Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388708 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #570 Gepost op: 16-12-2007, 16:23 »
Als dat na een jaar ( :stupid:) nog niet geregeld is zou ik niet over betrouwbaarheid willen/durven spreken... :-X

Kim en Max hebben wel een beetje gelijk Juul. Op onze DRZ's zitten ook nog steeds bekende defecten die misschien wel NOOIT opgelost gaan worden :D Denk maar aan de keerring bij de uitgaande as en de moer op de nokkenas!

Maar over die zekeringen; het zijn geen gewone smeltzekeringen maar een soort relais in een jasje. Ik ben een grote fan van die GasGas omdat het blok bijna 1 op 1 gekopieerd lijkt te zijn van de DRZ (behalve de injectie natuurlijk). Voor de duidelijkheid, de onderdelen zijn absoluut niet compatible.

Voor een KNMV-ritje rond de aanhanger zal me die betrouwbaarheid een biet zijn. Als hij maar lekker licht is op het voorwiel en goede vering en mooi lineair vermogen heeft. Dat is allemaal waar op deze GG...

...maar als je d'r een rallykuip omheen hangt dan ga je ook wat verder van de aanhangert, en dan is het toch wel bijzonder handig indien het electrisch systeem het blijft doen.

Ik vind de prijs tov de Yammies en KaTie's heel acceptabel en je krijgt een prachtproduct voor die prijs.

Ik zal eens zoeken op TT wat nu de laatste status is van die 'zekering'.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #571 Gepost op: 16-12-2007, 16:40 »

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #572 Gepost op: 16-12-2007, 16:47 »
Ah het brandstofrelais.

Ik zou dit verhaal gewoon vergeten. Met elke fiets zit er weleens eentje tussen met een foutje. In dit geval dus blijkbaar een relaitje dat er mee kapte. Twee jaar geleden.

Bij mijn fiets schijnt het ook voor te komen dat het brandstof relais het begeeft en dat de fiets vaak afslaat. Maar laat de mijne er nou juist geen last van hebben.  :-\

(pssst, ik hèb dus de ideale allroad waar iedereen naar op zoek is)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #573 Gepost op: 16-12-2007, 16:52 »
het 2008 model heeft da iets anders als ik me neit vergis.
Ik zie de 515 a
desert als erg ideaal
de 450 zou ik als enduo willen maar als roadbook zou ik de 515 wel willen denk dat je er ook wel redelijk snelweg mee kan rijden.

net als een aprilia 5.5 rxv in rally trim maar dan ben je vast en zeker meer kwijt dan 17,500.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #574 Gepost op: 16-12-2007, 17:08 »
het 2008 model heeft da iets anders als ik me neit vergis.
Ik zie de 515 a
desert als erg ideaal
de 450 zou ik als enduo willen maar als roadbook zou ik de 515 wel willen denk dat je er ook wel redelijk snelweg mee kan rijden.

net als een aprilia 5.5 rxv in rally trim maar dan ben je vast en zeker meer kwijt dan 17,500.


Wanneer gaan we eens samen proefrijden Kim?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #575 Gepost op: 16-12-2007, 17:15 »
de it of de es?

denk dat het onverstandig is als je op dingen gaat rijden terwijl je weet dat je portemenee geen portemeja is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #576 Gepost op: 16-12-2007, 21:26 »
GasGas heeft een of ander verband met Honda. Alex van den Broek heeft me wel eens verteld dat GasGas en bepaalde Honda's uit dezelfde Spaanse fabriek komen. Hoe het precies zit kan ik me niet meer herinneren.

Mijn vraag dus eigenlijk: Dat blok van die GasGas is dat een eigen blok of is dat een Honda? Of weer iets anders? Weet iemand dat?

F

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #577 Gepost op: 16-12-2007, 22:18 »
Dat zou een eigen blok moeten zijn, geen Honda-adept. Dat vertelde die man op Valkenswaard, die die Dakar-brommert heeft opgebouwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #578 Gepost op: 16-12-2007, 22:21 »
dat was Ton 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #579 Gepost op: 16-12-2007, 22:24 »
die dakar gg dan gebruiken ze de 450?

zodat ie in het 450 klassment valt omdat de 515 bijde 600+ anders zou meedoen?


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #580 Gepost op: 17-12-2007, 10:25 »
Kim en Max hebben wel een beetje gelijk Juul.

Yeah, sure... :-*

Ik kan ook best leven met een klappende zekering, heb zelfs een tijdje gestart zonder startrelais (kortgesloten) omdat die stuk was.

Maar we zijn toch op zoek naar de ideale allroad? Als om de 150 kilometer m'n voorwiel eruit valt is dat ook betrouwbaar, ik weet tenslotte wat er gaat gebeuren.
Wat remschijven hiermee te maken hebben ontgaat me, bij mijn auto is het voorgekomen dat een schijf krom was na rood stoken en vervolgens ongelijkmatig en snel afkoelen (een plas). Iedereen die een beetje verstand van metaal heeft zal beamen dat dat wel eens KAN lijden tot kromtrekken...

ikrijg altijt een bettje de kriebels van posts de vol stan met sbelvouten maar mijn vorige post en ook deze eindigen met:  :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #581 Gepost op: 17-12-2007, 10:31 »
die dakar gg dan gebruiken ze de 450?

zodat ie in het 450 klassment valt omdat de 515 bijde 600+ anders zou meedoen?


inderdaad 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #582 Gepost op: 17-12-2007, 13:35 »
@hoelio: zo,n zekeringen verhaal is er eentje die je vaak hoort maar nog nooit van dichtbij gezien heb.
Dat geld voor die remschijven ook.
in dat draadje ging het over krom trekken van rem schijven na een doorwading.
toen vroeg ik me af wie dat daatwerkelijk wel eens had gehad, en dus niet via internet of via ene zus vande buurman die een vriend heeft in amerika die dat ook had.
Niemand reageerde daarop behalve jij met je auto remschijven verhaal.
dus dat bevestigt me verhaal dat je dit soort verhalen heel veel hoort maar als je daatwerkelijk vraagt wie heeft het van dichtbij gezine????
1 dus, en dat vindt ik teweinig om conclusies te trekken.

en ja ik maak veel spelfouten dat komt omdat ik zo enthosiast maar ongecontroleerd op het toetsen bord ram.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #583 Gepost op: 17-12-2007, 13:43 »
ah, je bent er zo eentje brommert:


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #584 Gepost op: 17-12-2007, 14:15 »
 ;D ;D ;D


toen vroeg ik me af wie dat daatwerkelijk wel eens had gehad

Ikke dus... (en jij blijkbaar ook)  Dat dat te weinig is voor een goede conclusie snap ik ook maar doe dan niet alsof ik l*lkoek verkoop... :-*

Daar wringt de (cross)schoen voor mij een beetje. Ik zal veronderstellingen NIET meer aanzetten :) want uiteindelijk geldt en blijkt ook maar weer eens:
 "Assumption is the mother of all fuck-ups"
Old bikers never die, they just smell that way...