Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388867 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #660 Gepost op: 15-02-2008, 16:40 »
leuk is wel dat als je er opstapt de motor niet inveert.
Bij de EXC zak ik meteen naar de grond, tja 95KG he.
Dat ligt aan het eigengewicht van de motor. Een EXC wordt gelijk 2x zo zwaar, bij een SE is de verhouding een stuk minder.


Kortom wat is veerweg!
Comfort, de vering kan minder hard afgesteld voor kleine ribbels zonder door te slaan op grote.

wat ik wel jammer vindt van de 690 zo verdomde klein is. volgens mij is hij niks groter als een EXC.
en om nou een heledag in de poephouding te moeten rijden ?
Daar kon je wel is gelijk in hebben. Hij kwam best klein over op de beurs. Was de oude LC4 groter?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #661 Gepost op: 15-02-2008, 16:43 »
Weleens een 625 SXC van dichtbij gezien, ik vind zo'n ding gróót  (maar goed, dat is dat "kleine" witte brommertje van mij ook)..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #662 Gepost op: 15-02-2008, 17:11 »
Wat betreft de "wat kleine" tank op de 690 enduro. Hij is 12 liter en de 690 schijnt ontzettend zuinig te zijn dus zo'n 240-300 km moet mogelijk te zijn.

Wat betreft een grotere tank voor de 690E. Ik heb me op de beurs in Utrecht bij KTM laten vertellen dat die er al is.
Hoe leg ik dat uit: de windhappers rond de radiateur worden vervangen door een soort dubbelwandige windvangers waar dan aan weerszijden 5 liter in zit (10 ltr totaal dus).

F






Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #663 Gepost op: 15-02-2008, 17:50 »
Hallo, ARM'ers! Het laatste gerucht: op de Intermot in Keulen(8t/m12 oktober) wordt de nieuwe Super Tenere XTZ1200 gepresenteerd. Schijnt een parallel-twin te zijn? Bron, volgens Horizons Unlimited: MCN, het Engelse motorblad. Leverbaar in 2009. Waarschijnlijk bedoeld als concurent voor de BMW 1200GS. Ben benieuwd: gewicht, prijs e.d.? Vr.XT-groet, Hans van Langen.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #665 Gepost op: 15-02-2008, 20:44 »
Hoe lang praten ze wel niet over een opvolger... zou mooi zijn.
Hopelijk wordt het niet een lomp zwaar ding.......

De nieuwe 690 reeks,ook mooi zeg!

Voor elk bijna wat wils; van enduro tot duke... nu nog een adventure en een RC-4. 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #666 Gepost op: 15-02-2008, 22:20 »
Hoe lang praten ze wel niet over een opvolger... zou mooi zijn.
Hopelijk wordt het niet een lomp zwaar ding.......

Voor elk bijna wat wils; van enduro tot duke... nu nog een adventure en een RC-4. 8)


sommige mensen zijn ook nooit tevreden ::) ::) ::) :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #667 Gepost op: 17-02-2008, 11:00 »
sommige mensen zijn ook nooit tevreden ::) ::) ::) :P
Ik ben super tevereden!!! Alleen we moeten we het forum wel een beetje actief houden, toch? :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #668 Gepost op: 25-02-2008, 20:49 »
Het heeft even geduurd, maar is dit hem dan? De ideale all road? Basis: Africa Twin, gewicht (droog) 158 kg.....







Tis even knutselen, maar dan heb je wel iets aparts...
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #669 Gepost op: 25-02-2008, 20:52 »
En de AT kennende, zo smeuiig als een pot pindakaas!

Erg leuk!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #670 Gepost op: 25-02-2008, 20:56 »
Of 'n feine Ferrari..... ?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #671 Gepost op: 25-02-2008, 23:15 »
Hubbahubba!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #672 Gepost op: 25-02-2008, 23:26 »
A sight for sore eyes, een plaatje
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #673 Gepost op: 26-02-2008, 08:31 »
wat een gaaf ding ......
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #674 Gepost op: 26-02-2008, 09:02 »
Echt een supergaaf ding!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!