Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 235370 keer)

Offline member

  • *****
  • CB500X; FE570; 950SE
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1680 Gepost op: 07-03-2018, 15:19 »
Daar zijn de Japanners gek op. Zit op m'n Honda CB500x ook (en Kawa KLE) na verloop van tijd veel speling op de elleboogjes. Ik denk dat het te maken heeft met het gebruiken van dit blok in meerdere modellen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1681 Gepost op: 07-03-2018, 15:30 »
Dat staafje zit er al meer dan een jaar Leo;

Ben pas net aan de bril :-X
Het was me op alle foto`s nog nooit opgevallen.



een van de punten die ik tegen heb op deze constructie. Je moet er niet aan denken dat daar een takje achter blijft hangen ;D  [/size]


Daarom schrok ik er ook van toen ik het dacht te zien. Het lijkt me een kwetsbare constructie. Ben heel benieuwd naar de ervaringen in de toekomst van rijders die stevig met de fiets aan de wandel gaan.




@ Gezwindespoed : ik ken die verbinding alleen van de GS en daar wordt de constructie (redelijk) beschermd door de linker cilinder maar dit heb ik nog nooit gezien.



Offline member

  • *
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1682 Gepost op: 07-03-2018, 15:45 »
Daar zijn de Japanners gek op. Zit op m'n Honda CB500x ook (en Kawa KLE) na verloop van tijd veel speling op de elleboogjes. Ik denk dat het te maken heeft met het gebruiken van dit blok in meerdere modellen.

Het blok in de T700 komt uit de MT07 (straatfiets). Op een straatfiets maakt dat staafje niet heel veel uit...
KTM 990 Adventure R

Online member

  • *****
  • KTM 950S Adv, KTM 525 EXC rally
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1683 Gepost op: 07-03-2018, 17:13 »
denk dat het allemaal wel los zou lopen. je laars zit daar ook ongeveer, je moet wel iets heel raars doen (of veel pech hebben) dat daar een dusdanige tak tussenkomt dat het afbreekt. Maar mooi is anders.
Betekent het dan ook dat het massamiddelpunt van de versnellingsbak redelijk hoog ligt?


Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1684 Gepost op: 07-03-2018, 17:29 »
Verlengde hevel van versnellingspookje.
Heb toch liever een hevel die knapt dan de complete schakelas zoals bijn m.n xchallenge.
Met gevolg blok splitsen.
En bmw houd ervan om het blok als meedragend deel te bouwen.
Dus je complete motorfiets uit elkaar omdat je schakelpookje ff naar achteren vouwt bij een klein schuivertje in het zand van Drente.
Liever in Drente als in Marokko.
Dat dan weer wel.

Online member

  • *****
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1685 Gepost op: 07-03-2018, 21:03 »
Betekent het dan ook dat het massamiddelpunt van de versnellingsbak redelijk hoog ligt?
Het ene jaar is dat een hoog zwaartepunt, het volgende jaar heet dat massacentralisatie :-)


De twee assen van de versnellingsbak liggen boven elkaar, in plaats van achter elkaar. Dat heeft Yamaha al een aantal jaren geleden bij de R1 geïntroduceerd. Je ziet het ook bij andere merken die de blokken korter willen maken.


Advertentie: