Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388915 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #735 Gepost op: 16-04-2008, 14:33 »
Bron:  motortrails.nl



Toen Tora Bora aangevallen werd door de amerikanen gingen de eerste speciale troepen te paard ;)

Peter

Is het ook mogelijk dat deze militairen sneller op een paard zitten aan te leren was dan rijden op een off/all weet ik veel hoeveel cc, wat voor fiets?   ;)
Grz,
Peter

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #736 Gepost op: 16-04-2008, 14:35 »
Omdat er geen benzinepompen in van de janken in Bora bora staan....  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #737 Gepost op: 16-04-2008, 15:08 »
Tora Bora te paard had als redenen fluisterstil, terreinwaardig en camouflerend warmteprofiel.

Ter tweewiel-relativering: mijn lief is slechts 1.58 meter, geen heldin en niet terreinwaardig  ;)
Op een Peugeot Trekker roste ze met boodschapentas voor zich en zoonlief van 6 achterop over het pad waar de eerder vermelde GS11xx piloot met moeite heel verstandig keerde.

Motortrail.nl heeft op hun site veel net zo relativerende fotos mongoolse 2-takten en motorscooters in Indonesie. Onder andere.
Wij hebben een Honda Innova 125 en nee dat is geen terreinmotorfiets doch het is tot je het probeert echt onvoorstelbaar hoe zelfs OFFroadvaardig dat ding is en daarbij weigert veel te gaan gebruiken  ;D

Ik ben nu mijn hengst op wat langere afstanden in galop aan het beleren en om hem te motiveren hebben we het spelletje ' De Haas'  bedacht. Mijn lief rijdt met het Hondaatje (en zoon achterop)  over de caminos en bospaden en ik met hengst er achteraan of door het terrein/over greppels en hagen springend afsnijdend.
Ze staat er niet bij stil doch het zijn dezelfde offroadritten die de toeroperator hier aanbiedt.....

Nogmaals geen redenen om geen KTM Adventure-twin te willen hebben of een Aprilia Capo Nord of... doch of je zo'n ding NODIG hebt? Soms wellicht, vaak ook niet.
Dat is het relativerende wat ik PROBEER aan te brengen. Denk ZELF.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #738 Gepost op: 16-04-2008, 15:23 »
moet er niemand werken tegenwoordig meer.
Soms is NODIG niet van toepassing maar WILLEN en als je WILLEN kunt betalen waarom niet.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #739 Gepost op: 16-04-2008, 15:41 »
Ik denk dat je er niet veel van begrijpt van wat ik schrijf.



Ik denk dat jij niet begrijpt dat ik eigenlijk zeg dat ik kots van dat belerende toontje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #740 Gepost op: 16-04-2008, 15:54 »
Nou nou, niemand dwingt je dit te lezen en zeker niet te reageren Zot.
Een beetje respect voor elkaar kan geen kwaad.

Ik ben het met sommige uitspraken van peter HomoCaballus eens, sommige niet, maakt ook niet uit.
Belangrijker is dat hij stof losmaakt waarover valt te praten.

Wat me wel opvalt is dat het stof is wat de keuze's van ons als motorrijder kritisch benaderd en daarom kritisch wordt gereageerd, maar geen reden om hier persoonlijke aanvallen te doen....

Even ontopic: Zolang de term allroad niet precies is gedefinieerd en iedereen de term anders intreperteert zal het beeld van de ideaale allroad nooit gelijk zijn.
Voorbeeld: #1 Iemand verstaat onder allroad: met de snelweg naar een nederlands ritje te kunnen rijden en daar nog eens flink enduro te gaan rijden. Daar wil je geen mogelijkheden tot bepakking hebben; heb je voor lief dat je met windkracht 6 van de snelweg wordt geveegd, maar liever over de modder/zand te schieten door laag gewicht, veel veerweg.
#2 Iemand die naar/door marocco rijdt met de motor wilt wél bepakking mogelijkheden hebben, heeft liever wat meer vermogen om nog wat vrijheid op de snelweg te hebben, heeft liever een groot zadel voor meer comfort terwijl het brede zadel in de weg zit als je staant door een single track rijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #741 Gepost op: 16-04-2008, 16:00 »
Nou nou, niemand dwingt je dit te lezen en zeker niet te reageren Zot.

Ik vond dat ik vaak genoeg diep gezucht had.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #742 Gepost op: 16-04-2008, 16:08 »
Homonogwat,

Wat ik wel grappig vind is dat je aan de ene kant probeert aan te geven dat een lichte, simpele, betrouwbare tweewieler alles is wat je nodig hebt om heel veel allroad/offroad plezier te hebben ook zelfs op lange afstanden, mits je maar gewoon rustig aan doet en geniet van de wereld om je heen (zeg ik het zo goed!). Daarin kan ik heel goed met je meegaan.

Maar aan de andere kant heb je wel een Husaberg. Niet de meest simpele, betrouwbare, gebruiksvriendelijke tweewieler metgezel om eens kalmpjes mee van de wereld te genieten (= wel een lekker aggressief rag-aparaat weet ik uit eigen ervaring FE550!).

Verklaar eens..........................
gr
Frenz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #743 Gepost op: 16-04-2008, 16:28 »
Homonogwat,
Maar aan de andere kant heb je wel een Husaberg. Niet de meest simpele, betrouwbare, gebruiksvriendelijke tweewieler metgezel om eens kalmpjes mee van de wereld te genieten (= wel een lekker aggressief rag-aparaat weet ik uit eigen ervaring FE550!).

Verklaar eens..........................
gr
Frenz

OEI !!!!!
Best leuk zo een forum en oh ja allroad betekend gewoon alle wegen !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #744 Gepost op: 16-04-2008, 16:43 »
Gaan we het weer over motoren hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #745 Gepost op: 16-04-2008, 16:52 »
Homonogwat,

Wat ik wel grappig vind is dat je aan de ene kant probeert aan te geven dat een lichte, simpele, betrouwbare tweewieler alles is wat je nodig hebt om heel veel allroad/offroad plezier te hebben ook zelfs op lange afstanden, mits je maar gewoon rustig aan doet en geniet van de wereld om je heen (zeg ik het zo goed!). Daarin kan ik heel goed met je meegaan.

Maar aan de andere kant heb je wel een Husaberg. Niet de meest simpele, betrouwbare, gebruiksvriendelijke tweewieler metgezel om eens kalmpjes mee van de wereld te genieten (= wel een lekker aggressief rag-aparaat weet ik uit eigen ervaring FE550!).

Verklaar eens..........................
gr
Frenz
Sluit het een het ander uit dan? Het is toch heel wat anders voor een heel ander doel?!

De Husaberg gebruik(te) ik voor wedstrijden.
Dat is inderdaad geen ding om mee naar de verborgen valleien hier boven in de bergen te gaan. Dan veroorzaak ik erosie en verstoor ik van alles en nog wat. Daar ga ik alleen te paard heen.

Goed voorbeeld voor op dit topic trouwens: die Husaberg is een COMPETITIE-motorfiets, een enduro-ding, geen offroad en al helemaal geen allroad, laat staan een 'groen' terreinding.   
Om over AlleWeg te rijden heb ik hier en in Marokko genoeg aan de 125 Innova. Een ander wellicht niet of WIL gewoon iets anders. Ook goed.
De crux is dat het TS naar het ideaal vroeg en MIJN ideaal is een licht ontwikkelingsland-ding  :-*

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #746 Gepost op: 16-04-2008, 16:59 »
Donders als ik samen met jouw en mijn broer in een kroeg kom te zitten, ga ik mij voor het eerst in mijn leven bezatten !!  :o

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #747 Gepost op: 16-04-2008, 18:19 »
Gaan we het weer over motoren hebben?

Je haalt me de woorden ....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #748 Gepost op: 16-04-2008, 18:30 »
Je haalt me de woorden ....

De ideale allroad kan ook op de snelweg normaal mee komen,
anders is het geen allroad,

Hoe snel moet je nu eigen willen/kunnen rijden met een ideale allroad?

Volgens mij moet je toch langere tijd 120plus kunnen rijden.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #749 Gepost op: 16-04-2008, 18:36 »
Ik denk dat je er niet veel van begrijpt van wat ik schrijf.

gelukkig denk je  niet alleen voor jezelf maar denk je ook te denken voor wat alle anderen hier denken.

scheelt ons een boel denkwerk  ;)