Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389012 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #885 Gepost op: 12-06-2008, 11:24 »
Lelijk, een paar deuken, krassen en hier en daar wat roest en een lage dagwaarde vind ik zelf ook een prima eigenschap van een allroad.

De "jatkans" neemt daardoor namelijk behoorlijk af.......
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #886 Gepost op: 12-06-2008, 11:31 »
Na de OER moet ik eigenlijk zeggen dat dit ideale allroads zijn:


J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #887 Gepost op: 12-06-2008, 11:49 »
Niek en J-P ik ben het helemaal met jullie eens!

een ideale Allroad moet vooral bruikbaar zijn, deukje kras betrouwbaar en weinig kosten

Alps forever !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #888 Gepost op: 12-06-2008, 12:20 »
 :stupid:

Absolutly!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #889 Gepost op: 12-06-2008, 16:09 »
Niek en J-P ik ben het helemaal met jullie eens!

een ideale Allroad moet vooral bruikbaar zijn, deukje kras betrouwbaar en weinig kosten

Alps forever !!!

Dus de ideale Allroad is een tweedehandsje!! Die heb ik!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #890 Gepost op: 12-06-2008, 16:10 »
das mazzel heb een 2de hansie inde aanbieding

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #891 Gepost op: 12-06-2008, 18:17 »
Bij een nieuwe motor doet het eerst krasje pijn en de eerste deuk voelt als een mokerslag. Koop daarom een motor die al deuken en krasjes heeft. Dat scheelt in de prijs en een latere beschadiging meer of minder doet je dan weinig. Dat de techiek (een goed blok, remmen, lagers e.d.) in orde is, is het belangrijkst om zorgeloos off road/allroad te kunnen rijden. Het uiterlijk doet er weinig toe. Op die manier hoeft onze hobby niet duur te zijn.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #892 Gepost op: 12-06-2008, 21:33 »
Kijk,laat ik nu 2 van de beste allroads hebben :) maar dan voor wat ik er mee doe :P

De ideale Allroad is die die z'n baasje gelukkig maakt en een grote grijns bezorgd en niet te veel kost... We hebben er dus allemaal 1 !

Maar blijft een leuk draadje hier :)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #893 Gepost op: 12-06-2008, 21:54 »
Hier ben ik het volledig met J-P eens...


Hier was ik dat iets minder  :confused:  (al is dit niet de mijne en lagen er ook andere - zie achtergrond)


Krasjes zijn in ieder geval gelukt  :-X


Voor het (OER) terrein vind ik alpjes toch wat zwaar, maar voor reizen snap ik het helemaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #894 Gepost op: 13-06-2008, 09:01 »
2 maal met mijn maatje de extremadura in spanje gereden op ...............Transalp. Ik moet zeggen het gaat hier om All-road , en dan vind ik  de alp toch wel een alleskunner. daarnaast XR250 en 400 gereden , en nu naar de Tenere. Voordeel van een wat zwaardere fiets vind ik dat de vering meer de klappen opvangen door het grotere gewicht van de motor. Bij de 250 veel meer schakelen, en meer klappies int stuur, en kontewippers.

Mja, da`s mijn mening.

Erik,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #895 Gepost op: 13-06-2008, 11:16 »
2 maal met mijn maatje de extremadura in spanje gereden op ...............Transalp. Ik moet zeggen het gaat hier om All-road , en dan vind ik  de alp toch wel een alleskunner. daarnaast XR250 en 400 gereden , en nu naar de Tenere. Voordeel van een wat zwaardere fiets vind ik dat de vering meer de klappen opvangen door het grotere gewicht van de motor. Bij de 250 veel meer schakelen, en meer klappies int stuur, en kontewippers.

Mja, da`s mijn mening.

Erik,

Dit is ook mijn mening maar ik voeg er aan toe dat een kleinere fiets om deze reden onderandere makkelijker te rijden is vanwege de feedback.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #896 Gepost op: 13-06-2008, 14:31 »
Dit is ook mijn mening maar ik voeg er aan toe dat een kleinere fiets om deze reden onderandere makkelijker te rijden is vanwege de feedback.

Hehe, inderdaad, ik krijg op mijn DRZ-je vanzelf een schop onder me kont als ik niet op zit te letten....  ;D

Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #897 Gepost op: 13-06-2008, 18:07 »
Hehe, inderdaad, ik krijg op mijn DRZ-je vanzelf een schop onder me kont als ik niet op zit te letten....  ;D
Vering goed afstellen... Hadden wij ook eerst last van.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #898 Gepost op: 16-06-2008, 17:06 »
Nu jullie het toch over de DRZ hebben...
Komen jullie nog eens kijken op www.dr-z400.nl/hethonk  ??:D??
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #899 Gepost op: 16-06-2008, 17:59 »
Nu jullie het toch over de DRZ hebben...
Komen jullie nog eens kijken op www.dr-z400.nl/hethonk  ??:D??
Reklame maken op een forum voor een ander forum, gebeurt me iets te vaak voor het drz-forum :confused:
De mensen die willen weten jullie echt wel te vinden, en velen kiezen juist voor een merk onafhankelijk forum, da's namelijk veel gezelliger ;)