Ik heb weer n hele hoop gelezen hiero.. en iedereen heeft op zich gelijk.
Maar hey.. de brandstofkosten naar Australie waren rond 3000 euro. Het hele verhaal met carnet zo-n beetje 50.000! Wat is nou duur hiero man!
Ik ben wel heel erg met Steve..
Wiellager ram je dr met sleutelwerk erbij in een uurtje erin, ook in saharazand. Moet je wel bij je hebben he.
En over de pomp van de AT: gaat nieuw minimaal een ton mee. Neem dr ene mee? Sleuteltip: als je de dekkap eraf schroeft zie je de contactpunten. Als je de brug (bovenste vast punt) iets omlaag buigt (puntenafstand verkleint) doet-ie t weer zeker 15.000 km. Daarna echt gaan vervangen.
En nee, bij een Twin ligt t laagste punt in de tank onder het vlotterniveau van de carb. Vandaar die pomp. Omhoog moet t he, en de vlotternaald heeft n (sluit)veer dus t moet ook nog onder druk. Maar er komt WEL benzine langs als de pomp niet meer werkt mits tank vol is en door 'gewicht' van de brandstof de vlotternaald wordt opengeduwd. Alleen is dit te weinig en rijd je max. 40/50 met vermogen pet. Geneuzel in de marge weet ik wel.. maar je komt wel 'thuis'..
Met of zonder kmteller gaat t net zo goed hoor. Who needs knipperlicht!? En als t echt moet is je motorblok ook zo open hoor. Maar liever zonder teller dan, dat wel!
Hoofd-en bijzaken. Hoofdbrekens voor een aspirant moto-wereldreiziger!
Ik vond dat de mooiste tijd.. bezig zijn met n haast onbereikbaar verlangen!
Laterz!