Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389000 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #855 Gepost op: 27-05-2008, 10:44 »
* dank *

Nog effe en ik voel me schuldig dat ik op een dikke plof rij, ja doei!  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #856 Gepost op: 27-05-2008, 14:56 »
Huh? Heeft dat ding een 4-bak en ketting als eindaandrijving?
4-bak, ketting, ´grote´ wielen met schokbetonnen velgen: voor de 3e wereld-´wegen´ bedoeld.
Hokjesgeesten zien er ongetwijfeld een scooter in maar wat dan nog? Is het dan geen allroad als je er wel mee over ALLE´wegen´en nog een stukje verder mee kan? Of is dat tegen het ego van PD-replica-aanbidders?
Zoals geschreven vind ik de hoge lulligheidsfactor van het uiterlijk een onbedoeld extra. Ík rij er zonder mankeren mee door olijfboomgaarden en onverharde kniediepe beekdoorsteekjes 8)
Ik kom er verder mee dan ik met een nieuwe Transalp zou redden. Is het dan geen alleweg omdat het uiterlijk een ´vermomming´ is?
Prima hoor: de hokjesgeest rules!

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #857 Gepost op: 27-05-2008, 15:03 »
**zucht**

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #858 Gepost op: 27-05-2008, 15:38 »
Is het dan geen alleweg omdat het uiterlijk een ´vermomming´ is? ...
petrus

Nou nee, ik hoop dat het voor jouw doeleinden zeker de ideale all-road is, maar mijn (en ik vermoed de meesten hier) ideale allroad is ook te gebruiken om naar een maatje in Maastricht te rijden (al dan niet over de snelweg), een roadbook- of offroadrit te doen die eindigt in Groningen en dan 's avonds weer terug naar huis,  met tassen erop 2 weken op vakantie of  met mooi weer mijn zoontje oppikken en een lekker rondje te rijden. En dat allemaal met als het even kan zo min mogelijk onnodig en ingewikkeld sleutelen.
Jouw scooter voldoet maar aan een van mijn eisen, en daarom staat een simpele eencilinder in mijn ... uh .... hokje.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #859 Gepost op: 27-05-2008, 16:08 »
4-bak, ketting, ´grote´ wielen met schokbetonnen velgen: voor de 3e wereld-´wegen´ bedoeld.
Hokjesgeesten zien er ongetwijfeld een scooter in maar wat dan nog? Is het dan geen allroad als je er wel mee over ALLE´wegen´en nog een stukje verder mee kan? Of is dat tegen het ego van PD-replica-aanbidders?
Zoals geschreven vind ik de hoge lulligheidsfactor van het uiterlijk een onbedoeld extra. Ík rij er zonder mankeren mee door olijfboomgaarden en onverharde kniediepe beekdoorsteekjes 8)
Ik kom er verder mee dan ik met een nieuwe Transalp zou redden. Is het dan geen alleweg omdat het uiterlijk een ´vermomming´ is?
Prima hoor: de hokjesgeest rules!

petrus

Hij past i.d.d. niet in mijn hokje.
Dus oprotten met dat ding, het is gewoon geen allroad.
Als dat een allroad is dan is een Hayabusa ook een allroad.
En bovendien, Homonogwat, jij moet de mensen hier op het forum niet zo diskwalificeren door ze van hokjesgeest te beschuldigen.
Deze hokjesgeest heeft met eigen ogen gezien dat ze in afrika "allroad" rijden met jouw scooter, maar dat is niet omdat ze nou zo graag crossen net als wij. Dat is omdat ze gewoon van A naar B moeten en ze zich niets beters kunnen veroorloven dan een scooter (of zoiets)

En wij zijn ook geen aanbidders van PD replica's, want bidden doen wij hier niet. Dat doet iedereen maar lekker thuis. Wij zijn gewoon liefhebbers. Ook daarin vel je weer een stigmatiserend oordeel over de gebruikers van dit forum.

Zelfs de Transalp diskwalificeer je hier en dat is gewoon een stuk ijzer. Maar toevallig wel een allroad, en toevallig ook nog één van mijn favoriete. Het mooie van dit forum is dat liefhebbers van verschillende merken elkaar hier treffen en in hun waarde laten. Iets wat jou erg moeilijk valt.

Groeten van een geest in een hokje (allroad hokje)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #860 Gepost op: 27-05-2008, 16:53 »
Knip knip
Ik kom er verder mee dan ik met een nieuwe Transalp zou redden.
Knip knip

petrus

Ligt dat aan die transalp of aan je rij kwaliteiten ?????
Grz,
Peter

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #861 Gepost op: 28-05-2008, 10:59 »
Waar ik nog het meeste moeite mee heb is dat je schrijft alsof je de wijsheid in pacht hebt. Pfff

(doet me een klein beetje denken aan Robert M Pirsig, maar goed dat is weer een ander verhaal)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #862 Gepost op: 28-05-2008, 13:10 »
Is het niet zo dat IEDEREEN in dit topic mag neerplempen wat in zijn ogen de ideale all-road is?

Als je die mening (van wie dan ook) gaat zitten neersabelen dan voelt diegene zich natuurlijk geroepen om zijn keus toch te verdedigen of te onderbouwen. Hij of zij zal dat altijd puur en alleen vanuit z'n eigen koker doen. Ga jezelf maar na...

Als je het er niet mee eens bent en je wil er nix meer over horen, is het dan niet gewoon verstandiger om zelf ook even je mond te houden?

Er zijn ergere dingen, toch?

Mijn idee...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #863 Gepost op: 28-05-2008, 13:12 »
^^ eensch.

En dat principe heeft in dit draadje anderhalf jaar lang prima gewerkt.  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #864 Gepost op: 28-05-2008, 13:30 »
 :stupid:

zolang er argumenten worden uitgewisseld en er geen schelden etc. aan te pas komt gewoon lekker doorgaan.
Ik neem aan dat beledigen niet de bedoeling is, toch?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #865 Gepost op: 28-05-2008, 14:25 »
Is het niet zo dat IEDEREEN in dit topic mag neerplempen wat in zijn ogen de ideale all-road is?

Als je die mening (van wie dan ook) gaat zitten neersabelen dan voelt diegene zich natuurlijk geroepen om zijn keus toch te verdedigen of te onderbouwen. Hij of zij zal dat altijd puur en alleen vanuit z'n eigen koker doen. Ga jezelf maar na...

Als je het er niet mee eens bent en je wil er nix meer over horen, is het dan niet gewoon verstandiger om zelf ook even je mond te houden?

Er zijn ergere dingen, toch?

Mijn idee...


Zeker eensch, maar een Allroad is een Allroad, geen ketting aangedreven scooter of zoiets. Als je daar lyrisch over wil babbelen zijn er andere fora voor. Imand bekritiseren over zijn mening is natuurlijk niet nodig, we laten ieder in zijn waarde, maar zijn mening bediscuseren mag natuurlijk wel.........
De doelgroep van dit forum is in eerste instantie de groep motorrijders die graag een wereldreis met zijn wereldreiswaardige motor of auto wil maken, offroad en allroad trips eigenlijk elk weekend wel wil doen. Dit is geen forum over emigreren wel of niet en waarom je dan wel niet zou durven...........

Weer ontopic: De nieuwste Alp heeft tegenwoordig ook een 19"voorwiel..........in mijn ogen dus ook al geen allroad meer, dus Honda is klaar met zijn Allroads :confused:

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #866 Gepost op: 28-05-2008, 17:21 »
Misschien dat als de Tenere een succes wordt dat Honda ook weer instapt. Maar zie het somber in. Zonde hoor. Kunnen nog wel wat allroads bij op deze wereld.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #867 Gepost op: 28-05-2008, 20:21 »
Het lijkt wat op te schuiven naar een categorie allroad achtige motoren (ervan afgeleid) die op straatgebruik zijn gericht. Zie Vara, Alp, MultiStrada, Tiger. Idee is dat het merendeel toch niet van de weg af gaat of hooguit een gravelpaadje, maar wel alle andere voordelen van een allroad wil, zoals de zitpositie, breed stuur, lange(re) veerwegen. Kleiner voorwieltje stuurt dan gewoon lekkerder. Ik vind het wel OK die trend.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #868 Gepost op: 29-05-2008, 11:55 »
't wordt natuurlijk ook steeds moeilijker om allroad te rijden in europa, dus op zich zie ik wel een verklaring voor die trend. Steeds meer fabrikanten gaan voor een 'straat-achtige' allroad, volgens mij omdat dat ze daarmee een grotere doelgroep aansnijden, maar ik vraag me toch af of de motorfrabrikanten zich niet vergissen in de omvang van de doelgroep. Volgens mij is de GS die best verkochte motor allertijden (wat je daar verder ook van vindt), dus zou je denken dat de allroad doelgroep groot genoeg is, toch?

[back on topic]

Een 19" voorwiel is voor mij iig geen ideale allroad...

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #869 Gepost op: 29-05-2008, 21:08 »
Een 19" voorwiel is voor mij iig geen ideale allroad...

Ha! Een nuance! mijn eerwaarde collega vindt het geen allroad, maar jij gelukkig wel, hoewel niet ideaal. Wij zitten er wel errug over te denken om er zo een aan te laten rukken, en nee hij hoeft niet allroad. Meer een soort "urban"  allroad. Gooien en smijten, raggen, verkeersdrempels pakken etc. Een allroad rijdt namelijk ook op straat erg lekker. Zeker met een 19" wieltje. Fijne fiets die transalp.