pcies. Lijkt me een hele leuke motor voor offroad gebruik icm stadsverkeer, maar om het meteen rally te noemen.. Zag dat BMW ook een rally uitvoering van de 1200GS maakt, ben benieuwd wie daar een rally mee gaat rijden
Ik heb me toch dit jaar flink laten verbazen tijdens Hellas Rally en zelfs Serres 'enduro' rally door 1200 en 800 gs-en en de nieuwe africa twins. Zaten echt geen kinderachtige stukken bij en daar knallen die zware hokken ook gewoon door. Bij de Gs-en ook serieuse upgrades gezien en dan denk ik: blijkbaar erg goede rijders, en zou dat wel heel blijven allemaal? De honda's gingen gewoon erg mooi, strak en hard over de tracks. Dirk von Sietzewiets op een flink aangepakte crf1000 (vol Touratech $$$ upgrades en extreme vering) kwam lekker mee. Meeste waardering had ik voor italiaanse enduro bikkel Hugo Filosa, die was zelf op zn CRF1000 aan komen rijden uit italie, zo uit het krat. (alleen wat kippengaas knutsels voor steenslag) En die maakte het Dirk knap lastig met volledig standaard vering etc. Had hem de overwinning zeker gegund (nut en noodzaak van dat dure Touratechspul? hahahaha).
Na die crf1000 in actie gezien te hebben, denk ik heel anders over wat anderen hier wel eens een 'hok' noemen. de 250 is voor NL natuurlijk te licht, maar heerlijk dat er veel keuze is en de off roads ook echt steeds off road waardiger worden af-fabriek.
ik heb mijn 800gs verkocht en ik wacht eens rustig af wat er straks te kiezen is: honda CRF, Yamaha T7?, een lichtere tweecylinder van KTM? mooie tijden.