Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388912 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #750 Gepost op: 16-04-2008, 19:10 »
oh ja allroad betekend gewoon alle wegen !

En soms ook best een beetje zonder weg als er geen wegen meer zijn  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #751 Gepost op: 16-04-2008, 21:28 »
Pagina 51........................
......................................
............................... :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #752 Gepost op: 16-04-2008, 22:08 »
Om nog eens terug te komen op genieten van de natuur en de omgeving (en om nog eens de knuppel in het hoenderhok te gooien): zitten op de rug van een prachtig dier (jouw paard) dat daar niet om gevraagd heeft, is niet de manier waarop ik van dat dier en de natuur zou willen genieten. De Schepper of Allah, of die hoe dan ook heet, heeft paarden volgens mij bedoeld om in gezellige kuddes door de natuur te galopperen zonder een of andere mensaap op hun rug.

En even on-topic:
Nee, dan maar gewoon op een lekkere allround-allroad door de wereld tuffen. Eeeeh bijvoorbeeld een KTM 690 Enduro of een F800GS, of als je net als homodinges iets heeeeel lichts en makkeljks wilt waarmee je overal tegenop kunt rijden en misschien ook wel flinke lange stukken, bijvoorbeeld de nieuwe Scorpa T-ride (zie andere topic).

Groet,
Frenz


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #753 Gepost op: 16-04-2008, 22:35 »
Pfff  ben er even een uurtje of 10 niet, kan 3 pagina's bij lezen ::)

Maar mijn ideale offroad =   Zwart ;)
@waldbrowser.. Bezatten is best leuk.. tot de volgende dag ;)
Mijn bijdrage aan deze zinvolle discussie :P
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #754 Gepost op: 16-04-2008, 22:43 »
Volgens mij gingen de Amerikanen vooral per F16naar Tora Bora, wat het (op een afstand) weer best een ideale allroad in de ruime zin van het woord maakt .... ::)

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #755 Gepost op: 16-04-2008, 23:05 »
Een forum is om je meningen te spuien, ga je té belerend doen, dan wordt je vanzelf gecorrigeerd door de groep. En ook hier gebeurt dat weer.

Jouw levensstijl Peter, is er een van een soort natuurlijk minimalisme en dat straal je op alle vlakken uit. Ik vind het wel vermakelijk, maar kan me voorstellen dat andere mensen zich er aan storen, zeker als de frequentie te hoog en de monologen te lang worden. In ieder geval ben je er van overtuigd dat jij in balans leeft met de natuur. Dat is een nobel doel. Ga daar mee door, maar denk niet dat je daar andere mensen een dienst mee bewijst; doe dat voor je zelf. Ieder moet dat voor zich zelf uitzoeken. Uiteindelijk keert iedereen vroeger of later terug naar de 'natuur'. ;)

Al vanaf het moment dat de holenmens het wiel en vuur uitvond, nam hij een beetje afstand van de natuur. Wij hebben een paar eeuwen later het vuur in de cylinder, liefst zo veel mogelijk, en de houten wielen ingeruild voor 2 x rubber, maar karren nog steeds graag door de natuur, ja, met paardekrachten. Ieder zijn ding en laat ieder in zijn/haar waarde.

P.S. Je inbreng en verduidelijking rond botsing endurist en paard waren zeer waardevol.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #756 Gepost op: 16-04-2008, 23:08 »
Vanavond even wezen trainen op de crossbaan van Rutten... De OER komt d'r aan you know!!  :)



Die LC 4 adventure komt toch wel dicht bij de ideale allroad volgens mij! Gewoon een fijn ding!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #757 Gepost op: 16-04-2008, 23:13 »
Kekke foto Marten :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #758 Gepost op: 17-04-2008, 00:03 »
Noppy.. wijze woorden ;)

Marten.. wijze woorden, adventure is een waardige opvolger van mijn.. zwarte ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #759 Gepost op: 17-04-2008, 08:33 »
In ieder geval ben je er van overtuigd dat jij in balans leeft met de natuur.
Nee, dat denk ik niet bij benadering.
Idem mbt mijn paarden: dat staat al in de inleiding op mijn site.

Inhoudelijk, functioneel, lees ik overigens weinig argumenten. Wel veel persoonlijke opmerkingen die eigenlijk he meeste zeggen over de schrijver. Lijkt wel een paardenforum  ::)

Terug naar alleweg-motorfietsen.
Functioneel wil IK dat mijn alleweg lekker stil is, ik op mij alleweg met twee voeten bij de grond kan, een val geen eindpunt is, dat ik het ding met volle tank en bagage zonder hernia overeind kan zetten en 150 km. ver kom op een tank en onderdelen niet uit verweggistan hoeven te komen.

peter


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #760 Gepost op: 17-04-2008, 09:32 »
Een forum is om je meningen te spuien, ga je té belerend doen, dan wordt je vanzelf gecorrigeerd door de groep. En ook hier gebeurt dat weer.

Jouw levensstijl Peter, is er een van een soort natuurlijk minimalisme en dat straal je op alle vlakken uit. Ik vind het wel vermakelijk, maar kan me voorstellen dat andere mensen zich er aan storen, zeker als de frequentie te hoog en de monologen te lang worden. In ieder geval ben je er van overtuigd dat jij in balans leeft met de natuur. Dat is een nobel doel. Ga daar mee door, maar denk niet dat je daar andere mensen een dienst mee bewijst; doe dat voor je zelf. Ieder moet dat voor zich zelf uitzoeken. Uiteindelijk keert iedereen vroeger of later terug naar de 'natuur'. ;)

Wat een diepgang Nop... Ben het helemaal met je eens! :) En inderdaad. Iedereen keert terug naar de natuur. Als stof......

Citaat
Al vanaf het moment dat de holenmens het wiel en vuur uitvond, nam hij een beetje afstand van de natuur. Wij hebben een paar eeuwen later het vuur in de cylinder, liefst zo veel mogelijk, en de houten wielen ingeruild voor 2 x rubber, maar karren nog steeds graag door de natuur, ja, met paardekrachten. Ieder zijn ding en laat ieder in zijn/haar waarde.

P.S. Je inbreng en verduidelijking rond botsing endurist en paard waren zeer waardevol.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #761 Gepost op: 17-04-2008, 09:45 »
Ik wil géén partij kiezen want dat heeft toch geen zin...
Na dik 50 pagina's zijn we d'r met z'n allen nog steeds niet uit. Moet dat de conclusie niet zijn dan?
De ideale all-road bestaat in ieders hoofd, maar ziet er toch, als je ze uit die hoofden laat komen, weer iedere keer anders uit.

Volgens mij stelt HomoKabaalus (sorry, moeilijke naam) wat ZIJN ideale all-road is. Als dat afgefikt wordt door "de groep" is hij vervolgens eigenwijs genoeg om ZIJN ideaal te verdedigen... Waarvoor hulde, anders zou het maar een saai forum worden, niet?

Als mensen hiervan niet gecharmeerd zijn is dat jammer, voor hen... Laten ze het dan lekker ergens anders gaan zoeken of proberen, met steekhoudende argumenten, een mening bij te stellen...

Dat is in mijn ogen de enige "oplossing". Iedereen denkt dat hij gelijk heeft, maar dat denkt dus iedereen... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #762 Gepost op: 17-04-2008, 09:56 »
Ik wil géén partij kiezen want dat heeft toch geen zin...
Na dik 50 pagina's zijn we d'r met z'n allen nog steeds niet uit. Moet dat de conclusie niet zijn dan?
De ideale all-road bestaat in ieders hoofd, maar ziet er toch, als je ze uit die hoofden laat komen, weer iedere keer anders uit.

Volgens mij stelt HomoKabaalus (sorry, moeilijke naam) wat ZIJN ideale all-road is. Als dat afgefikt wordt door "de groep" is hij vervolgens eigenwijs genoeg om ZIJN ideaal te verdedigen... Waarvoor hulde, anders zou het maar een saai forum worden, niet?

Als mensen hiervan niet gecharmeerd zijn is dat jammer, voor hen... Laten ze het dan lekker ergens anders gaan zoeken of proberen, met steekhoudende argumenten, een mening bij te stellen...

Dat is in mijn ogen de enige "oplossing". Iedereen denkt dat hij gelijk heeft, maar dat denkt dus iedereen... ::)

Ik ben het niet met je eens Hoelio. Dit forum kenmerkte zich juist door de afwezigheid van respectlose discussies en is een relatief hechte groep bekenden en zelfs vrienden die elkaar veelal persoonlijk kennen en die de allroad motorfiets ondanks volkomen verschillende achtergronden als gemeenschappelijke hobby hebben. Dat is ook juist het leuke ervan. Het valt mij wel op dat sinds Homocaballus hier rondhangt diverse mensen zich groen en geel ergeren aan de belerende toon. Ikzelf incluis. Het feit dat diverse mensen zich hier tegen hem afzetten is denk ik ook de reden waarom hij in Spanje midden in de pampa woont, maar dat is mijn persoonlijke mening. De waarheid bestaat niet en de ideale allroad ook niet. Die is inderdaad net als de waarheid in ieders hoofd anders. Laten we gewoon teruggaan naar onze hobby en dit lekker een allroad forum laten zijn en over motorfietsen kletsen.

Arjen

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #763 Gepost op: 17-04-2008, 11:02 »
Als we nu allemaal eens beginnen met alleen voor onszelf te praten en niet te vertellen hoe anderen het moeten doen (al doe ik dat nu zelf ook), kunnen we weer fijn over motoren lullen en lekker dromen. Respect voor ieders mening. Als je je stoort aan de mening van een ander: negeren en niet op reageren, of gewoon over een ander onderwerp beginnen, dan loopt het draadje daar gewoon mee verder.

Als we meningen over 'elkaar' gaan geven is het einde zoek. Krijg je van die fijne annonieme discussies waarbij ik altijd denk: bel elkaar gewoon eens op of spreek eens af, maar zit niet een forum daarmee te vervuilen...

En dat er na 50 pagina's nog geen consensus is...ach, lang leve de verschillen. Het was toch ook niet de bedoeling van dit draadje om het eens te worden, of wel?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #764 Gepost op: 17-04-2008, 11:52 »
Eeuwenlang hadden EchteMannen een zwaard te paard; een zwaard van gedamasceend staal uiteraard.
Elk goed gesmeed staal was echter even functioneel voor een zwaardblad maar op het slagveld was een ruiter met speer + strijdknots vele malen effectiever.
Maar ja, een ZWAARD is een 'nobel'  wapen  8)

Ondertussen merk ik weer eens dat het toeval niet bestaat.
Ik hoorde eergister dat er een niet afgeragde ongerestaureerde Fantic regolarita te koop staat in het noorden.
Vanmorgen krijg ik een mailtje dat een dochter van een vriend naar het voorjaarsfestival in Granada gaat en het ding met plezier voor me ophaalt en meeneemt.
Een 35 jaar oude crossbrommer. Niets nobels aan, wel bruikbaar en..... gewoon LEUK.

Dat LEUK is de hebbenfactor die bij veel andere motorfietsen ook zwaar weegt. Vaak letterlijk zwaarder dan daadwerkelijk functionele argumenten.
 
peter