Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389037 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #945 Gepost op: 05-11-2008, 13:09 »
we willen op wereldreis, langer dan een jaar weg zijn hoogstwaarschijnlijk.

Een échte wereldreis echter wordt het niet, aangezien we waarschijnlijk Afrika over gaan slaan, maar reizen richting Indonesië over land via oa. de Balkan, Rusland, Kazachstan, Mongolie, China (india ligt dan ver uit de route, maar valt misschien nog in te passen), Thailand en Maleisië.

vanuit daar naar Australie, van bijvoorbeeld Sydney naar Perth, daar op het vliegtuig naar Bolivia of Chili, Peru, omhoog naar Midden Amerika, Noord Amerika, Canada, New York, vliegtuig naar Denemarken ofzo, en dan huis  8)

Het is een globlaal rondje, maar zoiets moet het worden.

Wat er mee moet? Het minimale.
Kleding gaat vies worden, wordt onderweg weggegooid bij échte schade en opnieuw gekocht. Belangrijker zijn goede reparatieset,motorkleding, papieren en zaken als medicatie (als vrouw zijnde moet ik dus een riante voorraad anticonceptie meenemen alleen al)  en dingen als een kooksetje en overnachtingsgear: matje, slaapzakken en een heel klein tweepersoons tentje :)

Dát dus. :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #946 Gepost op: 05-11-2008, 17:37 »
Hey, Gaby! Welkom! Misschien is de nieuwe Tenere iets voor jullie? Verder voor reisinfo:
www.horizonsunlimited.com
www.advrider.com
www.motorradkarawane.de
Allemaal sites/forums voor de reiziger met veel info&tips en ook veel foto's. Succes! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #947 Gepost op: 05-11-2008, 19:49 »
Dank!

Ook voor je reactie op het weblog!

:)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #948 Gepost op: 05-11-2008, 20:18 »
Als je nieuw koopt lijkt de XTZ660 tenere, de KTM690 enduro (of de KTM700 adventure als ie komt) of de BMW 800GS me wel iets voor je.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #949 Gepost op: 05-11-2008, 20:30 »
De Ténéré hebben we net een stukkie over zitten lezen in de MotoPlus waar hij meedeet aan de Alpen-Masters 2008 :)

Hij is vrij licht en nieuw ook prima te betalen op dít moment: nog geen 8000 euro.

Termaat Motoren zit hier in de stad (Nijmegen) en is Yamaha Dealer, dus die zullen we denk ik wel eens met een bezoekje gaan verblijden (alweer??? dit keer zonder grote uitgaven :-X )  om eens te kijken hoe zo'n ding zit.

Pluspunt van deze is ook de vrij grote actieradius.

Africa Twin is ook een hele mooie, vind ik:



BMW is onze allerlaatste keus, zijn er gewoon qua merk niet weg van :-X over rijkwaliteiten kunnen we niets oordelen, maar ik zal niet zeggen dat we ze daarom afwijzen, de tests zeggen genoeg ;)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #950 Gepost op: 05-11-2008, 21:09 »
we willen op wereldreis, langer dan een jaar weg zijn hoogstwaarschijnlijk.

Een échte wereldreis echter wordt het niet, aangezien we waarschijnlijk Afrika over gaan slaan, maar reizen richting Indonesië over land via oa. de Balkan, Rusland, Kazachstan, Mongolie, China (india ligt dan ver uit de route, maar valt misschien nog in te passen), Thailand en Maleisië.

vanuit daar naar Australie, van bijvoorbeeld Sydney naar Perth, daar op het vliegtuig naar Bolivia of Chili, Peru, omhoog naar Midden Amerika, Noord Amerika, Canada, New York, vliegtuig naar Denemarken ofzo, en dan huis  8)

Het is een globlaal rondje, maar zoiets moet het worden.

Wat er mee moet? Het minimale.
Kleding gaat vies worden, wordt onderweg weggegooid bij échte schade en opnieuw gekocht. Belangrijker zijn goede reparatieset,motorkleding, papieren en zaken als medicatie (als vrouw zijnde moet ik dus een riante voorraad anticonceptie meenemen alleen al)  en dingen als een kooksetje en overnachtingsgear: matje, slaapzakken en een heel klein tweepersoons tentje :)

Dát dus. :P

Tjeeeezz man mag ik mee??  8)

Dit trippie duurt zomaar 2 jaar en snel 100.000 km.. en dan moet je redelijk doorrijden hoor!

En on-topic.. Ik heb bijna 2 ton op mn Africa Twin ('96). Gaat niets aan kapot behalve de brandstofpomp. Bijna saai! Als reis-enduro prima ding. Alleen, door het gewicht, hoe technischer het terrein hoe meer 'kerel' je moet zijn..ook als meisje! Met bagage is het Massa in Beweging. Beetje een Slagster..

Battlestar Galactica komt n stoffig dorp binnengereden haha..

 
Avonturier!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #951 Gepost op: 05-11-2008, 21:44 »
Wat jammer dat je afrika overslaat.... :(
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #952 Gepost op: 06-11-2008, 16:18 »
Over veel maanden maar met Meindert mailen.
Is ook over land naar Australie gereden. binnenkort rijdt hij terug op een......... BROMMER.

Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #953 Gepost op: 06-11-2008, 16:30 »
Wat jammer dat je afrika overslaat.... :(
yup.. in eerste instantie in ieder geval wél.. maar wie weet blijven we toch langer, of weetikveelwat.

Afrika willen we nog wel eens doen, maar dan als één reis denk ik, dénk ik...

we zijn net pas begonnen met wat ideeen verzamelen hè? Dus niets is nog vastgelegd of uitgesloten :)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #954 Gepost op: 06-11-2008, 17:22 »
yup.. in eerste instantie in ieder geval wél.. maar wie weet blijven we toch langer, of weetikveelwat.

Afrika willen we nog wel eens doen, maar dan als één reis denk ik, dénk ik...

we zijn net pas begonnen met wat ideeen verzamelen hè? Dus niets is nog vastgelegd of uitgesloten :)

Zeker doen:

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #955 Gepost op: 06-11-2008, 20:15 »
Wat jammer dat je afrika overslaat.... :(

Ja man.. dacht ik gister ook al.. richting Australie.. Noord- Midden- en zuidamerika.. en via Afrika terug omhoog en naar huis..  8)

Of voor altijd door blijven rijden...  ::)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #956 Gepost op: 06-11-2008, 23:11 »
Faithy,

Vraag: Gaan jullie nou met 2 motoren of met 1? Ben benieuwd.

Alvast een mooie reis toegewenst.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #957 Gepost op: 07-11-2008, 10:01 »
Twee :)

Dus we zijn op zoek naar twee ideale allroads ;)
Wel zelfde merk, type en bouwjaar hoor! Makkelijker voor onderhoud en reparaties enzo...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #958 Gepost op: 07-11-2008, 10:21 »
Faithy,

Als je op 2 motoren gaat waarom zou je dan niet op 2 wat lichtere motoren gaan, 250-400cc Japanners bijvoorbeeld? Als je eenmaal Instanbul voorbij bent liggen de snelheden meestal toch een stuk lager dan wat we hier nodig menen te hebben en is een lichtere fiets meer dan zat qua vermogen en snelheid. Bovendien zijn lichtere fietsen veel zuiniger, scheelt weer in het meenemen van brandstof en dus gewicht. Een lichter fiets is veel hanteerbaarder en geeft je daardoor misschien veel meer mogelijkhen voor avontuurlijke routes e.d. Steven van Diepen die onlangs met een KTM 990 adventure door Afrika heeft getrokken heeft daar volgens mij ook zo zijn ideeen over. Ik geloof dat hij weer iets nieuws gaat ondernemen maar dan met een hele lichte fiets. Hij staat hier ook vaak op het forum.

Zomaar een paar gedachtenspinsels...................



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #959 Gepost op: 07-11-2008, 11:09 »
het afwegen bestaat uit de volgende zaken:

de motor mag niet te zwaar zijn: hij moet makkelijk losgetrokken, overeindgetild, etc. kunnen worden

de motor mag niet te licht zijn, want er moet wel genoeg bagage mee kunnen, dus moet niet enorme prestatieverlies hebben door bagage. Niet dat we ons hele hebben en houwen mee willen sjouwen, maar het moet een soort compromis tussen die twee worden: niet te licht, niet te zwaar :) (zowel in gewicht als in cilinderinhoud :P