Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388885 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #705 Gepost op: 14-04-2008, 22:01 »
nu 47 pagina's.. nog steeds een leuke discussie  ;) :D

yep, jammer van dat pretentieuze geleuter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #706 Gepost op: 14-04-2008, 22:17 »
 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #707 Gepost op: 14-04-2008, 22:19 »
We kunnen het duidelijk niet 100% eens zijn met wat nu wél een ideaale allroad is...maar mischien kunnen we het er wel over eens zijn wat een ideaale allroad NIET is  ;)


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #708 Gepost op: 14-04-2008, 22:21 »
WR250F of zo?? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #709 Gepost op: 14-04-2008, 22:22 »
De ideale allroad weegt niet zwaarder dan 175 kg.

Zo, ff de knuppel in 't hoenderhok :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #710 Gepost op: 14-04-2008, 22:26 »
De ideale allroad weegt niet zwaarder dan 175 kg.

Zo, ff de knuppel in 't hoenderhok :D
is niet zwaarder of weegt niet meer  :-X

voor mij is dat toch echt 140 kg droog.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #711 Gepost op: 14-04-2008, 22:27 »
Twee wielen, een stuur , verlichting.

nu is iedereen happy?

250 cc of 1150cc
er zijn er genoeg die daarmee reizen, dus ja waarom niet.
de rest is gezever, je kunt er over lullen maar je kunt het beter doen.
Dan maakt het niet uit of je met 1 of 3 cilinders komt, of ie blauw of geel of rood is.
Dan maakt het niet uit if je alu koffers hebt of soft luggage.
Jap of eurotrash
Bij het kampvuur sterke verhalen met iets warms te eten en de dag is goed.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #712 Gepost op: 14-04-2008, 22:32 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #713 Gepost op: 14-04-2008, 22:35 »
die veerweg  ;D

ik heb meer nodig

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #714 Gepost op: 14-04-2008, 22:38 »
moet je voor de gein eens naar de fotos van Peter kijken op zijn 225 kg zware KTM ( en over die GS1200 maar te zwijgen) in Bilstain de hellinkjes voor trailmotoren nam!  ok, het zag er niet altijd charmant uit, maar ze kwamen wel boven ( en weer beneden)  Volgens mij staan er nog wel fotos op de site van alledin support.

het is idd maar net wat je leuk vindt. Ik moet er niet aan denken, maar ik weet zeker dat Peter pret had!
Beste vriend, moest je dit er nu echt weer bij zetten? Maar inderdaad, voor mij is er niets leuker dan samen met dat grote beest (ik ben zelf ook niet de kleinste) mijn grenzen te verleggen. Ik geniet van zijn formaat, ik geniet van het vermogen, ik geniet van het knokken, ik geniet van het overwinnen, ik geniet van het grenzen verleggen. Omdat ik wil winnen en meer wil kunnen ga ik er voor naar de sportschool, probeer ik veel te rijden en af en toe een training te doen (zondag bij Hendriks, zie zijn kennisgeving hier op de site).
Beperkingen heeft het ook en ook extra risico's. Zo kun je heel erg vast komen te zitten, het oprapen is niet mijn grootste hobby en mijn enkels zijn niet echt bestand tegen 200 kg. Maar ik zie mezelf echt nog niet op zo'n "klein brommertje" rijden met mijn ruim 2 meter lengte.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #715 Gepost op: 14-04-2008, 23:37 »
Het blijft spannend al die vergelijken, nou iets heel anders.
Ik ben in het bezit van een morderne Trial, maar ik kijk vaak uit naar de PRE 65 trial het liefst in Schotland met een BSA. Ik bedoel ideaal bestaat niet. De motor is hobby en hobby moet vooral leuk zijn. Met een morderne trial kun je alleen verliezen maar met zon oude BSA is alles een overwinning.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #716 Gepost op: 15-04-2008, 09:47 »
is niet zwaarder of weegt niet meer  :-X

voor mij is dat toch echt 140 kg droog.



en dan ook nog handelbaar gewicht, dus niet te hoog, niet TE lange veerwegen want die heb je toch niet nodig. Uiteindelijk is een allroad geen fiets om over dubbelsprongen te jagen en een flinke kei kan je beter omheen want ook 140 kilo droog is niet overeind te houden als je voorwiel wegloopt. Verder neemt de valscade toe met het gewicht. Met een defect zijn de reiseigenschappen nul....

Wat is er mis met


75 kilo, 8 liter, 6,5 pk, 6 versnellingen, 1 op 25, bagagerekje. Valschade naderend tot nul.
Voorspatbordje omhoog en je rijdt ermee naar zuidelijk afrika  :D

Afgezien van het gebrek aan 'Grote Mannen Imago' wat allroadabillity niet fundamenteel bekritiseerbaar.
Waar de schoen wringt is dat door marketing de allroads gericht zijn op het bovenste deel van de markt en dat zijn feitelijk groottoermoteren met allroad LOOK.
Daar is niets mis mee: een kwestie van smaak uitaard.   

Kijk naar die Fantic brommer en vergelijk het ding met wat er nu in de winkel staat. Prachtig hoor wat er nu staat; prachtige crossers  ;)

peter


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #717 Gepost op: 15-04-2008, 09:50 »
Vroeger was alles beter?  :P


(wie Lois on the Loose heeft gelezen weet dat je met een 225cc fietsje prima de wereld rond kunt)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #718 Gepost op: 15-04-2008, 10:37 »
Citaat
Wat is er mis met


75 kilo, 8 liter, 6,5 pk, 6 versnellingen, 1 op 25, bagagerekje. Valschade naderend tot nul.
Voorspatbordje omhoog en je rijdt ermee naar zuidelijk afrika  :D
6,5 pk




duh



Dat is nog minder dan een knol heeft. Ga dan lekker per knol op wereldreis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #719 Gepost op: 15-04-2008, 10:39 »
Vroeger was alles beter?  :P


(wie Lois on the Loose heeft gelezen weet dat je met een 225cc fietsje prima de wereld rond kunt)

Alles is relatief en de stand van de techniek gaat vooruit. Wat erg jammer is dat marketing voorkomt dat het voor de gebruikers werkelijk functioneel wordt toegepast.
Kijk naar een Renault 4 en maak DAT ding nu met modernere materialen en -spullen. Nee, niet gelijk de valkuil van hogere specs. met electrische ramen etcetera, want dan krijg je weer een auto die 200 kilo ZWAARDER is, 50 km/h harder loopt, MEER verbruikt en 4wd nodig heeft om even ver te komen.

De ts vraagt waarom de fabrikanten de ideale allroad niet maken. Dat kunnen ze al 40 jaar.
Waarom kan een fiets van het type 'Fantic Caballero', 'Hodaka Rat'  of een 'BSA 250 Bandit' niet nu gemaakt worden? Gewoon hetzelfde ding met moderne techniek. Dus net even lichter, zuiniger en beter werkende vering. NIET sneller, NIET gelijk een 95 cm. hoog zadel.
Omdat de klant door slimme marketing 'het beste'  wil  ;D

Waarom zijn de ooit zo heerlijk handige trial fietsen gelijke tret houdend met hun zadeltjes van de gebruikersmarkt verdwenen?  ::)

Honda heeft een heerlijk 200-250 cc. 2-takt blok ooit in PD getest en goed bevonden. Is in de UK lovend in een offroad ontvangen. Idem verschillende luchtgekoelde 4-takt blokjes van 125 tot 300 cc.
In een licht frame met goede vering, zithoogte 80 cm.

Probleem is dat een dergelijk ding eeuwig meegaat en niet trentgevoelig ontworpen kan worden.
Kunnen de marketeers geen 'absoluut onmisbare verbeteringen' mee verkopen.
....en de consument trekt de beurs wel open voor wat eigenlijk inherent niet is wat hij/zij nodig heeft en dus gevoelig blijft voor 'verbeteringen'.

Wisten jullie dat 'NL' ooit een prima offroadmerk had? Hodaka was van Shell. Een 'Hodaka'  met huidige stand van techniek is een perfecte wereldreiziger  8)
De 225 van Lois the Loose, remake in 21ste eeuwse techniek. 

Vroegah was alles niet beter. Net als nu, alleen anders. Waarom worden het goed van toen en beter van nu niet gecombineerd? Consumentenmaatschappij marketing!!!  ;D

peter