Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388475 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #450 Gepost op: 03-07-2007, 06:50 »


Ik zie zo snel al twee ideale allroads!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #451 Gepost op: 03-07-2007, 07:41 »
Lekke bakkeerring en uitvallen bekrachtiging vind ik niet niks, maargoed. Je zult maar een jaarsalaris aan zo'n ding besteed hebben.

Maar toch vind ik zo'n V-strom net zo min een ideale allroad als een GS. Te duur, te zwaar, te snel stuk. Maar als je eenmaal geaccepteerd hebt dat je vrijwel elke motor wat moet verbouwen, dan kun je van zo'n V-strom volgens mij best wat leuks maken. Zeker als je het prijsverschil met andere motoren meeneemt.

Moet je prijs niet in aanmerking nemen. Wil je een ideale allroad en twijfel je tussen GS-Vstrom dan koop je gewoon een 2dehands GS, net zo duur en je kan er nog veel meer aan verbouwen  ;D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #452 Gepost op: 03-07-2007, 10:07 »
Moet je prijs niet in aanmerking nemen. Wil je een ideale allroad en twijfel je tussen GS-Vstrom dan koop je gewoon een 2dehands GS, net zo duur en je kan er nog veel meer aan verbouwen  ;D

En hij behoud dan ook nog eens beter zijn waarde.

Buiten dat, echt probleemloze motoren zijn er nagenoeg toch niet....(Alhoewel... er zijn een aantal honda's..... :)  )

De ideale allroad wisselt voor iedereen, het is en blijft een compromis. En toch vind ik dat BMW daar behoorlijk in geslaagd is, al zitten de GS'en wel aan de reis-kant(dus ook zwaar) van de schaal.
'98 R1100GS XL600V Transalp

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #453 Gepost op: 03-07-2007, 10:12 »
Ik zie zo snel al twee ideale allroads!  :)

gadver Max schei uit man. wordt daar zo hebberig van

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #454 Gepost op: 03-07-2007, 19:29 »
Citaat
De GS is sowieso een stuk degelijker gebouwd. De V-strom is toch echt gemaakt van pisbakkenstaal.(het ding roest al in de folder)
Maar dat is ook weer enigzins logisch als je naar de nieuwprijs kijkt van beide motoren.

 :stupid: Dream on......De marketingmachine doet zijn werk weer prima. Gelukkig voor BMW zijn er geen officiele pechstatistieken voor motoren, zoals in de autowereld  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #455 Gepost op: 03-07-2007, 20:15 »
blijft toch altijd een controverse bmw en enduro reize/rieze.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #456 Gepost op: 03-07-2007, 22:52 »
Heb mijn V-Strom 6 januari opgehaald en een paar dagen later door de pekel gehaald... tja, wel eerst goed ingespoten met o.a. S100 anti-korrosie... en dan heb je geen probleem. Na één wintertje lagen de vellen van het blok op mijn BMW F650 GS Dakar... BMW kwaliteit is deels een mythe. 1200GS moet je ook goed inspuiten wil die niet na een jaar of twee er echt hopeloos gebruikt uitzien. Ik heb exemplaren bij dealers gezien die ik echt nooit zou kopen voor het geld dat ze er nog voor durven vragen.

Niet dat ik BMW wil afkraken, maar ook de V-Strom niet. De mensen die klagen over de V-Strom zijn veelal mensen die te veel poetsen en de motor in de winter niet vet genoeg houden. Dan gaat elke motor roesten.

V-Strom is in mijn ogen een prima wegmotor en daar gebruik ik 'm ook voor. Z'n opvolger voor mij... een BMW F800 GS als BMW in de roos schiet (een soort Dakar maar dan met meer pk's, minder kilo's en nog een wat sportiever voorkomen)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #457 Gepost op: 16-09-2007, 13:33 »
Om dit Topic maar weer eens nieuw leven in te blazen.

Wat dachten we van een Aprillia RXV in een soort Adventure uitvoering?


Frenz

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #458 Gepost op: 16-09-2007, 13:38 »
Ja erg gaaf!!!

(maar praktisch? Onderhoudsintervallen zijn nogal kort heb ik begrepen)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #459 Gepost op: 27-09-2007, 11:43 »
Heb mijn V-Strom 6 januari opgehaald en een paar dagen later door de pekel gehaald... tja, wel eerst goed ingespoten met o.a. S100 anti-korrosie... en dan heb je geen probleem. Na één wintertje lagen de vellen van het blok op mijn BMW F650 GS Dakar... BMW kwaliteit is deels een mythe. 1200GS moet je ook goed inspuiten wil die niet na een jaar of twee er echt hopeloos gebruikt uitzien. Ik heb exemplaren bij dealers gezien die ik echt nooit zou kopen voor het geld dat ze er nog voor durven vragen.

Niet dat ik BMW wil afkraken, maar ook de V-Strom niet. De mensen die klagen over de V-Strom zijn veelal mensen die te veel poetsen en de motor in de winter niet vet genoeg houden. Dan gaat elke motor roesten.

V-Strom is in mijn ogen een prima wegmotor en daar gebruik ik 'm ook voor. Z'n opvolger voor mij... een BMW F800 GS als BMW in de roos schiet (een soort Dakar maar dan met meer pk's, minder kilo's en nog een wat sportiever voorkomen)

Vstrom= prima motor. Rijdt op de weg fijner dan een 1200GS
Offroad weet ik niet, heb ik met een GS nog niet geprobeerd. Met een Vstrom wel maar dat vindt ik nou niet zo'n succes.
Opvolger= KTM 990 Adventure S, die maakt wat mij betreft op de weg gehakt van die BMW al zeggen de testen in de motorblaadjes anders

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #460 Gepost op: 27-09-2007, 11:49 »
op de weg maakt de 990 s geen gehakt van de bmw.
Van de weg af heel zeker wel.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #461 Gepost op: 27-09-2007, 11:55 »
op de weg maakt de 990 s geen gehakt van de bmw.
Van de weg af heel zeker wel.

In mijn subjectieve beleving wel. De KTM geeft veel meer beleving dan de BMW. Objectief gezien is dat misschien anders maar ik koop een motor waar ik het beste gevoel bij heb en dat is de KTM.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #462 Gepost op: 27-09-2007, 12:09 »
de ideale allroad is altijd objectief ::) not, tis zo subjectief als het maar kan

Wat ik belangrijk vindt,vindt een ander van ondergeschikt belang en vice versa

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #463 Gepost op: 27-09-2007, 12:11 »
lekker belangrijk oossie  :o

 :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #464 Gepost op: 27-09-2007, 12:13 »
 ::)