Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388533 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #480 Gepost op: 02-10-2007, 22:13 »
Hij is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.
de rxv.
Nu lees ik dat de 2008 modellen veel langere intervallen hebben mbt onderhoud.
dat is een voordeel.
die 550 zou 60/70plk hebben (blok) en de 450 50/60pk, dus dat is voor de weg ook prettig, nu nog een kitje voor koffers en een rallykuipje en wellicht een tank van 15 liter of zo..

Waar kun je dit soort motoren proefrijden?
IK zie me bij MX Aad nog niet aankomen en zeggen mag ik op die en die en die ff een rondje crossbaan doen?
Hoe gaat dat in allroad cross wereld?
En is er in omgeving Zoetermeer een zaak die zo'n rxv heeft?
Heb me eens verdiept in dat ding en vindt hem steeds mooier (behalve de prijs dan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #481 Gepost op: 03-10-2007, 00:10 »
Hij is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.
de rxv.
Waar kun je dit soort motoren proefrijden?


Bij Motoport in Wateringen (naast Hornbach van die PH kisten ;)) staat er één.
Ik heb al eens gevraagd of het mocht maar dat kan alleen op het SM model wat er ook staat 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #482 Gepost op: 03-10-2007, 00:18 »
ik heb dezelfde discussie ook wel eens op noppenforum gevolgd. Toen reageerde iemand met de opmerking dat "... een R1 is ook een all-road, kijk maar naar sjaak lucassen..." .
Ik vind een TTR de ideale allroad, omdat ik er, binnen mijn mogelijkheden, alles mee kan doen wat ik wil; naar de  Tunesische woestijn, naar de Pyreneen, naar Ad Ketelaars, naar een KNMV ritje en naar mijn werk en als ik omval kan ik hem zelf optillen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #483 Gepost op: 03-10-2007, 07:48 »

Waar kun je dit soort motoren proefrijden?
IK zie me bij MX Aad nog niet aankomen en zeggen mag ik op die en die en die ff een rondje crossbaan doen?
Hoe gaat dat in allroad cross wereld?

M'n 1e Huskie heb ik destijds 's ochtends bij Ben van Erp opgehaald, lekker 3 rondjes gereden bij het KNMV offroad ritje daar en 's middags (vies) weer teruggegeven als proefrit.
Overigens wel diezelfde middag een koopcontract ondertekend  :D

De week ervoor heb ik ook een DRZ-E en K van Overveld met o.a. Noppy proefgereden tijdens een KNMV offroadritje.

Dat soort dingen kunnen dus wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #484 Gepost op: 03-10-2007, 18:09 »
Hij is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.
de rxv.
Nu lees ik dat de 2008 modellen veel langere intervallen hebben mbt onderhoud.
dat is een voordeel.
die 550 zou 60/70plk hebben (blok) en de 450 50/60pk, dus dat is voor de weg ook prettig, nu nog een kitje voor koffers en een rallykuipje en wellicht een tank van 15 liter of zo..

Waar kun je dit soort motoren proefrijden?
IK zie me bij MX Aad nog niet aankomen en zeggen mag ik op die en die en die ff een rondje crossbaan doen?
Hoe gaat dat in allroad cross wereld?
En is er in omgeving Zoetermeer een zaak die zo'n rxv heeft?
Heb me eens verdiept in dat ding en vindt hem steeds mooier (behalve de prijs dan)

Startwin in Loenen heeft ze. Ik heb er een proefgereden en was er behoorlijk door verkocht... Alleen ze willen me er geen verkopen lijkt wel.
tis allemaal moeilijk en lastig. Tja.. wat moet ik dat van de onderdelen en service verwachten? Op de motorbeurs niemand van Aprilia etcetc.

Voorlopig is Aprilia in Nederland niet toe aan offroad lijkt het, en is het alleen bij de gratie van enkele dealers en rijders dat er wat enthousiasme is voor deze mooie motor.
ik wacht nog effe....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #485 Gepost op: 04-10-2007, 16:25 »
Star Twin Wil wel maar Apprillia NL heeft de nodige fouten gemaakt + de verkoper......
Momenteel is het helemaal goed, zelfs StarTWin heeft afgelopen jaar veel druk uitgeoefend bij Apprillia in Italie voor de nodige vebeteringen. in 2007 was deze al goed in 2008 is deze helemaal super!!
Momenteel hebben ze zelfs een in Rally trim staan.  ;)
Verder staar er meerdere voor demo!, dusssss

Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #486 Gepost op: 04-10-2007, 23:20 »
Ik mag het hopen; een goede onderdelenleverantie is toch wel handig.
Ik heb ooit een Aprilia RS50 gehad. Leuk ding, maar owee als er stukken waren. Ja, van de allernieuwste waren de onderdelen geen probleem als je maar een week of 6 geduld had. Maar van een paar jaar oud modelletje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #487 Gepost op: 05-10-2007, 10:01 »
Is de rxv wel een allroad? in mijn ogen is dit een enduro motor. Zie je jezelf met dit ding door een (ver) land reizen met bagage? tentje, slaapzak, schone onderbroeken? nah...

Vind ik toch een vereiste om een motor allroad te noemen ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #488 Gepost op: 05-10-2007, 10:36 »
Is de rxv wel een allroad? in mijn ogen is dit een enduro motor. Zie je jezelf met dit ding door een (ver) land reizen met bagage? tentje, slaapzak, schone onderbroeken? nah...

Vind ik toch een vereiste om een motor allroad te noemen ;)

Waarom niet?? In april kwamen we 2 Italianen tegen met WR450's,, hoop tassen, watertanks en bagage en zelfs schone onderbroeken.  Die fietsen worden toch ook als enduro verkocht.
De ideale all-road bestaat wel degelijk, iedereen heeft m in de schuur staan.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #489 Gepost op: 05-10-2007, 11:32 »
snarf met het 2008 model met onderhouds intervallen langer uit elkaar, 2 cilinder, 550cc met rond de 70 pk en dan 115 kilo.

dan kan er best een subframepje met alu kisten langs en een leuk kuipje.

de 450cc zou je dan meer als  funbike gebruiken.


PS Dabit: voor mijn soes ben ik nou al bijna 3 maanden aan het wachten op een onderdeel, dus dat is niet alleen bij aprilia

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #490 Gepost op: 05-10-2007, 12:44 »
ok ok... Ik zou niet graag lange afstanden op dat soort fietsen rijden, dr-z 400s vond ik al een randgeval, ja het kan, maar ik vind het een beproeving ipv fun op zo'n fiets een stukje snelweg of 100km B-weg... ieder z'n meug. Een dikkere fiets rijdt dan toch een stuk comfotabeler.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #491 Gepost op: 05-10-2007, 13:35 »
Met die KLX van me zou ik makkelijk op vakantie kunnen zonder me te irriteren aan 'licht brommertje', zeg maar. 45 paarden zijn voldoende, en de balansas zorgt ervoor dat ik er niet vanaf rammel. Kwestie van een setje koffers erop plempen, het schuim in het zadel vernieuwen, en gaan. 100-120 over de binnenwegen hou ik dan best een dag vol.

Tuurlijk, zo'n dikke brommer heeft voordelen, maar ik vind een wat minder dik masjientje ook wel wat hebben.

@Brommer: waar moet jij dan al 3 mnd op wachten? Ik dacht dat Suzukispul ook wel met een paar dagen hier was?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #492 Gepost op: 05-10-2007, 15:35 »
snelheids opnemer bij het wiel, lag niet op voorraad bij de NIMAG, dus moet van ver komen.

is niet van levens belang maar nu ik zo'n mooi werkend triptellertje heb die het doet, moet ook de opnemer het doen. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #493 Gepost op: 05-10-2007, 15:40 »
Krom systeem plus ja, van Suzuki. Een mechanische opnemer, mechanische kabel naar de tellerunit, en daar zit dan een elektronische opnemer in. Doe het dan gelijk met een magneetje en sensortje op je wiel. Scheelt weer een 'zware' km-tellerkabel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #494 Gepost op: 05-11-2007, 16:25 »
Volgens mij is de ideale Allroad vandaag uitgekomen: de nieuwe f800gs van BMW.

Er staan sinds vandaag op internet allerlei foto's van het apparaat (o.a als je Motociclissimo intikt, het Italiaanse motorblad). Ik vind hem waanzinnig mooi en hij ziet er uit alsof hij echt tegen een stootje kan. Helaas geen riemaandrijving.

Ben benieuwd wat hij gaat kosten en uiteraard wat jullie er van vinden.

gr
Frenz