Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda CRF 450 met rallye kit  (gelezen 6918 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Honda CRF 450 met rallye kit
« Gepost op: 20-08-2006, 11:00 »
Er staan fotootjes van de Honda CRF 450 van jeroen met rallye kit op rallymaniacs. WAt een gave bak!

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2006, 11:18 »
Mooie spulletjes  :o

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2006, 11:25 »
Ziet er inderdaad heel mooi uit.

Maar hoe houd dat Carbon zich nou itt polyester en alu bij valpartijen? Het versplintert meteen (na meer kracht te hebben opgevangen dan het conventionele materiaal) lijkt mij.  En dan? Met de klokken in je hand verder rijden?? En da tanks? Zijn die onderweg ook dicht te smeren met zeep als er een scheur in zit??

Leo

  • Gast
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #3 Gepost op: 20-08-2006, 19:39 »
Kennis van mij die ook met een xr650r rijdt is serieus aan het rond informeren voor een CRF450X en kreeg daar de volgende info voor bij de dealers:

- Iedere 15 uur klepspeling checken / ( xr om de 6000 km )
- Iedere tussen de 30 en 50 uur een nieuwe zuiger erin ( 300 eur incl. werkloon ) / ( xr 20.000 km nog niet open geweest )

Daar schrikken wij als xr rijders behoorlijk van.

Als de CRF450 op amateur niveau aan een lange rally deelneemt hoe gaat dat dan met de nieuwe zuiger ?
Monteur mee  ;) ?


LEO



 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2006, 21:11 »
Weet je zeker dat het over de X versie gaat
Want die is een behoorlijk eindje terug getuned. Heeft ander nokkenassen, zuiger en cillinder.

Qua blok is het niet dezelfde als een gewone crf450.

De X versie is op de markt gebracht, voor enduro en offroad gebruik terwijl de reguliere CRF-jes echte cross beesten zijn.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #5 Gepost op: 20-08-2006, 21:43 »
De X versie is op de markt gebracht, voor enduro en offroad gebruik terwijl de reguliere CRF-jes echte cross beesten zijn.

De X schijnt inderdaad klaar te zijn gemaakt voor enduro ritten. In de dakar hebben ze er ook mee gereden, dus ik ben benieuwd of die onderhoudscijfer echt kloppen..
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #6 Gepost op: 20-08-2006, 23:57 »
Whooh, mooi speeltje... ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #7 Gepost op: 21-08-2006, 00:23 »
Rob van Pelt heeft de Dakar uitgereden zonder enig probleem met de X-versie, met 1 origineel blok, zonder een zuiger te vervangen e.d..
Vwb de sterkte van de tanks: dat spul is echt gruwelijk sterk. En is redelijk makkelijk te repareren. (reparatiespulletjes zitten ook bij de kit) De Franse Yamaha kit met aluminium tanks is was dat betreft in het nadeel, deze beginnen na verloop van tijd allemaal te scheuren. (spanning).
Als je deze carbon tanks kapot crasht, is de kans heel groot dat je zelf ook wel wat schade opgelopen hebt...... De ervaringen tot nu toe zijn in ieder geval erg positief.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #8 Gepost op: 21-08-2006, 20:56 »
heel mooi speeltje hoor!

De intervalcijfers zijn ook meestal voor het echte crosswerk. Bij lange ritten zal het echt niet zo vaak zijn, maar je zult ook geen 100.000 km met 1 zuiger kunnen rijden zoals bij een XR. 
Vooral olie zal je vaker moeten verversen omdat er gewoon minder inzit.

ben wel benieuwd wat het allemaal kost, ik zschat wel in de richting van de prijs van de motor zelf...

Leo

  • Gast
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #9 Gepost op: 21-08-2006, 23:23 »
Rob van Pelt heeft de Dakar uitgereden zonder enig probleem met de X-versie, met 1 origineel blok, zonder een zuiger te vervangen e.d..

Hier zal i behoorlijk vrolijk van worden als ik hem dit laat lezen.

LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2006, 08:42 »
Hier zal i behoorlijk vrolijk van worden als ik hem dit laat lezen.

LEO

Die maat van je is dat die lange waar je altijd samen mee reed

Leo

  • Gast
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2006, 16:54 »
Yep, "die andere lange"  ;)

We struinen nu Inet af om in kontakt te komen met Rob vd Pelt of een ander team wat ervaring heeft met de CRF450X in rally`s om erachter te komen hoe hun onderhoudsschema eruit ziet / gezien heeft.

Valt nog niet mee als je niet echt in dat wereldje zit.

Iemand tips ?

LEO

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2006, 17:03 »
Iemand tips ?

Yep:
1. Stuur TM-marcel ff een PB-tje, die heeft contacten met Rob van Pelt, misschien kan hij je helpen;
2. Kom naar het TM-weekend, daar is jeroen met zijn rallye CRF en die heeft daarmee de Alto turia gedaan en hij heeft contact met Michel, die volgend jaar de dakar met zo'n ding gaat doen.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2006, 17:06 »
Volgens mij had Rob van Pelt zijn honda van afgelopen dakar verkocht aan Geert Meijer. Geert was onze gids bij onze offroadvakantie in Cyprus. Misschien heb ik ergens nog zijn email.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF 450 met rallye kit
« Reactie #14 Gepost op: 22-08-2006, 18:06 »
Yep, "die andere lange"  ;)

Dan rij je wel met je knieen in de nek denk ik zo. In vergelijking met een XR650 lijkt zo'n crf een kinder fietsje