Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Yamaha T7 (concept)  (gelezen 43038 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
  • Berichten: 3487
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #420 Gepost op: 28-08-2020, 10:31 »
Is die in het echt half zo goed geveerd en lost hij standaard ook makkelijk het voorwiel?


Het antwoord weet je al denk ik  ;)


Pas ook een stukje op mogen rijden. Prima ding. Voorkant ziet er mooi uit, van opzij en achter een beetje onbestemd, weinig eigenzinnig.
Wel echt een Japanner. Doet alles goed, maar grijpt je niet bij je ballen zeg maar. Dat zullen veel mensen juist erg waarderen maar ik zoek dat juist wel. Geen kritiek maar voorkeur. Misschien wil je dat voor een RTW motor ook niet. Maar voor in NL word ik niet erg hebberig.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4616
  • Rustig rijden en genieten
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #421 Gepost op: 28-08-2020, 18:59 »
Tis toch weer 200kg plus.
Voor asfalt best.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1500
  • Riding the Mad Mule
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #422 Gepost op: 29-08-2020, 18:06 »
‘Te zwaar’ is gewoon een excuus voor gebrek aan rijvaardigheid.  Dat bewijst dit filmpje maar weer.  :D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 483
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #423 Gepost op: 29-08-2020, 19:00 »
PRECIES
maar sommige mensen moet overal op reageren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4616
  • Rustig rijden en genieten
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #424 Gepost op: 29-08-2020, 19:21 »
Dakar rijden ze ook gewoon met 450 machientjes.
Dus die kunnen ook niet rijden.?
Want echte mannen gaan met 200 kg op stap.
Ik niet.
Hoef m.n kleine oikkie niet te compenseren met een dikke motor.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 874
  • zonder strijd geen overwinning
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #425 Gepost op: 29-08-2020, 19:40 »
Je maak het jezelf gewoon wat makkelijker met lichtere motor....niks meer niks minder...reageer ook maar eens hahahha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1500
  • Riding the Mad Mule
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #426 Gepost op: 30-08-2020, 11:53 »
Dakar rijden ze ook gewoon met 450 machientjes.
Dus die kunnen ook niet rijden.?
Want echte mannen gaan met 200 kg op stap.
Ik niet.
Hoef m.n kleine oikkie niet te compenseren met een dikke motor.


Als jij de Dakar gaat rijden mag je ook op een 450 hoor  ;)


Als ik de fotos van jou tripjes bekijk ... moet het met een 200kilo motor ook wel lukken  :)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1475
  • Op zoek naar avontuur
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #427 Gepost op: 30-08-2020, 11:57 »
Je maak het jezelf gewoon wat makkelijker met lichtere motor....niks meer niks minder...reageer ook maar eens hahahha


ik wilde er ook op reageren maar ik houd me in ;-)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 175
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #428 Gepost op: 30-08-2020, 14:02 »
Heerlijk man, een wat zwaardere motor.
Nooit echt begrepen waarom je perse de kilo's gaat tellen als je niet competitief rijdt.

De voordelen zijn ook dat een zwaardere motor je een beetje afremt, waardoor je niet als een idioot door de bossen en over openbare paden hoeft te scheuren om het wat uitdagend te houden.


Ik reed in Marokko op mijn 690 even comfortabel mee met een groep lichte fietsjes. Misschien moest ik op sommige pistes wat meer werken, maar ik gok dat 70% van de tijd de 690 prettiger was om op te zitten dan de 350/450/500tjes.

Maar goed, ieder zijn ding toch? Andere mensen overtuigen van jouw eigen voorkeur werkt niet en is niet nodig. Zeggen wat je zelf prettig vindt is natuurlijk altijd prima  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1008
  • 62 6c 61 63 6b 53 50
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #429 Gepost op: 30-08-2020, 17:05 »
Ik had nooit van de 690 moeten afstappen. Vind het nog steeds de fijnste motor die ik heb gehad. Een echte allrounder. Wanneer worden de 2021 690 en 701 specs bekent, september toch meestal?
2020 KTM 790 Adventure R - 2017 KTM 500 EXC  - Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1411
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #430 Gepost op: 30-08-2020, 17:41 »
Er is zelfs een tijd geweest dat je hem in deze tijd van het jaar moest bestellen, anders hed je hem niet in januari februari
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4616
  • Rustig rijden en genieten
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #431 Gepost op: 30-08-2020, 18:06 »
Maar een 690 is toch weer 50 kg lichter als een T700.
Voor mij persoonlijk vind ik een zware motor gevaarlijker als lichtere.
Het gewicht dendert door als je moet afremmen.
Maar een ieder z.n meug.
Vind mijn 690 prima maar wil proberen nog lichter te gaan zodat ik nog leukere paadjes kan rijden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1165
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #432 Gepost op: 30-08-2020, 20:37 »

Ik reed in Marokko op mijn 690 even comfortabel mee met een groep lichte fietsjes. Misschien moest ik op sommige pistes wat meer werken, maar ik gok dat 70% van de tijd de 690 prettiger was om op te zitten dan de 350/450/500tjes.

Mijn beeld (hangt natuurlijk af van waar je gaat rijden, en wat je precies vergelijkt):

70% van de tijd rijdt een zwaardere motor 10% lekkerder
20% van de tijd rijdt een lichtere motor 10% lekkerder
10% van de tijd rijdt een lichtere motor 90% lekkerder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 175
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #433 Gepost op: 31-08-2020, 16:35 »
Mijn beeld (hangt natuurlijk af van waar je gaat rijden, en wat je precies vergelijkt):

70% van de tijd rijdt een zwaardere motor 10% lekkerder
20% van de tijd rijdt een lichtere motor 10% lekkerder
10% van de tijd rijdt een lichtere motor 90% lekkerder


Ben het hier ongeveer mee eens, maar afhankelijk van hoe lang je erop zit zou ik nog een 4e willen toevoegen
20% van de rijd rijdt een zwaardere 35% lekkerder.
En die 20 gaat dan af van de 70.


Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2109
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #434 Gepost op: 01-09-2020, 00:19 »

Ik heb na mijn rijbewijs de eerste jaren letterlijk de halve wereld rondgereden op mijn 750 Africa Twin, die ik nog altijd heb (25j.). Ook mijn eerste duinen doorkruizing bij Erg Chebbi met dat ding.

Later ben ik met enduro's en weer daarop met crossers aan de gang gegaan. Lichter is zeker beter. Je leert veel sneller de truukjes en kunstjes want licht en wendbaar met een motor die vele malen meer kan, dan ik ooit zal kunnen. Vooral het vertrouwen in eigen kunnen, en daarmee moed, groeiden enorm daardoor voor mij. De hoogste duin van Erg Chebbi op een 450X, among others.

Ik doe al die geldslurpende dingen allang niet meer, maar ik verbaasde mezelf een poosje gelee toen ik met die out-dated 60 PK AT -vol zelfvertrouwen- onnadenkend over KTM-paadjes reed en bijna net zo makkelijk liep te manouvreren als was het die 130kg-brommer. Mij heeft het geleerd dat zo'n veel hoger gewicht eerder een aanpassing vergt in rijvaardigheid, dan dat het een spelbrekende beperking oplevert.


De T7 nooit geprobeerd, maar ik vind het een gaaf ding, zeker voor dat geld. Hij kan echt wel een hoge fun-factor hebben. Maar, ik herinner me ook de crispy enduro days. Ik heb tegenwoordig een mooie grote bus voor de afstanden en achterin zou ik dan als compromis een 701 proppen.

Maar, het maakt mij niet meer zoveel uit. Als je in een flow kunt raken met een motor is rijden altijd leuk. Bring it on!  :)



Avonturier!