Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388925 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #765 Gepost op: 17-04-2008, 18:58 »
Terug naar alleweg-motorfietsen.
Functioneel wil IK dat mijn alleweg lekker stil is, ik op mij alleweg met twee voeten bij de grond kan, een val geen eindpunt is, dat ik het ding met volle tank en bagage zonder hernia overeind kan zetten en 150 km. ver kom op een tank en onderdelen niet uit verweggistan hoeven te komen.

KTM EXC met 13 liter tank en originele uitlaat (evt nog wat geknepen). Voldoet perfect aan je eisen.

- makkelijk 150 km op een tank
- best stil (zeker als je oordopjes in doet)
- onderdelen uit Oostenrijk.. das best dichtbij, veel dichterbij dan Japan...
- makkelijk op te tillen
- Veel bagage raak je niet kwijt, dus ook met volle bepakking nog steeds makkelijk op te tillen

ps.: Ik vind de LC8 ook makkelijk op te tillen. Pas als ie op de kop verkeerdom van een zandduin af ligt wordt het wat lastiger.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #766 Gepost op: 17-04-2008, 19:23 »
Nog ff doorzetten dan is dit het langste topic aller (ARM) tijden  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #767 Gepost op: 17-04-2008, 20:53 »
KTM EXC met 13 liter tank en originele uitlaat (evt nog wat geknepen).

O, maar dan heb ik nu al de ideale allroad in de schuur staan ;D  ;D


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #768 Gepost op: 17-04-2008, 21:41 »
KTM EXC met 13 liter tank en originele uitlaat (evt nog wat geknepen). Voldoet perfect aan je eisen.

Heb de vader van die EXC.
Het gewicht fors verlaagd, zadel een beetje verlaagd, Revloc koppeling, grote tank en zijtank in de garage. Heerlijk ding maar helaas, geen allroad maar een enduro. De innova is meer alleweg dan deze superterreinvreter*  :)

Al vreten mijn paarden letterlijk en figuurlijk 'meer'  terrein  :-X

Dit topic heeft me wel geholpen eindelijk een knoop door te hakken: de Duke en de Husaberg gaan in de verkoop. Beiden fantastische en goede motorfetsen, maar geen van beiden fijn voor wat ik nog met de motor doe: routes voor paardrij-trektochten verkennen en over de caminos/wegen in de vallei wat locaal boodschappenwerk. Beetje allroaden  :D
Misschien dat ik er een alleweg zijspan van koop.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #769 Gepost op: 17-04-2008, 22:02 »
Heb de vader van die EXC.
Het gewicht fors verlaagd, zadel een beetje verlaagd, Revloc koppeling, grote tank en zijtank in de garage. Heerlijk ding maar helaas, geen allroad maar een enduro. De innova is meer alleweg dan deze superterreinvreter*  :)

Al vreten mijn paarden letterlijk en figuurlijk 'meer'  terrein  :-X

Dit topic heeft me wel geholpen eindelijk een knoop door te hakken: de Duke en de Husaberg gaan in de verkoop. Beiden fantastische en goede motorfetsen, maar geen van beiden fijn voor wat ik nog met de motor doe: routes voor paardrij-trektochten verkennen en over de caminos/wegen in de vallei wat locaal boodschappenwerk. Beetje allroaden  :D
Misschien dat ik er een alleweg zijspan van koop.

peter

Mooi Peter, dat dit topic je toch iets nuttigs gegeven heeft.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #770 Gepost op: 18-04-2008, 10:12 »
Krijg net mail dat 'mijn' Fantic Caballero maandag opgehaald wordt.

Een informatief en illustratief set fimpjes over 'alleweg' is [ Invalid YouTube link ]

'Emanuele, 42, voor deze trip de Yamaha Tricker van zijn vader geleend'
PRACHTIG!

Verrassend veel leuke zijspanen te koop trouwens. Snel de verkoop in gang zetten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #771 Gepost op: 18-04-2008, 13:25 »
Terug naar alleweg-motorfietsen. Functioneel wil IK dat mijn alleweg lekker stil is, ik op mij alleweg met twee voeten bij de grond kan, een val geen eindpunt is, dat ik het ding met volle tank en bagage zonder hernia overeind kan zetten en 150 km. ver kom op een tank en onderdelen niet uit verweggistan hoeven te komen.  peter

mmm dan is een west-coast-customs chopper voor mij de ideale allroad
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #772 Gepost op: 18-04-2008, 13:53 »
Gaston Rahier had geen problemen met een motor waar bij hij niet met beide voeten aan de grond kon  ;D
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #773 Gepost op: 18-04-2008, 15:26 »
Hij was dan ook de ideale allroadRIJDER. Dat is weer een ander topic. Kunnen we daar weer 55 paginas over volkletsen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #774 Gepost op: 18-04-2008, 17:01 »
Om nog maar eens met een knuppel in dit hoenderhok te gooien:
Ik heb ook geen idee wat de ideale all-road is.

Deze is het in elk geval niet:
http://www.knastercross.nl/Knastercross2007fotosAngeliqueBindels/photos/photo181.html
(Ik weet het, ziet er belachelijk uit, maar je moet toch wat....)
Dat is inderdaad voor iedereen persoonlijk. Om wat met vrienden door de bossen te knetteren is bovenstaand vehikkel voldoende. Heb er zelfs veel lol aan. Maar all-road ritten rijden is toch wel een erg grote uitdaging. Vandaar dat ik op zoek ben naar een geschikte all-road. Maar ik weet niet goed wat nou voor mij het meest geschikt is.

Zou het niet handig zijn als er eens wat voor- en nadelen van de verschillende motoren op een rijtje worden gezet?
Dan kan iedereen daar zelf uit opmaken wat voor hem/haar ideaal is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #775 Gepost op: 18-04-2008, 17:14 »
Gaston Rahier had geen problemen met een motor waar bij hij niet met beide voeten aan de grond kon  ;D

Ik ben realist: geen Gaston Rahier en geen Arnold Schwarzenegger. Ik heb wel een armlange lijst met krakkemikkigheden opgelopen door zelfoverschatting en kies nu een ding wat een beetje te hanteren is.

Ik hoorde vanmorgen van een van de organisatoren van de rit dat de jongen die vorige week zaterdag in mij sectie gevallen was nog steeds in coma ligt. Zondagmorgen ga ik met de organisator de route controleren voor in hoeverre die nu (heeft zowaar geregend!) begaanbaar is.
Is normaal voor een ieder met een niet al te lompe alleweg goed te doen, omdat er voor alle evt. toch te lastige secties alternatieven zijn.
Zelf kan ik de 'officiele' route met mijn Husaberg en een terreinbrommer rijden. De rest op dit forum kan dat ongetwijfeld met de GS11xx, ik WIL dat zelfs de alternatieven kiezend niet proberen.
Ik ben realist: geen alleskunner en wel een sterveling  :)

Maar goed, morgen eerst de paardenrace  :D

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #776 Gepost op: 18-04-2008, 19:57 »
Gaston deed het op een omgebouwde R80 G/S... da's andere koek. Ik heb zelf ooit op een 2 klepper BMW boxer gereden en was verbaasd over het gemak waarmee die motor door prut en ellende heen baggert. Maar idd een lichte fiets is makkelijker, hoewel de vloeiende koppelkurve van de BMW ook heel veel voordelen heeft.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #777 Gepost op: 18-04-2008, 20:12 »
Om nog maar eens met een knuppel in dit hoenderhok te gooien:
Ik heb ook geen idee wat de ideale all-road is.

Deze is het in elk geval niet:
http://www.knastercross.nl/Knastercross2007fotosAngeliqueBindels/photos/photo181.html

volgens mij heb ik die gast nog op de laatste offroadrit van vorige jaar over de crossbaan zien ploeteren...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #778 Gepost op: 18-04-2008, 21:56 »
Rijdt nu z'on twee maanden op een superten rond

Start elke ochtend, brengt me trouw naar m'n werk (ook door ijzel en sneeuw), gooi voor de zekerheid bij 350 clicks de tank vol maar hebdan meestal 4 l over (in de velser of wijker tunnel zonder is niet fijn), gaat zonder problemen 180 per uur, inmiddels zo'n 400 km off road gereden op wegbanden,zonder zand te happen maar ga binnenkort wel michelin t63's opzetten (meer fun),  andere aanpassingen die op m'n verlanglijstje staan zijn een hoger zadel, stuurverhoging en breder stuur en wide footpegs, voor een betere zit/sta positie, andere monopomp en veren in de vork, (standaard is knudde), ok ik rijdt er geen onk mee, maar ken iemand die dat wel doet, het kan dus wel!
Als er geen knippen zijn gaat ie net zo strak door diep zandt (ok bijna) als m'n GS 500, waar ik wel onk mee reed (15 jaar geleden), ga er deze zomer rondje europa mee doen, zoveel mogelijk naast de weg, heeft geen (tot nu toe) onderdelen nodig, behalve wat ik zelf sloop, gedraagt zich zeer goedmoedig in het terrein, ook bij 120, en kost een fractie van andere overigens hele gave all roads, en enduro fietsjes.
Ok ik ga er niet mee in Halle rijden, want het is een all road en geen crossmotor, maar ga ook geen rondje Europa op de crossmotor.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #779 Gepost op: 19-04-2008, 07:35 »
Hou maar op ik zit nog in de rouwfase  :'(
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain