Heb mijn V-Strom 6 januari opgehaald en een paar dagen later door de pekel gehaald... tja, wel eerst goed ingespoten met o.a. S100 anti-korrosie... en dan heb je geen probleem. Na één wintertje lagen de vellen van het blok op mijn BMW F650 GS Dakar... BMW kwaliteit is deels een mythe. 1200GS moet je ook goed inspuiten wil die niet na een jaar of twee er echt hopeloos gebruikt uitzien. Ik heb exemplaren bij dealers gezien die ik echt nooit zou kopen voor het geld dat ze er nog voor durven vragen.
Niet dat ik BMW wil afkraken, maar ook de V-Strom niet. De mensen die klagen over de V-Strom zijn veelal mensen die te veel poetsen en de motor in de winter niet vet genoeg houden. Dan gaat elke motor roesten.
V-Strom is in mijn ogen een prima wegmotor en daar gebruik ik 'm ook voor. Z'n opvolger voor mij... een BMW F800 GS als BMW in de roos schiet (een soort Dakar maar dan met meer pk's, minder kilo's en nog een wat sportiever voorkomen)