Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388899 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #720 Gepost op: 15-04-2008, 10:52 »
6,5 pk




duh



Dat is nog minder dan een knol heeft. Ga dan lekker per knol op wereldreis

Dat zou functioneel prima kunnen inderdaad. ALS de moderne consumptiemaatschappij niet door de bioindustrie gepiepelde sanitaire beperkingen opgelegd gekregen had zou ik dat allang op kleinere schaalgedaan hebben.
EG-regelgeving voorkomt dat ik te paard het plateau van Rekkam oversteek.

Let wel: opdat de consument goedkoop waterig hormoonvlees in cellofaan op een wit styroschuim bakje in de supermarkt kan kopen.

Niets anders dan met de motorfietsen: industriebelang. Niet het belang van de consument, die denkt dat alleen maar. Betaalt dan vervolgens groene belastingen om te repareren wat niet kapot hoort te zijn als het gelijk goed geproduceerd wordt en uiteindelijk nog goedkoper zou zijn ook :-X

Wat allroads betreft krijgt de koper PD in het 'hebben'-vizier terwijl onder de tafel geschoffeld wordt dat door dat meer-sneller-zwaarder zelfs de kindjes van terrein-god Meoni wees zijn  :stupid:

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #721 Gepost op: 15-04-2008, 11:20 »
Dat zou functioneel prima kunnen inderdaad. ALS de moderne consumptiemaatschappij niet door de bioindustrie gepiepelde sanitaire beperkingen opgelegd gekregen had zou ik dat allang op kleinere schaalgedaan hebben.
EG-regelgeving voorkomt dat ik te paard het plateau van Rekkam oversteek.

Let wel: opdat de consument goedkoop waterig hormoonvlees in cellofaan op een wit styroschuim bakje in de supermarkt kan kopen.

Niets anders dan met de motorfietsen: industriebelang. Niet het belang van de consument, die denkt dat alleen maar. Betaalt dan vervolgens groene belastingen om te repareren wat niet kapot hoort te zijn als het gelijk goed geproduceerd wordt en uiteindelijk nog goedkoper zou zijn ook :-X

Wat allroads betreft krijgt de koper PD in het 'hebben'-vizier terwijl onder de tafel geschoffeld wordt dat door dat meer-sneller-zwaarder zelfs de kindjes van terrein-god Meoni wees zijn  :stupid:

peter
Tikkie gefrustreerd?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #722 Gepost op: 15-04-2008, 13:32 »
Wat te denken van de Eend (als in 2CV)...??? :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #723 Gepost op: 15-04-2008, 14:13 »
Ratio en Emotie,
twee verschillende zaken welke van belang zijn bij elke keuze, mits je de centen daarvoor ter beschikking hebt laat je Emotie lekker meebeslissen.

In deze discussie krijgt iedereen van mij gelijk; LEVE DE LOL !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #724 Gepost op: 15-04-2008, 14:19 »
Beste vriend, moest je dit er nu echt weer bij zetten? Maar inderdaad, voor mij is er niets leuker dan

:)  maar je kan het hebben hoor Peter ! niets dan respect...

....en ik kan het zeggen, ik ging met het achtje rijden al op mn snavel...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #725 Gepost op: 16-04-2008, 09:47 »
Tikkie gefrustreerd?

Ik denk dat je er niet veel van begrijpt van wat ik schrijf.

Toen de dikke Adventure geintroduceerd werd ben ik van Granada naar Santa Fe van hobbeltop naar hobbeltop gevlogen en was ZEER onder de indruk. Ook van hoe het escaleert als je net even te dwars gegooid wordt. Heb toen ondanks de zeer scherpe lokpremies besloten het ding niet te kopen omdat ik mijn zoontje hier op de boerderij wil zien opgroeien. Daar moest ik uiteraard aan denken bij het ongeval van Meoni. Dat heeft me enorm diep geraakt. Nee, IK heb aan 6 pk. genoeg en geniet ook van 1 pk.

Heb een Husaberg met extra tanks in de garage maar het is waarschijnlijker dat ik de Honda 125 pak als ik naar Marokko ga. Ik ga namelijk niet om het landschap voorbij te zien flitsen of om de geiten te stressen.
Heb dan ook geen lichaamsbeschermer of carbon crosshelm nodig.
Met fluisterstille 1 op 50 ook geen electrisch ' groen'.
Kan wel AlleWegen rijden  ;)
Dan kom ik net zo moe maar voldaan thuis en kan ik avonturen verhalen aan mijn jong. We zijn druk bezig 1 pk. voor hem op te leiden. Ok, niet Marokko daarmee, doch wie klaagt er met heel andalucia aansluitend op het eigen erf?! Ben ook nog niet te paard over de Sierra de Loja via Alhama de Granada naar de warme bronnen in de campo van Santa Fe gereden bijvoorbeeld. Dat is een week heen, in je brote dingus in een heet watergat met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen en weer een week terug. Alles met 1 pk.  :)

Pak gerust een grote of kleine fiets. 120 of 6 pk. Dat is de crux niet. De ts vroeg naar het ideaal. Dat ideaal bestaat tussen de oren van de klant. Wat tussen de oren van de klant zit is hoofdzakelijk door marketing gevoede perceptie  :o

peter 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #726 Gepost op: 16-04-2008, 10:10 »
Wat tussen de oren van de klant zit is hoofdzakelijk door marketing gevoede perceptie  :o

Nou en? ??? Niks mis mee, doen we allemaal lekker aan mee.
We kunnen niet allemaal als de taliban gaan leven en genoegen nemen met een kameel en een handvol dadels ??? ???. Daarvoor zijn we met teveel. Ik vindt het prima dat je gelukkig bent met het leven dat je leidt, en dat je aan 1 pk genoeg hebt, maar wij zitten hier met 16 miljoen zielen in een klein landje en dat blijft voorlopig zo. Op dit forum en in dit topic in het bijzonder dromen we lekker van de ideale allroad van 100 kg en 180 pk en dat is onze geestelijke ontspanning. Laten we dit lekker een forum laten waar we over motorfietsen kletsen en de levensbeschouwelijke zaken voor degenen die er behoefte aan hebben op andere forums bespreken. OK?

Arjen

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #727 Gepost op: 16-04-2008, 10:22 »
Citaat
Wat tussen de oren van de klant zit is hoofdzakelijk door marketing gevoede perceptie

Mag ik aub zelf bepalen wat er tussen mijn oren zit?

Eens met Arjen. Tamelijk vermoeiend en weinig houtsnijdend hier, dit soort betogen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #728 Gepost op: 16-04-2008, 10:30 »
Wat tussen de oren van de klant zit is hoofdzakelijk door marketing gevoede perceptie 

Kul. De meeste klanten die enige ervaring hebben weten heus wel wat ze wel en niet willen. En zo evolueren ze van de ene naar de andere fiets. De een vind licht en wendbaar belangrijk, de ander wil juist een lekker zadel en flink wat pk's. Boeie toch?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #729 Gepost op: 16-04-2008, 10:39 »
Amen.

Ik bepaal zelf wel wat ik rij en waarom. En ik vind dat andere datzelfde recht hebben.

GJ
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #730 Gepost op: 16-04-2008, 10:56 »
Nou en? ??? Niks mis mee, doen we allemaal lekker aan mee.
We kunnen niet allemaal als de taliban gaan leven en genoegen nemen met een kameel en een handvol dadels ??? ???. Daarvoor zijn we met teveel. Ik vindt het prima dat je gelukkig bent met het leven dat je leidt, en dat je aan 1 pk genoeg hebt, maar wij zitten hier met 16 miljoen zielen in een klein landje en dat blijft voorlopig zo. Op dit forum en in dit topic in het bijzonder dromen we lekker van de ideale allroad van 100 kg en 180 pk en dat is onze geestelijke ontspanning. Laten we dit lekker een forum laten waar we over motorfietsen kletsen en de levensbeschouwelijke zaken voor degenen die er behoefte aan hebben op andere forums bespreken. OK?

Arjen

Helemaal mee eens Arjan.
Grz,
Peter

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #731 Gepost op: 16-04-2008, 11:58 »
Wel eens een zandduin geprobeerd te nemen met bepakking en minder dan 30 pk? Gaat dus niet...Maakt geen ruk uit hoe goed je kunt rijden: je komt er gewoon niet. Dus die 6,5 pk van die brommert eerder in dit topic kwalificeert zich absoluut niet als allroad voor mij, en dat heeft helemaal nix met marketing te maken, maar alles met praktische toepasbaarheid.
Ik heb wegen in Tanzania en Sudan gereden waar je met weinig pk's helemaal nix te zoeken hebt, gewoonweg omdat je onvoldoende vermogen hebt om het mulle zand door te komen. Een allroad moet voor mij dus ook een stuk mul zand/modder kunnen rijden. Wat Lois Price in Z-A gedaan heeft is de uitzondering die de regel bevestigt: nix geen zand, duinen of modder, alleen maar harde ondergrond. Ben in Afrika een Japanse op een 175 cc Suziki Djebel tegenkomen. Waarom denk je dat die alleen maar asfalt reed?
Verder nog een Engelsman de El Chott rallye zien rijden op een 250 cc. Man wat was die er klaar mee na 3 dagen (en toen moest hij er nog 7).
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #732 Gepost op: 16-04-2008, 13:50 »
Bron:  motortrails.nl




'Ideaal'  is relatief  ;)


Het wordt helemaal lastig als terreinvaardigheid, reisvaardigheid en reissnelheid door elkaar gehaald/vermengd worden.

Voor velen is een zware je ware. Dat als het ENIGE ware zien is jezelf tekort doen.
Toen Tora Bora aangevallen werd door de amerikanen gingen de eerste speciale troepen te paard ;)

MIJN 'ideaal' is een lichte, niet te hoge 125-200 cc. zuinige en stille viertakt met e-starter en automatische koppeling.

Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #733 Gepost op: 16-04-2008, 14:08 »

Ik bepaal zelf wel wat ik rij en waarom.

En op basis waarvan?   
Vast in het geheel niet op basis van rally-resultaten en tests in motorbladen  :-X

Hier in het zuiden van Spanje zijn verschillende organisatoren van motorvakanties. Ook Marokko en Tunesie in. Type Honda XR250 is nog steeds het meest door deze bedrijven gekochte model.
Het bedrijf hier in het dorp heeft voor de enkele vrouw of andere kleinere rijder die komt de mogelijkheid voor een Fantic 125 (4-takt) met 150 cc. kit.
Dat is ook niet zaligmakend. Wel een stuk veelzeggende info.

Erg grappig is dat mijn opmerkingen als persoonlijke kritiek gelezen worden en over vaardigheid heb ik geen woord gerept  ::)
Wat ik schrijf is namelijk JUIST dat je het ZELF moet bepalen....  :)

peter

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #734 Gepost op: 16-04-2008, 14:23 »
Wat ik schrijf is namelijk JUIST dat je het ZELF moet bepalen....  :)

Dan zal ik wel een slechte lezer zijn. Wat ik uit jouw relaas las is dat we ons allemaal maar wat aan laten praten door "de marketing". En dat als ik echt zelf zou kiezen ik op een Fantic Caballero oid uit zou komen.

Dat gaat er bij mij niet in.