorrijden gaat ook over emotie....
Toen ik weer op m'n Supertje stapte dacht ik meteen: Zwaar, Achterhaald Hok. Het remt niet, het trekt niet, het veert niet, het frame wiebelt. Maar ja na een poosje is dat gevoel weg en is het gewoon een lekker motortje waarmee ik kan lezen en schrijven, "overal" geweest ben, in m'n slaap kan repareren, zelfs vrij serieus kan vegen op een stuurweggetje. Heb er veel spullen bij, kan 'm simpel switchen tussen brave wegmotor en offroad-ratbike. Hij past in m'n bus, een LC8 is te hoog. En hij deed het gewoon weer allemaal tijdens de rally, en de lange rit terug naar Krakow in de barre regen en onweer. Net als-ie het deed in de vele duizenden Afrika kilometers. Dus als de emotie weer de overhand heeft, moet-ie nog maar even blijven.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #423 Gepost op: 14-06-2007, 22:02 »
En Gert raakte maar niet over uitgepraat over de LC8 adv... 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #424 Gepost op: 14-06-2007, 22:25 »
En Gert raakte maar niet over uitgepraat over de LC8 adv... 8)

Maar ook over het machtige geluid van 2 Supers als wij samen reden  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #425 Gepost op: 15-06-2007, 19:04 »
Maar ook over het machtige geluid van 2 Supers als wij samen reden  :D
8) 8) hè!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 38
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #426 Gepost op: 01-07-2007, 17:14 »
Idd, er gaaf geluidje.   ;D
XTZ750 SuperTénéré

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #427 Gepost op: 01-07-2007, 18:52 »
Hoe zouden 3 Supers klinken...  :)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #428 Gepost op: 01-07-2007, 20:21 »
Hoe zouden 3 Supers klinken...  :)
Nou, "super" denk ik.
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #429 Gepost op: 02-07-2007, 09:23 »
Nou, "super" denk ik.
Wat dacht je dan?
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #430 Gepost op: 02-07-2007, 14:52 »
Lui,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb meteen een vraag naar aanleiding van dit onderwerp: "de ideale allroad".

Ik hoor heel weinig mensen de Suzuki DL650 Vstrom noemen. Hij is licht, betrouwbaar, zeer comfortabel en heeft de Alpentest van Motorrad niet voor niks gewonnen. Naar mijn mening zou je daar met wat aanpassingen voor niet al te veel geld een ideale allroad van kunnen maken. Waarom hoor ik daar zo weinig over/

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Gr
Frenz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #431 Gepost op: 02-07-2007, 14:58 »
Is te straatgeoiënteerd denk ik. Om die fiets offroadfähig te maken moet je er mi. heel veel geld en creativiteit instoppen. Nee, wat mij betreft is de V-strom een leuke straatfiets voor mensen die niets met toer-,race of naked hebben...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #432 Gepost op: 02-07-2007, 15:21 »
Hoi Frenz.....welkom hier ;)

Je hebt Allroad rijden en Allroad rijden  ::)
Tuulijk is hij met wat investeringen prima om te bouwen, kwa gewicht/vermogen verhouding zit hij wel goed in vergelijking met bv een @, hoewel ik het koppel eigenlijk tegen vind vallen voor zo'n modern blokje. Daarnaast denk ik dat het een duur fietsje is als je eens een boom ontmoet die geen stapje opzij wil doen :-\

Volgens mij is een DRZ meer multipurpose dan een V-Stom

Hoeveel hebben die testrijders offroad gereden met die fiets, en wat waren de concurrenten?? Staan die verslagen ook online? (ben wel benieuwd)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #433 Gepost op: 02-07-2007, 15:26 »
... V-Stom ..

Eh, Ferd, type foutje of bewust? ;D

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #434 Gepost op: 02-07-2007, 15:32 »

Ik hoor heel weinig mensen de Suzuki DL650 Vstrom noemen. Hij is licht, betrouwbaar, zeer comfortabel en heeft de Alpentest van Motorrad niet voor niks gewonnen. Naar mijn mening zou je daar met wat aanpassingen voor niet al te veel geld een ideale allroad van kunnen maken. Waarom hoor ik daar zo weinig over/

Bij het interpreteren van testen en de uitkomsten moet je altijd goed opletten. Wat zijn de uitgangspunten voor de test? Waar ligt de voorkeur voor de tester (het testteam?)  :o  Bij allroad verstaat de een iets heel anders dan de ander. Voor de een ligt de grens al bij een weg met gravel, terwijl de ander ook een mul zandpad of een onverharde weg met modder voor ogen heeft. Ook is van belang hoe de elementen in de test zijn gewogen. Bijvoorbeeld in de test in Motorrad is niet elke factor gelijk gewogen. Vooral de offroad aspecten wegen niet zwaar mee. Anders had een echte all road zoals bijvoorbeeld de KTM 990 Adventure of de BMW (dit moet ik er even bijzetten vanwege de schijn van objectiviteit) veel hoger moeten scoren in de test. Persoonlijk zou ik niet graag de Midsummer 1000 gereden hebben met een Triumph Tiger of V-Strom. Beide zijn leuke motoren voor asfalt met een een marketing sausje "allroad" er overheen.
Wel een beetje lullig voor iemand zonder kennis van zaken die ook offroad wil gaan rijden en daarvoor zo'n fiets koopt..  :-\
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......